دانلود رایگان کانسپت و طراحی فرودگاه جدید کویت


دانلود رایگان کانسپت و طراحی فرودگاه جدید کویت

کانسپت طرح

ایده ی این طرح انعکاس دهنده ی مزیت های جغرافیایی مکان است و به شرایط اقلیمی منطقه که یکی از گرم ترین مکان های دنیاست پاسخگوست. از طرفی نیز طرح آن از شکل ها و مواد ی که در محل وجود دارند الهام گرفته است.

پلان فرودگاه از شکلی با سه بال متقارن تشکیل شده است که هر کدام 1.2 کیلومتر امتداد دارند و از یک منطقه ی مرکزی که ارتفاع آن 25 متر است امتداد می گیرند. این مساحت بزرگ با طراحی بسیار عالی و مورد پسند عموم همراه شده است و هدف از بزرگ بودن مساحت طرح ، آسان شدن استفاده از فرودگاه و پرهیز از طبقات متعدد در ساختمان آن است.

برای همراهی با فن آوری و دانش روز ، تصمیم گرفته شد تمام بنای فرودگاه در زیر یک سقف واحد طراحی شود ، سقفی با روزنه های شیشه ای که دارای خاصیت تصفیه و فیلتر کردن نور است و این امکان را فراهم ساخته تا به منظور صرفه جویی در انرژی از روشنایی نور استفاده شود.

سایبان بنا به مقدار زیادی امتداد داده شده است تا در قسمت ورودی ، سایه ی عمیقی بوجود آورد . این سایبان بوسیله ی ستون های بتنی مخروطی شکلی ایستایی خود را حفظ می کند. ستون های این قسمت بنا ، از یک طرف صلابت صخره های منطقه را درکناره ی جنوبی خلیج فارس به نمایش می گذارند و از طرفی قوس آنها یادآور شکل و حرکت قایق های بادبانی سنتی کویت است.

معمار پروژه

معمار این فرودگاه نورمن فاستر معمار بریتانیایی است که سبک وی بیشتر حول روش‌های معماری پایدار و سبز می‌چرخد.

شهرت او بیشتر به خاطر طرح گنبد مجلس ملی آلمان در برلین و بنای مشهور به «خیارشور» در لندن فراگیر شد.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 552 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *