دانلود پاورپوینت زندگینامه و معرفی برخی از آثار فرانک لوید رایت – 29 اسلاید


در آغاز پی بردم که سکونتگاه  اساسا مانند غار نیست، بلکه  مانند سرپناهی وسیع در هوای  آزاد هم آهنگ با چشم انداز به  بیرون و درون است.

تولد: 8 ژوئن 1867

مرگ: 9 آوریل 1959

معماری آمریکایی با نسبی ولزی است که طراح داخلی و نویسنده و مدرس نیز بوده او بیش از 1000 پروژه طراحی نمود که بیش از 500 تای آن به مرحله اجرا و تکامل رسید.

رایت معماری ارگانیک را ترویج داد که بهترین مثال این نوع معماری در خانه آبشار او خلاصه گشته و همچنین رهبر جنبش مربوط به مکتب معماری ساخته های مرغزاری بود که این شیوه در خانه رابی و خانه وست کات ( westcott ) تجلی یافت. کارهای او در زمینه های مختلفی چون کلیسا ، موزه، خانه ، اداره و.. ساخته شد. رایت بیشتر اوقات عهده دار طراحی داخلی و طراحی المانها و جزئیات ساختمانهای خویش بوده مانند وسایل خانه و طرح شیشه های رنگی بکار برده شده در قسمتهای مختلف و..

در حالی که دوران زندگی اش معمار شناخته شده ای بود ، در سال 1991 توسط موسسه امریکایی معماران به عنوان بهترین معمار امریکایی در طول تاریخ شناخته شد.

سالهای آغازین

او در شهر کوچکی در مرکز ریچ لند ( richland ) در ویسکانسین ( wisconsin ) امریکا متولد گشت. اصالتا نام او فرانک لینکلن رایت بود اما بعد از جدائی والدینش برای احترام به مادرش که از LIoyd های ولزی و سرشناس بودند فامیل خود را به فرانک لوید رایت تغییر داد.

پدرش ویلیام کری رایت یک سخن پرداز و معلم موسیقی بود و در بعضی اوقات به کار وکالت نیز می پرداخت.

ویلیام با آنا لوید جونز در سال 1838 ازدواج نمود . آنا معلم بود که 1 سال پیش از ازدواجش مدیر مدرسه ریچ لند شده بود. ویلیام اصلا اهل ماساچوست بود.

زندگی نامه رایت بیانگر تاثیرات شدید این تمرینها و بازیها بر شیوه ی طراحی او ، طرز فکر و نائل شدن به اهدافش است. بسیاری از ساخته های او به دلیل شفافیت هندسی شان بشدت قابل توجه هستند.

خانواده او به دلیل مشکلات مالی دوباره به ویسکانسین بازگشتند و در آنجا خانواده پدری رایت برای برطرف شدن مشکلات آنان کمک نمود. آنان در مدیسان مستقر گشتند و پدر فرانک به عنوان معلم موسیقی و منشی یک شرکت کار خود را از سر گرفت. اگرچه پدر فرانک سرد و غیر صمیمی بود اما اغلب عشق اش به موسیقی را با خانواده اش تقسیم می نمود و برای بچه هایش می نواخت.

در سال 1901 رایت حدود 50 پروژه را کامل نموده بود که بسیاری از این خانه ها در اوک پارک بودند.

او به عنوان معماری شاخص در اوک پارک معروف گشت. در آن زمان 6 فرزند داشت و همسرش به شدت درگیر کودکان شان بود. در سال 1903 او پروژه ای برای طراحی خانه آقای ادوین چنی دریافت نمود و در حین انجام این پروژه به همسر آقای چنی- ماماه چنی – که زنی مدرن و علاقمند به فعالیتهای بیرون از خانه بود همچنین افکاری فمینیست گونه داشت ، علاقمند شد. رایت او را نیمه گم شده عقلانی خویش دید. و هر دو آنان عاشق هم گشتند. اگر چه رایت در آن زمان 20 سال از ازدواج اولش میگذشت. شایعات در مورد آن دو در شهر پراکنده گشت همسر اول رایت می پنداشت که این علاقه پس از مدتی خاموش خواهد شد و اقدام به طلاق ننمود و این همان کاری بود که همسر ماماه چنی انجام نمود. در سال 1909 پیش از اینکه طراحی خانه رابی به اتمام برسد رایت و ماماه به اروپا گریختند تا مدتی از مردم و شایعات آنها دور باشند.

رایت بین سالهای 1916تا 1922 به ژاپن سفر کرد و در ژاپن هتل امپریال را در توکیو طراحی کرد . در این سالها شدیدا تحت تاثیر معماری ژاپن قرار گرفت.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 29
حجم: 2.09 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.