دانلود طرح آماده سازی اراضی 10 هکتاری مهر شهر


عنوان درس: کارگاه آماده سازی زمین

طرح آماده سازی اراضی 10 هکتاری مهر شهر

طرح اماده سازی زمین

این طرح شامل مجموعه عملیات لازم برای مهیا نمودن زمین برای احداث مسکن و تاسیسات و نیازمندی های لازم مربوط به آن مطابق با قانون زمین شهری و آئین نامه های اجرایی آن است این طرح به عنوان طرح تفضیلی گسترش های جدید شهر تهیه می شود .

تهیه این طرح ها از سال 1364 در ایران معمول شده است. اماده سازی زمین در حقیت شهرسازی اجرایی است. یعنی باید هر آنچه که در طرح های جامع و تفصیلی برای شهرنشینان شهر اندیشیده و تدوین شده است، به مرحله اجرا درآید. آماده سازی زمین مجموعه فعالیت های هماهنگ و ضروری در اراضی متعلق به سازمان زمین شهری است؛ که به قصد بهره برداری از اراضی، به منظور احداث واحد های مشکونی و تاسیسات وابسته به آنها و رفع نیازمندی های عبور و مرور، شبکه آبرسانی و فاضلاب، برق، مخابرات و امثال آنها صورت می گیرد. سازمان مسئول طرح آماده سازی زمین، وزرات مسکن و شهرسازی است.

موقعیت محدوده

مساحت محدوه انتخابی حدود 10 هکتار می باشد. از لحاظ موقعیت محدوده انتخابی درشمال شهر اهواز و در منطقه 2 واقع گردیده است که از شمال به اتوبان کیانشهر ، از شرق به محله کیانپارس و کیان آباد، از جنوب به پادگان لشکر 92 زرهی و از غرب به محله کیانشهر دسترسی دارد. در صفحه بعد نقشه موقعیت محدوده انتخابی  در منطقه 2 شهرداری اهواز نمایش داده شد است .

مراحل انجام کار

بعد از مشخص کردن محدوده مورد نظر، ابتدا  نقشه محدوده مورد نظر از سازمان نقشه برداری تهیه کرده و در مرحله بعد نقشه را بروز  نموده ایم و سپس نقشه بروز شده را با طرح مصوب محدوده مورد نظر مورد مقایسه قرار دادیم  .

 

نقشه مغایرت ها  

نقشه مغایرت ها، بعد از به روز رسانی نقشه محدوده مورد نظر و مقایسه آن با طرح مصوب (طرح جامع یا تفضیلی) آن محدوده، تهیه می شود .

کاربری زمین

کاربری زمین یا کاربری اراضی و یا نحوه استفاده از اراضی، عبارت است از بررسی نوع استفاده از زمین به نسبت انواع فعالیت های مختلف اعم از بهداشتی، درمانی، مسکونی، اداری ، تجاری و…

کاربری وضع موجود

با توجه به برداشت های صورت گرفته و جدول شماره 1 ، می توان اظهار داشت که غالب مساحت محدوده را زمین بایر تشکیل می دهد و تنها قسمت کوچکی (حدود 2.5%) در شمال محدوده ، دارای کاربری کشاورزی می باشد .

به همراه فایل های اتوکد زیر:

پلان معماری

تفکیک

تیپ بندی

شبکه معابر

طرح مصوب

کاربری

محوطه سازی

مغایرت ها

موقعیت

وضع موجود

به همراه فایل ورد در 11 صفحه توضیحات

 

حجم: 2.8 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.