دانلود پاورپوینت استانداردهای یاتاقان های غلتشی و کاسه نمد ها


دانلود پاورپوینت استانداردهای یاتاقان های غلتشی و کاسه نمد ها

تعریف یاتاقان :

برای انتقال دادن قدرت از یک منبع مولد قدرت (موتور) به یک ماشین (مصرف کننده ی قدرت) از محور استفاده می شود, محورها روی تکیه گاه مناسبی قرار داشته و بار و نیروی خود را روی آن وارد میکنند,این تکیه گاهها  یاتاقان نامیده میشوند . به عبارت دیگر یاتاقانها  محل استقرار و تکیه گاه زبانه شافتها محورها توپی ها و قطعات متحرک میباشند و وظیفه ی تحمل و راهنمایی آنها را بر عهده دارند.

یاتاقانها  را از نظر نوع حرکت به دو گروه لغزشی و غلتشی  تقسیم بندی میکنند که هر کدام دارای خواص معینی هستند که ما در اینجا به بررسی یاتاقانهای غلتشی می پردازیم.

خصو صیات یاتاقانهای غلطشی:

یاتاقانهای غلتشی احتیاج به گشتاور کمتری برای شروع حرکت دارند و به علت نیاز کمتر به روغن کاری ,مراقبت چندانی لازم ندارند,حرارت زیادی تولید نمی کنند و کارایی خوبی دارند ,این یاتاقانها مخصوص حرکات آرام و دورهای کم (نسبت به یاتاقان لغزشی )بوده و در مقابل ضربه و ارتعاش حساس میباشند و در صورت خراب شدن با سر و صدای غیر عادی ,بروز اشکال را اعلان میکنند.

انواع یاتاقانهای غلتشی :

یاتاقانهای غلتشی از نظر فرم قطعات غلتنده به دو گروه بلبرینگ و رولبرینگ تقسیم بندی میشوند.

بلبرینگهای, یاتاقانهای غلتشی می باشند که فرم اجزای غلتشی آنها کروی  شکل است ,لذا دارای مقاومت شروع به کار بسیار کمی بوده و در عده دوران های زیاد و نیروی کم مورد استفاده قرار می گیرند .

اجزای غلتشی رولبرینگ ها به فرم استوانه,سوزنی ,مخروط ناقص و بشکه  میباشد . رولبرینگ ها در مقایسه با بلبرینگ ها می توانند نیروهای بیشتری را تحمل کنند.

رولبرینگ ها ی کف گرد نوسانی و رولبرینگ های بشکه ای در مقابل تغییر مکان  جزیی در امتداد  محور حساس نمی باشند . رولبرینگ های  سوزنی ( استوانه ای  باریک و بلند ) به فضای شعاعی کمی نیاز دارند و چنانچه حلقه داخلی این  گونه رولبرینگ ها را کنار بگذاریم  و سوزنها را بین محور و حلقه ی خارجی به حرکت در آوریم محل لازم از یک یاتاقان لغزشی بزرگتر نخواهد  بود.

 

فهرست مطالب :

تعریف یاتاقان

خصوصیات یاتاقانهای غلطشی

انواع یاتاقانهای غلتشی

ساختمان یاتاقانهای غلتشی

مزایا و معایب یاتاقانهای غلتشی

عمر یاتاقانهای غلتشی

استانداردهای یاتاقانهای غلتشی

اب بندی و کاسه نمدها

خصوصیات مواد اببندی

تعریف کاسه نمدها

طرز ساخت کاسه نمدها

استانداردهای کاسه نمدها

منابع و مراجع

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32
حجم: 2.54 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *