دانلود پاورپوینت دودکش و انواع آن جزئیات دودکش


دانلود پاورپوینت دودکش و انواع آن جزئیات دودکش

هر ساله با شروع فصل سرما و آغاز کار وسایل گازسوز شاهد حوادث ناگواری هستیم که متأسـفانه تـعداد قابل توجهی از‌ایـن حوادث به مرگ شهروندان عزیزمان منجر می‌شود. گاز طبیعی و سایـر تسهـیلات که موجـب راحتی و آسـایش مـردم اسـت، در صورت عـدم رعـایت نکـات ‌ایمـنی می‌تـواند مـوجب خـسارات جبران‌نـاپذیری شـود. بهترین روش مقابـله با ایـن خطرات، پیشـگیری و رعایـت نـکات ایمنـی است.

قاتل نامرئی

یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه، طریقه نصب انواع بخاری و وسایل گازسوز و به‌خصوص نصب دودکش است. نصب صحیح دودکش از این جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است، می‌شود. این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست. این گاز سمی بسیار خطرناک بوده و حتی در مقادیر بسیار جزیی موجب مرگ انسان می‌شود. علایم و نشانه‌های مسمومیت با مونوکسیدکربن بر انسان، به میزان غلظت مونوکسیدکربن در خون بستگی دارد. مونوکسیدکربن در غلظت پایین موجب خواب آلودگی، گیجی، خستگی، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ می‌شود و در غلطت‌های بالاتر سبب خفگی و در نهایت مرگ می‌شود.

نکات ایمنی وسایل گازسوز
هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد و مجزا و مجهز به کلاهک باشد.
همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز را بازرسی و از استحکام و ثبات آنها اطمینان حاصل نمایید.
مسدود شدن سر دودکش سبب سوخت ناقص و‌ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده و برگشت چنین گازهایی به داخل فضای زندگی شده و موجب گازگرفتگی و مرگ می‌شود.
دودکش وسایل گازسوز در محل عبور از شیشه‌های پنجره نباید مستقیم با شیشه در تماس باشد. زیرا در چنین حالتی امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و لق شدن و افتادن دودکش وجود دارد. در صورتی که دودکش از پنجره به بیرون هدایت شده است باید دارای حداقل یک متر ارتفاع عمودی، از محل خروج از پنجره باشد.

هرچند وقت یک بار کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی وچنانچه کلاهک افتاده باشد، آن را در محل خود نصب کنید. قابل ذکر است که کلاهک علاوه بر‌اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیا به داخل دودکش جلوگیری می‌کند، در منظم سوختن وسیله گازسوز نیز موثر است. در ضمن از فشردن بیش از اندازه کلاهک که موجب تغییر حالت وگرفتگی منافذ خروج گازهای دودکش می‌شود نیز خودداری کنید.

انتهای دودکش‌های توکار باید حداقل یک متر از سطح پشت بام بالاتر باشد.
حتی‌الامکان از نصب زانوی اضافی در مسیر
دودکش خودداری کنید. زیرا زانو کارآیی
دودکش را کاهش می‌دهد.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31
حجم: 1.59 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *