دانلود پژوهش مشکلات زباله سوزها


1 007

مشکلات زباله سوزها

1) استفاده از دستگاه زباله سوز جهت امحاء زباله های بیمارستانی در دنیا منسوخ شده است. همچنین ، سازمان بهداشت جهانی نیز توصیه کرده است که استفاده از این تجهیزات جهت تصفیه پسماندهای حاصل از داروهای ضد سرطان (Anti-cancer chemotherapy) و داروهای تاریخ گذشته و پسماندهای شیمیایی ، مناسب نیست. این تجهیزات در عمل جهت تصفیه پسماندهای حاصل از جراحی ، پسماندهای مایع ( خون ، سرم ، پلاسما و …) مایعات بدن ، مایعات ضدعفونی کننده (… Formaldehydrate) و اجساد حیوانات آلوده ، مناسب نیست.

2) طبق استانداردهای بهداشت جهانی و سازمان های بین المللی مرتبط ، «دستگاه بی خطرساز زباله» بهترین راه بی خطرسازی و عفونت زدایی از زباله های بیمارستانی است.

3) میزان استفاده از زباله سوزها در کشورهای پیشرفته طی دو دهه گذشته زیاد بوده ولی در عین حال به عنوان مثال در کشور آمریکا میزان استفاده از زباله سوز کاهش یافته است. آمار در این زمینه حاکی است که کشور آمریکا 20 هزار دستگاه زباله سوز را به 100 عدد کاهش داده است. دلیل این کاهش دستگاه های زباله سوز ، رعایت مسائل زیست محیطی و کاستن از خطرات زباله های عفونی است.

4) از معایب عمده زباله سوزها تولید آلودگی های زیست محیطی بسیار خطرناکی مانند دی اکسین ها و فوران است که کنوانسیونهای بین المللی مقرراتی را ناظر بر عدم تولید آنها وضع کرده است که ایران نیز رعایت این مقررات را ملتزم شده و امضا نموده است. یکی دیگر از معایب آن هزینه نصب و نگهداری بسیار گران آنها است که می تواند مشکل آفرین باشد به طوری که به گفته معاونت خدمات شهری شهردار تهران برای نصب یک زباله سوز مرکزی برای شهر تهران 35 میلیون دلار اعتبار لازم است. این زباله سوزها به فیلترهایی مجهز هستند که به طور مرتب باید تعویض شوند که بسیار گران تمام می شود باید به این هزینه ها هزینه های حمل و نقل زباله ها به محل زباله سوز مرکزی نیز افزوده شود که خود می تواند رقم بسیار قابل توجهی باشد ، و در عین حال خطر انتشار آلودگی های میکروبی را در حین حمل زباله ها به محل سوزاندن را نیز به همراه دارد درآمریکا ، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی ، اروپا برمبنای مقررات جدید محیط زیست به ویژه در آمریکا براساس بخشنامه های آژانس حفاظت آمریکا (EPA) در مورد زباله سوزها در زباله های پزشکی ، اغلب مراکز زباله سوزی تعطیل و از نظر اقتصادی تشخیص داده شد که هزینه نگهداری زباله سوزها مقرون به صرفه نیست و باید روش دیگری جایگزین آنها شود.

براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ، سالم سازی زباله های ویژه مانند زباله های بیمارستانی و صنعتی به عهده تولیدکنندگان آنهاست و این یک روش درست و منطقی است و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان اعمال می گردد. شهرداری برمبنای قانون موظف به جمع آوری زباله های شهری و خانگی معمولی است و وظیفه ای در قبال زباله های بیمارستانی ندارد و اگر هم بخواهد در این جهت نیز خدماتی ارائه دهد باید هزینه آن را از مراکز درمانی و بیمارستانی دریافت نماید و بسیار پسندیده خواهد بود که مطابق استانداردهای بهداشت محیط کشور به این امر مبادرت نماید و دنبال تکنولوژی هایی که تاییدیه های زیست محیطی جهانی را دارند.

 

فصل دوم متدولوژی و روش تحقیق

فصل سوم بحث و تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

فصل چهارم خلاصه و نتیجه گیری

فصل پنجم ارائه پیشنهادات

این پژوهش در قالب یک فایل ورد 29 صفحه ای خدمت شما عزیزان ارائه میگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.