دانلود کتاب طراحی باغ و پارک دانشگاه پیام نور


دانلود کتاب طراحی باغ و پارک دانشگاه پیام نور

کتاب طراحی باغ و پارک دانشگاه پیام نور که توسط سید محمدرضا سیفی و دکتر جمشید حکمتی تهیه شده است

آب، درخت، گل و سبزه اجزای تشکیل دهنده فضای سبز هستند و از دیر باز به دلیل هوای گرم و خشک ایران مورد توجه ایرانیان بوده است. از این رو بین فضای سبز ایران و کشورهای اروپایی که سراسر سال از هوای معتدل و آب فراوان برخوردارند، تفاوت بسیار است.

زیرا مردم اروپا بیشتر علاقمند پرورش گل و بوته هستند و تعمدا از کاشتن درختان زیاد خودداری می کنند تا بتوانند از نور آفتاب بیشتر استفاده کنند. این در حالی است که ایرانیان قدیم کوشش می کردند فضاهایی با درختان فراوان ایجاد کنند و هر قدر این درختان کهن تر، تنومندتر و سایه افکن تر بودند، صاحبان باغ ها بیشتر بر خود می بالیدند، به حدی که درختکاری به صورت یکی از جشنهای ملی در آمد و بدین وسیله مردم را به کاشتن درخت و پرورش نهال تشویق می کردند.

متاسفانه در سال های اخیر در کشور ما از طراحی باغ و پارک اروپاییان به شدت تقلید کرده اند که با آب و هوای کشور ما تناسبی ندارد. و این مسئله باعث خواهد شد که به تدریج از باغ های قدیمی ایران اثری بر جای نمانده و این میراث بزرگ ملی از بین برود.

ایجاد دو طراحی فضای سبز، پارک و باغ در شهرها و مناطق پیرامونی آن با هدف گسترش چشم انداز مناسب، ایجاد آرامش روانی شهروندان، بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی، جلوگیری از آثار نامطلوب زندگی ماشینی یکی از با ارزشترین اقدامات سالم سازی و طبیعی تر جلوه دادن محیط زندگی انسان است که خود ممد حیات و مفرح ذات است. رشد و توسعه روز افزون شهرها، عوارض مدرنیسم و زندگی شهرنشینی، اهمیت احداث فضای سبز را به ویژه در اقلیم های گرم و خشک نشان میدهد.

فهرست مطالب کتاب طراحی باغ و پارک :

فصل اول: تاریخچه

فصل دوم: اصول اولیه طراحی

فصل سوم: مبلمان باغ و پارک

فصل چهارم: تزئینات گیاهی نمای ساختمان ها

فصل پنجم: مراحل تهیه طرح، محاسبه و احداث فضای سبز

فصل ششم: پارک و پارکسازی

فصل هفتم: باغ و باغسازی

فصل هشتم: پوشش های گیاهی در طراحی و پارک سازی

فصل نهم: نقش کاربردی گیاهان در طراحی فضای سبز (باغ و پارک)

توجه: این فایل داری واتر مارک می باشد.
فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 306
حجم: 18.2 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *