دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار لودویگ میس فن در روهه


دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار لودویگ میس فن در روهه

دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار لودویگ میس فن در روهه

لودویگ میس وندروهه در ۲۷ مارس ۱۸۸۶ در شهر آخن آلمان به دنیا آمد. وی نام مادرش وند روهه را بعدها به نامش افزود و گفت: هر کس که میس بگوید باید وند روهه را نیز بگوید. وی بعد از تحصیلات در مدرسه حرفه ای در رشته بنایی در سال ۱۹۰۱ به عنوان طراح تزئینات مشغول به کار شد. در سال ۱۹۰۵ به برلین رفت و در اداره ساختمان منطقه Rixdorf مشغول به کار شد و بعدها در دفاتر مختلف معماری کار کرد. در کنار کار نیز وی در هنرستان هنر مشغول به تحصیل شد.

میس در مغازه حکاکی بر روی سنگ و چندین شرکت محلی طراحی داخلی کار می کرد و سپس به برلین رفت و به دفتر طراح داخلی برونو پاول پیوست. او حرفه معماری خود را به عنوان یک کار آموز در کارگاه پیتر بهرنس بین سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ میلادی شروع کرد. او همچنین به عنوان مدیر پروژه های ساختمانی سفارت امپراطوری آلمان در سن پترزبورگ تحت نظر پیتر بهرنس کار می کرد. در سال ۱۹۰۹ کارخانه توربین سازی بهرنس استفاده کردن از شیشه و آهن در میس وندروهه تاثیر گذاشت در همان دوره میس وندروهه تحت تاثیر شینکل  Shinkelو بعدها تحت تاثیر معماری کلاسیک و اکسپرسیونیسم آلمان بود. میس تحت تاثیر هنر دستایل ، تاثیر بهرنس در بکار بردن مصالح جدید و پلان آزاد رایت بود.

در شروع دهه ۲۰ طرح هایی برای ساختمان های بلند مرتبه با نمای شیشه ای و ایده هایی برای میادین مختلف شهر برلین داشت. طرح های وی برای ویلاهای شهری نیز به  مرحله اجرا در آمد. در سال  ۱۹۲۶– ۱۹۲۷او اولین مشاور و بعد مدیر هنری نمایشگاه  «آپارتمان» که توسط ورک بوند  Werkbund در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار شده بود شد. در سال ۱۹۲۷ بمدت ۱۰ سال با معمار داخلی بنام Lilly Reich همکارشد. در سال ۱۹۲۹ میس وند روهه برای طراحی غرفه آلمان در نمایشگاه جهانی بارسلونا برگزیده شد و برای این نمایشگاه یک مبل چرمی نیز طراحی کرد. میس در۱۹۳۷ در سن ۵۰ سالگی از ترس نازی ها از آلمان به ایالات متحده آمریکا گریخت و در عرض چند سال به عنوان یک معمار نابغه شهرت یافت.

بعد از جنگ جهانی اول میس در حالی که هنوز کار طراحی خانه هایی با فرهنگ سنتی را انجام می داد، شروع به انجام به یک سری فعالیت‌های آزمایشی موازی در زمینه سبک بین‌ المللی کرد و به همتاهای پیش قراول خود برای ایجاد یک سبک جدید و یک دموکراسی صنعتی جدید ملحق شد. نقاط ضعف سبک سنتی از اوایل قرن ۱۹ میلادی توسط تئورسین‌های مترقی مورد حمله قرار گرفته بود. انتقاد افزاینده آن‌ها از سبک‌های تاریخی بعد از جنگ جهانی اول یک اعتبار قابل توجه بدست آورد که بیشتر به عنوان شکست در سبک رهبری سلطنتی اروپا در نظر گرفته می شد.

در واقع او دردهه ۱۹۵۰ با ساختن آسمان خراش هایی که دیواره های شیشه ای داشتند شکل شهرهای آمریکا را عوض کرد. ساختمان های قدیم آمریکا ساختمان هایی حجیم و تیره و تاریک بودند. در حالیکه آسمان خراش هایی که میس طراحی کرد در عین عظمت همچون کوهی از سنگ و آجر جلوه گر نمی شدند و در میان ساختمانهای اطراف خود از تشخص و زیبایی برخوردار بودند. در حومه شهرها و در مناطق روستایی نیز با الهام گرفتن از شیوه های میس مراکز داد و ستد، مدارس و مراکز صنعتی بسیاری ساخته شد و سبک کار او به زودی در سرتاسر جهان مورد تقلید قرار گرفت.

میس در آمریکا نخست به شیکاگو رفت و پس از چند سال رئیس مدرسه ایلی نویز شد. و در ضمن به مطالعه معماری ساختمانهای بلند اواخر قرن ۱۹ شیکاگو پرداخت  بعضی از این ساختمان ها پنجره های سرتاسری شیشه ای داشتند و این همان چیزی بود که  میس در زمینه ساختن آسمان خراش قبلا درباره اش فکر کرده بود. معماری که میس بعدها آن را تقریبا (هیچ) می نامید ایجاد فضایی در داخل دیوارهای شیشه ای چیزی که تقریبا  در ساختمان به نظر نمی آید.

معماری آمریکا بر خلاف معماری کشورهای دیگر معماری اسکلت فلزی و مصالح پیش ساخته  بود و اقتصاد منحصر به فرد آمریکا تولید مصالح پیش ساخته را ایجاب می کرد. ایده معماری ساختمان به عنوان تقریبا (هیچ چیز) نقطه شروعی شد در زیبایی شناسی میس. وی این ایده را با ایده دیگری که کمتر بیشتر است نام گرفت، تکمیل کرد. مقصود او از کمتر بیشتر است  این بود که هرچه بیشتر از زوائد غیر ضروری معماری یک بنا بکاهیم بیشتر به نفس جوهر معماری نزدیک شده ایم.

