دانلود ترجمه مقاله آنالیز شبیه سازی عملکرد DVR برای جبرانسازی کمبود ولتاژ (sag)


دانلود ترجمه مقاله آنالیز شبیه سازی عملکرد DVR برای جبرانسازی کمبود ولتاژ (sag)

چکیده: کمبود ولتاژ (sag) را به جرأت می توان یکی از مهمترین معضلات کیفیت قدرت نامید که برای مصرف کنندگان بسیار پرهزینه است. Sag می تواند باعث اختلال بسیاری از تجهیزات حساس شود. این مشکل را می توان با روش تزریق ولتاژ کم کرد که این کار با استفاده از یکی از ادوات custom power مرسوم به نام DVR ( جبران کننده دینامیک ولتاژ) قابل انجام است.

در این مقاله، مدلسازی و تحلیل یک DVR که با کنترلر بر مبنای مدولاسیون پهنای پالس کار می کند، ارائه می شود. عملکرد این DVR به تکنیک کنترلی استفاده شده برای سوئیچینگ اینورتر بستگی دارد. این مقاله دو نوع کنترلر را بررسی می کند که اولی کنترلر PI و دیگری کنترلر منطق فازی (FC) است. برای اینکه بتوان مقایسه کرد که کدام کنترلر،عملکرد بهتری برای حل مسأله کیفیت قدرت دارد، نتایج به صورت جامع عرضه شده اند. همچنین فاکتورهای دیگری که می توانند عملکرد DVR را تحت تأثیر قرار دهند نیز مورد بحث قرار گرفته اند.

1-مقدمه

به خاطر تلفات زیاد در زمان و سرمایه، اجزاء مشکلات در زمینه کیفیت قدرت، به نگرانی اصلی صنایع تبدیل شده اند. در نتیجه همیشه کیفیت مناسب قدرت مورد تقاضاست که این کیفیت خوب قدرت به کاهش مشکلات کیفیت قدرت مانند sag، هارمونیک وflicker منجر می شود.sag همیشه به عنوان یکی از مهمترین معضلات کیفیت قدرت مطرح است چون که تعداد دفعات وقوع آن بسیار بالاست. علاوه براین، بنا به اطلاعات جمع آوری شده توسط (TNB) مشخص شده است که 80٪ از مشکلات مورد شکایت مصرف کننده ها به sag مرتبط است.

دلایل رایج sag عبارتند از: خطا یا اتصال کوتاه در سیستم، استارت کردن بارهای سنگین و سیم بندی نادرست.

این معضل منجر به تلفات صنایع هم در بعد مالی و هم در بعد تولید می شود. بنابراین مواجهه با sag امری بسیار ضروری است. دو مشخصه اصلی که sag با آن بیان می شود عبارتند از عمق / دامنه و بازه زمانی sag.

عمق / دامنه و بازه زمانی افت ولتاژ که sag نامیده می شود بین 1/0 تا 9/0 پریونیت و زمان آن (t) بین نیم سیکل تا 1 دقیقه می باشد. این تعریف بر مبنای استاندارد IEEE std 1159-1995 بنا شده است.

امروز تجهیزات متعددی برای جبران اثر sag در دسترس هستند مانند fhywheel ups و تجهیزات با تکنولوژی ac انعطاف پذیر که این تجهیزات به دلیل قابلیت اطمینان در حفظ کیفیت قدرت به طور گسترده ای استفاده می شوند. یکی از پرکاربردترین تجهیزات FACTS که برای بهبود کیفیت قدرت ارائه شده است DVR است که با نام custom power device هم شناخته می شود. در این مقاله برای جبران sag در سیستم توزیع قدرت از یک DVR استفاده می شود که شامل این قسمت هاست:‌ترانسفور تزریق، واحد فیلتر ، اینورتر pwm، ذخیره کننده انرژی و سیستم کنترلی.

واحد کنترل، قلبDVR است که نقش اصلی آن تشخیص sag در سیستم محاسبه ولتاژ مورد نیاز برای جبران توسط DVR و تولید ولتاژ مرجع برای ژنراتور pwm در جهت تریگر اینورتر pwm است. اجزای سیستم کنترلی عبارتند از dqo-transformation، حلقه فاز قفل شده (PLL)، کنترلر PI یا FL. کنترلر PI یک کنترلر فیدبک دار است که سیستم تحت کنترل را بوسیله جمع وزنی خطا ( اختلاف خروجی و نقطه تنظیم دلخواه ) و انتگرال این مقدار، کنترل می کند.

Simulation Analysis of DVR Performance for
Voltage Sag Mitigation
R. H. Salimin, M. S. A. Rahim.
Faculty of Electrical Engineering
Universiti Teknologi MARA, Malaysia
40450, Shah Alam, Selangor, Malaysia
rhidayah@salam.uitm.edu.my, saad.abdrahim@gmail.com
Abstract— Voltage sag is literally one of power quality problem
and it become severe to industrial customers. Voltage sag can
cause miss operation to several sensitive electronic equipments.
That problem can be mitigating with voltage injection method
using custom power device, Dynamic Voltage Restorer (DVR).
This paper presents modeling and analysis of a DVR with pulse
width modulation (PWM) based controller using
Matlab/Simulink. The performance of the DVR depends on the
efficiency of the control technique involved in switching the
inverter. This paper proposed two control techniques which is PI
Controller (PI) and Fuzzy Logic Controller (FL). Comprehensive
results are presented to assess the performance of each controller
as the best power quality solution. Other factors that also can
affect the performance and capability of DVR are presented as
well.
Keywords- Voltage sag; Dynamic Voltage Restore; Pulse Width
Modulation (PWM); PI Controller; Fuzzy Logic Controller

این فایل ورد (word) ترجمه در 15 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 6 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *