دانلود جزوه آموزش ASP.NET شرکت پیشگامان فناوری


دانلود جزوه آموزش ASP.NET شرکت پیشگامان فناوری

جزوه آموزش ASP.NET به صورت کامل که توسط وحید نصیری در شرکت پیشگامان فناوری در ده فصل تهیه شده است

زبان ASP.NET یکی از زبان های برنامه نویسی حرفه ای برای طراحی سایت است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه گردیده است و بخشی از زیرساخت .NET مایکروسافت می باشد و نسل جدید ASP است و البته با ASP کلاسیک سازگار نیست ولی ممکن است شامل ASP کلاسیک باشد.

فهرست مطالب جزوه آموزش ASP.NET :

فصل اول: آشنایی با IIS و .Net Framework برای فراهم کردن مقدمات برنامه نویسی ASP.NET

در این فصل به صورت بسیار کاربردی نحوه نصب، تنظیم و راه اندازی IIS را برای اجرای برنامه های ASP.NET فرا می گیرید. همچنین نکاتی نیز در مورد نصب .Net Framework گوشزد خواهد شد.

پس از مطالعه این فصل شما می توانید IIS را نصب نموده ، دایرکتوری Home وب سایت را تعیین نموده ، صفحه پیش فرض را مشخص کنید و دایرکتوری مجازی در آن ایجاد نمایید . با تنظیمات IIS و موارد امنیتی آن نیز آشنا خواهید شد.

فصل دوم: آشنایی با مقدمات زبان برنامه نویسی شی گرای C# و ایجاد اولین برنامه ASP.NET

در این فصل با اصول پایه ای C# و برنامه نویسی آن برای ایجاد صفحات ASP.NET آشنا می شویم. این مرور بسیار کاربردی و به دور از هرگونه فلسفه بافی می باشد و خیلی سریع کد نوشتن را شروع خواهیم کرد . بدیهی است که فقط برای آشنایی کامل با اساس و شالوده ی زبان سی شارپ به کتابی کامل نیاز می باشد و نه یک فصل چند صفحه ای.

فصل سوم: معرفی کنترل های HTML و نحوه کاربرد آنها در صفحات ASP.NET

کنترل های HTML سرور در حقیقت عناصر استاندارد HTML هستند که در سرور پردازش می شوند. تمام کنترل های سرور HTML دقیقا معادل یک عنصر HTML تفسیر و اجرا شده و خواص اغلب آنها با عناصر HTML یکسان است.

این فصل صرفا برای یادآوری اسکریپت نویسی کلاینت ساید با دید VS.NET مفید می باشد و تاثیری آنچنانی بر روی برنامه نویسی سمت سرور ما در فصول آتی نخواهد داشت. این فصل در حقیقت یک نوع DHTML نویسی به سبک VS.NET می باشد.

فصل چهارم: معرفی کنترل های وب و نحوه استفاده از آنها در صفحات ASP.NET

پس از مطالعه ی فصول قبلی که صرفا مقدمه ای برای آغاز کار بودند ، از این فصل به بعد برنامه نویسی جدی ASP.NET شروع خواهد شد . در فصل جاری مروری خواهیم داشت بر نحوه ی استفاده از کنترل های وب در برنامه ها.

فصل پنجم: بررسی و تعیین اعتبار داده های وارد شده از طرف کاربر و موارد تکمیلی کنترل های وب

این فصل در حقیقت قسمت دوم فصل پیشین می باشد. در فصل جاری مروری خواهیم داشت بر باقیمانده کنترل های مهم سرور وب.

فصل ششم: آشنایی با زبان SQL و مقدمات SQL-Server (قسمت اول)

چون اکثر فصول آتی و عمده ی توانایی ASP.NET در برنامه نویسی دیتابیس خلاصه می شود و بدون آن تقریبا مفهوم خودش را از دست خواهد داد و با توجه به سهولت دسترسی به SQL-Server در ایران ، در فصل جاری فارغ از مباحث ASP.NET مروری خواهیم داشت بر زبان SQL و محیط SQL-Server تا در طی فصول آتی مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

فصل هفتم: آشنایی با زبان SQL و مقدمات SQL-Server (قسمت دوم)

در این فصل قصد داریم مروری داشته باشیم بر یک سری از دستورات اساسی و بنیادین SQL تا به راحتی بتوان در طی فصول آتی از آنها استفاده نمود. همچنین قدم اول در زمینه پروژه این مجموعه برای نوشتن یک forum برداشته خواهد شد.

فصل هشتم: طریقه دستیابی و کار با داده ها در ASP.NET (قسمت اول)

V S.NET با استفاده از مجموعه ای از ابزارها و فضاهای نام که به آنها ADO.NET اطلاق می شود به دیتابیس دسترسی دارد. طریقه دستیابی به داده ها در ADO.NET تقریبا مستقل از منبع داده است و پس از اینکه Connection و ارتباط ایجاد شد جدای از نوع دیتابیس، طرز کار و رفتار با آنها بوسیله یک سری از اشیاء، خواص و روش های موجود که برای تمام آنها یکسان است صورت می گیرد.

فصل نهم: طریقه دستیابی و کار با داده ها در ASP.NET (قسمت دوم)

در این فصل مباحث تکمیلی کار با دیتابیس ها و ADO.NET مورد بررسی قرار خواهند گرفت مانند اجرای رویه های ذخیره شده، انجام عملیات ریاضی روی ستون ها و غیره.

فصل دهم: اتصال کنترل های سرور وب به پایگاه داده

کنترل های متنوعی همراه ASP.NET با خاصیت اتصال به پایگاه داده ارائه شده اند که بازه وسیعی از توانایی ها و انعطاف پذیری را ارائه می دهند. در طی فصل جاری به صورت مشروحی توانایی های آنها را خصوصا پرکاربردترین آنها یعنی دیتا گرید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: —
حجم: 3.29 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *