دانلود پاورپوینت زندگینامه و معرفی آثار دنیل لیبسکند


دنیل لیبسکند ( Daniel Libeskind) معمار برجستهٔ یهودی‌الاصل لهستانی-آمریکایی است. دنیل لیبسکیند در ۱۹۴۶ در لودز لهستان به دنیا آمد.

وی ابتدا به موسیقی علاقه مند شد و مدتی در این رشته تحصیل کرد، اما پس از مهاجرتش به آمریکا در سن 19 سالگی به معماری روی آورد. درسال از دانشگاه Essexآمریکا در رشته معماری، گرایش تاریخ و تئوری معماری فارغ التحصیل شد. لیبسکیند در بسیاری از دانشگاه های سراسر دنیا تدریس کرده است . او مدتی در دانشگاه تورنتو به جای فرانک گهری بر کرسی استادی نشسته است ومدتی نیز در دانشگاه های کارلسروهه وپنسیلوانیا تدریس کرده است. او در حال حاضر یکی از اعضای آکادمی هنر وادبیات اروپا است . کارهای او در گالری ها ونمایشگاههای بزرگی در سراسر دنیا در معرض نمایش قرار داده شده است وکتابها ومقالات او به زبانهای مختلف ترجمه شده است.

 

کارهای وی از بهترین نمونه های معماری در سبک پرش کیهانی است. اندیشه های او در معماری خلاق، بکر و مسحور کننده است. از منظر دانیل لیبسکیند معماری باید چیزی باشد که فکری درمورد آن نشده باشد و نیز به همان طریق تجزیه و تحلیل نشده باشد و در همان سطح به عنوان اندیشه نیز عنوان نگردیده باشد. خود وی در این خصوص می گوید : « در واقع هیچ دلیل درستی برای آن چه من انجام می دهم وجود ندارد و این دقیقا همان چیزی است که مرا به سوی خلاقیت و آفرینش یک اثر هنری- معمارانه سوق می دهد و من کاملا از آن استقبال می کنم .»

ساختن بخش الحاقی موزه‌ی یهود برلین، از مهم‌ترین آثار او به شمار می‌آید. ساخت این موزه شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد. از دیگر آثار او می‌توان «کریستالز» را نام برد. دنیل لیبسکند در رقابتی که برای گسترش طرح اصلی ساختِ دوباره‌ی مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۲ بر‌گزار شد، پیروز شد. او در پروپزال اولیه‌اش، طرح باغ‌های هوایی، به‌همراه آسیاب‌بادی، را برای این ساختمان در نظر گرفته‌بود.

این پاورپوینت شامل زندگینامه و معرفی چند آثار از این معمار مشهور در 80 اسلاید خدمت شما عزیزان ارائه میگردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.