دانلود پاورپوینت پوشش گیاهی ایران


دانلود پاورپوینت پوشش گیاهی ایران

دانلود پاورپوینت پوشش گیاهی ایران

  پوشش گیاهی ایران

در قسمت های مختلف ایران، پوشش گیاهی متنوعی دیده می شود. این تنوع بستگی به وضع طبیعی آب و هوا دارد. مرز قطعی نواحی گیاهی و جانوری کاملاً مشخص نیست، ولی با توجه به آب و هوا، تفاوت میان گیاهان و جانوران در سه ناحیه معتدل خزری، معتدل کوهستانی و ناحیه بیابانی و نیمه بیابانی دیده می شود.

پوشش گیاهی ناحیه خزری،

شامل جنگل های انبوه، نیمه انبوه و چمن زارهای سرسبز دایمی و پهناور است. علت این امر، بارش فراوان، خاک مساعد ودمای ملایم است که موجب پیدایش پوشش گیاهی پیوسته و ممتد در آن شده است. مساحت جنگل های شمال حدود ۰۰۰/۸۴۰/۱ هکتار است و دامنه شمالی سلسله جبال البرز را پوشانیده است. این جنگل ها از بجنورد تا آستارا کشیده شده و جنگل های ناحیه خزری پوشیده از درختان پهن برگ از نوع بلوط، سپیدار، راش، افرا و غیره است.

ناحیه کوهستانی ایران از پوشش گیاهی ممتدی برخوردارنیست. در جاهایی که برف و باران بیش تری می بارد و تبخیر به علت پایین بودن دما به کندی صورت می گیرد، رویش گیاهان بیش تر است و در آن جا جنگل نیز دیده می شود. در جاهایی که رطوبت کم تر و ضخامت خاک کم تر است، گیاهان کم تری می روید.

جنگل های ناحیه کوهستانی در بعضی جاها تُتُک و فاقد گیاهان زیردرختی هستند و در برخی جاها انبوه ترند و در زیر آن ها درختچه های گوناگون می رویند. بارزترین این جنگل ها، جنگل های غرب ایران است و از آن جایی که بیش تر درختان بلوط است، به جنگل های بلوط معروفند. بیش تر قسمت های کردستان، باختران، لرستان، کوه های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و کوه های بخش کازرون فارس از جنگل های بلوط پوشیده شده است. مساحت جنگل های بلوط را روی هم رفته ۱۰ میلیون هکتار برآورد کرده اند. بخشی از این جنگل ها انبوه و بقیه تنک اند. در این جنگل ها درختان میوه از قبیل گلابی، انجیر، پسته و بادام وحشی وجود دارد.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 22
حجم: 963 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.