میس وند روهه می گفت من نمی خواهم معمار قابل توجهی باشم بلکه  می خواهم  فقط معمار خوبی باشم. او با ترکیب معماری خود و معماری رایت و لوکوربوزیه یک شیوه جهانی را در معماری بوجود آورد و گرامر مدرن را پایه گذاری و ابداع کرد و ظرافت و دقت آن را نشان داد. گرامر این معماری مدرن سابقا برای حفاظت ساختمانها از اتش سوزی  دیوارهای آنها را از مصالح سفالی می ساختند میس برای نمایش اسکلت  ساختمان دستور داد که ورقه هایی از فولاد روی روکش سفالی دیوارهای خارجی نصب کنند. او غالبا برای نمایاندن واقعی بنا دستور داد تیر آهن بلندی از کف ساختمان تا زیر سقف کار بگذارند.

این تیراهن در کارهای میس به ۳ دلیل اهمیت دارد:

۱- از نظر ساختمانی

۲- از نظر بصری

۳- از نظر سمبلیک

از نظر ساختمانی این تیراهن ها پنجره را در خود می گیرند و باعث استحکام آنها می شوند. از نظر بصری این تیرها حالتی مجسمه وار به بنا می دهند و رهگذر در موقع عبور از کنار آنها خیال می کنند که دیوارها مرتبا باز و بسته می شوند. از نظر سمبلیک این تیرها  یادآور ستون های ساختمان های عصر رنسانس هستند. طرح ها و کارهای میس در صنایع مصالح پیش ساخته نیز اثر عمیقی گذاشت و موفقیت جهانی او در واقع تا حدود زیادی به همین تاثیر در صنایع ساختمان  مربوط می شود. او همچنین به عنوان  پایه گذار اصول معماری ارزش جهانی بخشید البته شاگردان و مقلدانش به طرق گوناگون  به منظورهای متفاوت از این اصول پیروی می کردند. از شاگردان و پیروان معروف او می توان این ۳ نفر را نام برد: اروسارنین، گوردون با نشفت، فلیپ  جانسون.

میس از زمانی که وارد ایالات متحده شد، روی نما و ظاهر معماری شروع به کار کرد. از نظر او فضاهای داخلی را می شود به هر صورتی تقسیم بندی کرد و این نمای یک ساختمان بود که شکل آن، نظر بیننده را شکل می داد. از نظر تکنولوژی و وسایل  و تجهیزات زمانه  ما می توانست هر نوع نقص و کمبودی را در فضاهای داخلی برطرف کند و این حقیقت داشت زیرا که ما در عصر برق  و حرارت مرکزی و تهویه به سر می بریم و می توانیم بدون هراس در خانه ها و ساختمان هایی که دیوارهای شیشه ای دارند زندگی و کار کنیم. ولی بسیاری از معماران با معماری متکی بر تکنولوژی مطلق موافق  نیستند و عده ای هم در فضای مکعب و مستطیل شکل رایج، نوعی محدودیت حس می کنند. معماران بسیاری  با استفاده از انواع و اقسام دکوراسیون و یا با اضافه کردن ملحقاتی به ساختمان نظیر گنبد و غیره اصول معماری مدرن را که در واقع میس  پایه گذار آنها بود تلطیف کرده اند.

میس مکتبی  در معماری به وجود آورد که به حق آن را می شود نئوکلاسیک نامید. معماری او یک معماری واقعا جهانی بود احساساتی و رومانتیک نبودن معماری او نقص آن نبوده بلکه ویژگی آن بود. او بیهوده به طرح های عجیب و غریب و ملحقات غیر ضروری روی نیاورده زیرا که در کارهای اوهمه چیز حساب داشت وهمه چیز زیادی نبود او با حداقل مصالح و زمین مقدار فضای بیشتری را در اختیار مردم می گذاشت.

مفاهیم اصلی کارهای میس وند روهه به صورت کاملا گسترده مشخص شده برای میس وند روهه این مفاهیم از دومقوله تداخلی برخاسته است.

۱- معماری از جایی اخذ شده و به تدریج به صورت گسترده شهر سازی در امده است

-2تفکر و تشخیص فیزیکی ان از کار برد ساختار واضح تکمیل شده است

آثار میس وندروهه

-1 طرح خانه آجری۱۹۲۳ سال ،

۲– خانه توگندات، سال ۱۹۳۰- ۱۹۲۸

۳– دانشگاه فنی ایلی نویز، سال ۱۹۵۶- ۱۹۳۹

۴– پروژه گالری قرن بیستم، سال ۱۹۶۳

۵– خانه هوبی، سال ۱۹۳۵

۶– خانه شیشه ای، سال ۱۹۵۰

۷- برج سیگرم، سال ۱۹۵۴ – ۱۹۵۸

۸– کرون هال – شیکاگو، سال ۱۹۵۵

۹– گالری برلین، سال ۱۹۶۳

۱۰- پاویون آلمان در بارسلون، سال ۱۹۲۹

۱۱– آپارتمان های مسکونی در شیکاگو، سال ۱۹۵۱

۱۲– سالن اجلاس شیکاگو

۱۳– گالری ملی برلین

۱۴– کاخ سلطنتی

۱۵– کاخهای دربار

۱۶– کاخ ریسور

۱۷– کتابخانه ام- ال – ک

۱۸– غرفه بروکسل

۱۹– کاخ شهری آجری

۲۰– برج بانکی حکومتی تورنتو

۲۱– ساختمان اداری فدرال وکاخ دادگستری آمریکا

 

فرمت فایل: پی دی اف
تعداد صفحات: 80
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 4.1 مگابایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.