بیوگرافی آنتونی گائودی


sdfsdf

 

آنتونی گائودی

در سال ۱۸۵۲ درجنوب غربی اسپانیا ودرایالت کاتالونیا در روستایی نزدیک بارسلون به دنیا آمد ودرسال ۸۲-۱۸۷۸بعد از نو آموزی در رشته معماری از مدرسه عالی معماری بارسلونا فارغ التحصیل شد و پس از آن وارد حیطه ملی گرای کاتالان شد و به فعالیتش ادامه داد وی در سال۱۹۲۶ درسن ۷۴ سالگی بر اثر سانحه تصادف در گذشت و در سرداب کلیسای ساگرادا فامیلیا به خاک سپرده شد.

گائودی یکی از معروفترین واصلی ترین طراحان نسل خویش محسوب می شود. در ابتدا با علاقه شدیدی که به تاریخ و معماری قرون وسطی کاتالان داشت وهمچنین احترامی که به این منطق ساختاری و هنرمندانه داشت،طبیعت را به عنوان منبع الهام در تزئین ساختمانهای خود انتخاب کرد.(تزئینات ساختمانی)

وی در کنار معماران زیادی کار خود را آغاز کرد که ذکر اسامی آنها زیاد لازم نیست.همان طور که گفته شد از کارهای وی پارکی در بارسلون و پلان شهری برای منطقه بندی کردن مساحت شهر است همچنین در طراحی خیابان و روشنایی در آنها و مجسمه های یادمانی نیز تجربه پیدا کرد.

طراحی اولیه گائودی شامل طراحی مبلمان می شد که کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است .همچنین وی برنده جایزه طراحی مبلمان خیابانها و مسیر های شهری در بارسلون شد.تمام این پروژه در آینده شغلی و حرفه ای او مهم و سرنوشت ساز شد و باعث شد وی به سمت معماری تزیینی و هنر آرت نوو هدایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.