گروههای تروریستی


گروه شیخ خزعل :

این گروه در زمان رضاخان فعال شد و در خرمشهر به انجام اقداماتی شنیع و تجزیه طلبانه تحت لوای ارباب بریتانیایی اش پرداخت.

این گروه در ان زمان قصد داشت با علم کردن بحث عرب و فارس در خوزستان و با توجه به اینکه بخش اعظمی از بودجه سالانه ایران از طریق نفت خوزستان و پالایشگاه آبادان تامین می شد این بخش عزیز میهن را از ایران جدا کند که در این امر به شدت ناکام ماند.


2-گروه جعفر پیشه وری:

این گروه نیز در اوایل دوره شاهنشاهی محمدرضا پهلوی با سواستفاده از حمایت شوروی علم تجزیه طلبی در آذربایجان برداشت که با عدم تبعیت از اخطار دولت مرکزی مبنی بر کنارگذاشتن اسلحه با حمله نظامی بسیار خونینی که در بعضی روایات بیش از 30 هزار کشته داشته است سرکوب گردید.

3- گروه چریک های فدایی خلق:

این گروه که اعتقاداتی عجیب و کمونیستی مآب داشتند قصد براندازی شاه در دهه 50 را داشتند که توسط ساواک شناسایی و متلاشی گردیدند.از اقدامات این گروه اخبار قابل توجهی در دست نیست ولی از این گروه جز نام چیزی باقی نمانده است.علی اصغر حاج سید جوادی از رهبران ان بوده است.

4- مجاهدین خلق: (منافقین)

این گروه که توسط سه دانشجوی صنعتی شریف در اواخر دهه چهل تشکیل شد و عمدتا به کار ترور مستشاران نظامی آمریکایی مقیم ایران و نیز بعضی مسئولین درجه 2 و 3 رژیم گذشته مشغول بود در سال 1350 توسط ساواک شناسایی و تمامی کادر آن دستگیر شدند و اعدام گردیدند.

از بین آنها فقط مسعود رجوی که آدرس بقیه را ساواک لو داده بود از اعدام عفو شد و به حبس ابد محکوم گردید.
عوامل باقیمانده بعد از این ضربه سنگین و خردکننده ساواک به نجف و به دیدار امام خمینی رفتند که امام خمینی بعد از همان دیدار اول آنان را رد نمودند و چندی بعد این گروه در بیانیه ای رسمی خود را مارکسیست نامید.
رجوی در 30 دی 57 از زندان ازاد شد و به جمع آوری عوامل خود پرداخت.انقلاب پیروز شد و مجاهدین در انتخابات مجلس اول شرکت کردند و چند کرسی به دست اوردند.

5- گروه فرقان:

این گروه نیز که دیگر اثری از ان باقی نمانده است یک گروه افراطی با اعتقاداتی عجیب و غریب بود که در اوایل انقلاب به ترور رهبران نظام از جمله استاد مطهری و سپهبد شهید قرنی رییس ستاد ارتش پرداخت.

6- گروه کومله:

گروهی تجزیه طلب و تروریستی و کمونیستی که داعیه جدایی کردستان از ایران را داشته و دارند و در سال 1365 در حمله سنگین و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکست سختی خوردند و عواملش به اروپا و امریکا گریختند.هم اکنون نیز بعضی اقدامات پراکنده انجام می دهند که با هوشیاری سپاه و وزارت اطلاعات در دم خفه می شود.

7- حزب دمکرات کردستان:

این گروه که در سال 57 و چند روز پس از پیروزی انقلاب به سرکردگی فردی مزدور و خائن به نام عبدالرحمان قاسملو پادگان ارتش در مهاباد را غارت و دهها تانک و توپ و سلاح را به یغما برده بود به دولت مرکزی اعلان جنگ داد.

بازرگان هیاتی به نام حسن نیت را به سنندج و مهاباد فرستاد.درخواست قاسملو غیر قابل پذیرش بود و خواستار جدایی کردستان از ایران عزیز بود.

سرانجام در 28 مرداد 1358 امام خمینی در فرمانی تاریخی به تمامی ارتشیان-چاسدارن و نیروهای مردمی از سراسر کشور علیه این گروه تجزیه طلب فتوای جهاد دادند.

