دانلود پاورپوینت ترمو وود و نحوه فرآوری آن-THERMOWOOD


مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی ، تاثیر مدرنیته در وجوه مختلف زندگی به شکل روز افزونی نمایان می گردد. تمایل به طراحی و بکارگیری المانهای مدرن را در محیط زندگی بیشتر شده است . بارزترین نمود این امر در طراحی و دکوراسیون داخلی و نمای چوبی ساختمان ها مشاهده می گردد که از فضای سنتی و کلاسیک فاصله گرفته است . یکی از لازمه های طراحی مدرن بکارگیری متریالهای مدرن می باشد.

در سال های اخیر استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان (نمای چوبی ساختمان) مورد توجه خاص قرار گرفته است . بکارگیری چوب در فضای خارجی ونمای چوبی ساختمان به دلایل مختلفی مانند زیبایی نمای چوب ، طبیعی بودن ، ماندگاری و انعطاف  در طراحی و اجرا آن را برای طراحان و معماران بسیار جذاب کرده است.

به دلیل آن که چوب یک ماده زنده می باشد برای استفاده آن در فضای باز بایستی با روشهایی مانند اشباع کردن ، فراوری با روغن داغ و فرآوری با حرارت آن را در برابر تنشهای محیطی مانند سرما ، گرما ، رطوبت و… مقاوم ساخت.

ترموچوب (ترمووود) جدیدترین روش مقاوم سازی چوب برای استفاده در فضای باز مانند نمای چوبی ساختمان می باشد. از ویژگی چوب ترمو می توان به خالص و طبیعی بودن ، ثبات ابعاد ، سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. استانداردهای بالای ترمووود امکان بکارگیری آن را در فضای باز ، محیط های مرطوب مانند کنار استخر ،نمای چوبی ساختمان و در ساخت و تولید مبلمان فضای باز ایجاد می کند.

کیفیت چوب ترمو به عوامل مختلفی مانند مواد اولیه ، میزان حرارت و انجام عملیات ترمو استاندارد بستگی مستقیم دارد.از این رو چوب فنلاندی به دلیل آب و هوای مخصوص کشورفنلاند دارای کیفیت بسیار بالایی برای تولید چوب ترمو می باشد.

چوب فنلاندی دارای درجه کیفیت های گوناگون است . چوبهای رشد یافته در شمال فنلاند دارای کیفیت بالاتری نسبت به چوبهای جنوب این کشور می باشد. چوبهای شمال فنلاند به دلیل آنکه تراکم بیشتری نسبت به چوبهای جنوب فنلاند دارند، ترمووود تولید شده از این چوبها دارای کیفیت بالاتری برای استفاده در نمای چوبی ساختمان و فضای باز می باشد.

استانداردهای فرایند ترمو نیز در کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیر گذار می باشد. این استاندارد شامل میزان حرارت ، روند افزایش و کاهش حرارت و طول مدت حرارت دهی می باشد. در صورتی که عملیات انجام شده مطابق استانداردهای تایید شده در انجمن ترمووود فنلاند نباشد چوب ترمو حاصل از آن از نظر ظاهری شاید تفاوت چندانی با محصول حاصل از عملیات استاندارد نداشته باشد اما ترک هایی درون چوب ایجاد می گردد که به راحتی قابل تشخیص نمی باشد اما پس از استفاده ترمووود در فضای باز و مواجهه با تنشهای محیطی این ترکها رشد یافته و به سطح چوب می رسند.

چنانچه کیفیت چوب های انتخاب شده برای فرایند ترمو بالا باشد و فرایند استاندارد انجام شود چوب ترمو بدست آمده دارای ویژگی های لازم جهت استفاده در انواع شرایط محیطی و آب و هوایی خواهد بود اما این چوبها در برابر تابش اشعه  UV آفتاب نیاز به حفاظت دارند . اشعه  UV آفتاب در واقع بر روی هر متریالی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد اثرگذار است . اشعه  UV همانگونه که بر رنگ سنگ و یا آجر در نما اثر می گذارد، بر رنگ چوبهای ترمو نیز اثر گذار است . راهکاری که می تواند مزیت چوبهایترمو نسبت به سایر متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان باشد حفاظت ترموود با استفاده از رنگهای مخصوص است که حاوی پیگمنت های ضد اشعه  UV هستند . این مزیت از آن جهت مورد توجه قرار می گیرد که پس از آنکه چوب نما به مرور زمان دچار تغییر رنگ شدند می توان با رنگ آمیزی مجدد آنها را به شکل اولیه برگرداند.

استفاده از چوب های ترمو(ترمووود)در نمای چوبی ساختمان به دلیل سبکی می تواند نقش مهمی در امر سبک سازی ساختمان ایفا کند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 55
حجم: 3.9 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.