دانلود پژوهش رابطه سبک های مدیریت تعارض و تعهد سازمانی با روحیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان


دانلود پژوهش رابطه سبک های مدیریت تعارض و تعهد سازمانی با روحیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان

مدیریت تعارض یکی از مسایل مهمی است که راهنمای علمی مدیر در مواجهه با موقعیت های تعارض بوده و در شکل دهی رفتار آن ها برای اتخاذ تعارضات سازمانی مؤثر خوهد بود. که از برخورد با چالش ها و تهدیدات محیطی و ضعف های درونی سازمانی و کسب مزیت رقابتی نقش منحصر به فردی را بازی می کند. لذا در پژوهش حاضر به بررسی سبک های مدیریت تعارض با تعهد سازمانی و روحیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان در سال ۱۳۹۲ پرداخته شد.

هدف اصلی پژوهش بررسی رابطه میان سبک های مدیرت تعارض با تعهد سازمانی و روحیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان ۱۳۹۲ بوده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان در سال ۱۳۹۲ طبق آمار کسب شده است که تعداد کل آن ها ۹۲ نفر می باشد. در این پژوهش از چهار پرسشنامه ( سبکهای مدیریت تعارض، تعهد سازمانی،روحیه کارکنان و اطلاعات شناختی) برای اندازه گیری متغیرها استفاده شده است. بر اساس تجزیه و تحیل داده ها مشخص شد که بین سبک های مدیرت تعارض با روحیه و تعهد سازمانی همبستگی ارتباط معناداری وجود دارد ، همچنین بین تعهدسازمانی و روحیه کارکنان نیز همبستگی وجود دارد.

اما بین روحیه کارکنان با متغیرهای اطلاعات شناختی ارتباط معناداری وجو.د ندارد. همچنین مشخص شد سبک همکاری به عنوان مؤثرترین سبک برای بالا بردن روحیه و تعهد سازمانی کارکنان می باشد و سبکرقابت کمترین میزان تأثیر را در افزایشروحیه و تعهد کارکنان دارد.

توجه: این فایل داری واتر مارک می باشد.

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 137
حجم: 2.15 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *