دانلود پاورپوینت فرایند انتخاب
(فصل ششم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت)
مقدمه
انتخاب صحیح کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا انتخاب غلط یا نابجا، یعنی انتخاب کسانی که توانایی و شایستگی انجام دادن کار را ندارند یا کسانی که بعد از مدتی سازمان را ترک می کنند، هزینه های سنگینی به سازمان تحمیل می کند. تصمیم گیری درباره انتخاب افراد می تواند به چهار نتیجه منجر گردد:
تصمیم صحیح
( درست انتخاب شده) |
تصمیم غلط
(نباید رد شود) |
تصمیم غلط
(نباید انتخاب شود) |
تصمیم صحیح
( درست رد شده) |
مشکلات ناشی از انتخاب غلط
سازمان باید هزینه های سنگینی برای آموزش و تربیت کارمند متحمل شود.
بی لیاقتی کارمند معمولاً خساراتی را برای سازمان به بار می آورد.
ناتوانی کارمند در انجام دادن وظایف محول، باعث کاهش درآمد یا افزایش هزینه ها می گردد.
اخراج کارمندان ضعیف و همچنین یافتن جانشین برای آنها یا کارمندانی که سازمان را ترک می کنند نیاز به هزینه دارد.
فهرست مطالب:
مقدمه
مشکلات ناشی از انتخاب غلط
بی ارتباطی برخی عوامل با شغل
مراحل مختلف فرایند انتخاب
مصاحبه مقدماتی (غربال اولیه)
تکمیل فرم درخواست کار
برگزاری آزمونهای استخدامی
مصاحبه جامع (تخصصی)
بررسی سوابق متقاضی
معاینه پزشکی
تصمیم گیری نهایی
عوامل موثر در پیش بینی صحیح عملکرد فردر در شغل
پایایی
روشهای تعیین و سنجش پایایی
روایی
انواع روایی
حفظ کارکنان
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
حجم: 187 کیلوبایت