خلخالی با پروازی مستقیم از تهران به سنندج رفت و در همان لحظه ورود در فرودگاه سنندج تعدادی از عمال کمونیست و جدایی طلب را تیرباران کرد.

هزاران ایرانی از سراسر کشور و به خصوص تهران-اصفهان و یزد و بخش عظیمی از لشکرهای ارتش مانند 64 ارومیه-28 کردستان-81 کرمانشاه و جنگنده های نیروی هوایی و بالگرهای هوانیروز به سمت کردستان حمله ور شدند و بسیاری از مزدوران را از پای درآوردند.

قاسملو که شکست را نزدیک دید درخواست اتش بس کرد که حدود سه ماه بعد اتش بسی موقت برقرار شد.
در سال 59 مجددا اقدامات تجزیه طلبانه آغاز گشت که این بار با هجوم سراسری نیروهای مسلح کار تجزیه طلبان یکسره شد و کردستان به آغوش میهن بازگشت و قاسملو به خارج از کشور گریخت.

در اوایل سال 73 نیز حزب دمکرات اقدامات خود را دوباره شروع کرد که با رشادت سردار رشید ایران سرلشکر شهید احمد کاظمی فرمانده وقت قرارگاه حمزه سید الشهدا شمال غرب و حمله برق آسا به مقر این گروه در کردستان عراق این گروه برای همیشه به تاریخ پیوست.

هم اکنون نیز در شهر واشنگتن و لس انجلس امریکا دفتر دارد و تعداد انها نیز از انگشتان دست فراتر نمی رود.
8- گروه پژاک:

این گروه که چند سالی است از شکم پ ک ک بیرون امده است گهگاهی به حمله به مردم بی دفاع و نیز نیروهای مسلح می پردازد که با برخورد شدید و سنگین سپاه حدود یک ماه است که غیر فعال گردیده است و نیروهای خود را از ایران خارج کرده است و به مرز عراق ترکیه برده است.

9- گروه جندالله(جندالشیطان=جنبش مقاومت بلوچستان)

این گروه به سرکردگی فردی تروریست و خون آشام و بی سواد و آدمکش به نام عبدالمالک ریگی حدود 3 سالی است که در مرز ایران با پاکستان و افغانستان به اعمال جنایتکارانه دست زده است.

شهادت نزدیک به 20 انسان بی گناه در تاسوکی زاهدان

شهادت 10 نفر در دارزین بم شهادت تعدادی از پرسنل کادر و وظیفه نیروی انتظامی در سراوان

و چند جنایت دیگر این گروه در مهرماه امسال با برخورد شدید و سنگین و هماهنگ ارتش-سپاه-بسیج-نیزوی انتظامی-وزارت اطلاعات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.

بسیاری از فرماندهان آن در بمباران سنگین مقر گروه در دومگ زاهدان توسط فانتوم های نیروی هوایی کشته و تعدادی دیگر نیز در درگیری زمینی پرسنل سپاه کشته شدند.

از افراد این گروه تعداد اندکی باقیمانده اند که به فضل خدا همگی در آینده نزدیک به دست عدالت سپرده خواهند شد.

این گروه 2 ماهی است که فعالیت خاصی ندارد و تقریبا نابود شده است.

عبدالمالک نیز به گفته شبکه العربیه در منطقه مثل مرزی ایران-پاکستان-افغانستان که در کنترل هیچ یک از سه کشور نیست زندگی می کند و گهگاهی به کویته پاکستان می رود.

 

  1. گروه خلق آذربایجان:

این گروه نیز گرایشاتی تجزیه طلبانه در آذربایجان یعنی سر ایران دارد و به تحریک باکو به لجن پراکنی در رسانه متبوعش می پردازد.این گروه فعالیت خاصی در مرزهای ایران ندارد.

گروهک داعش

داعش”نام گروهی تروریستی و افراطی است که جنایاتش در نوع خود بی نطظیر است و چند روزی است که عراق را به آشوب کشیده و فضای عراق را برای بازگشت اتعمارگران آماده می کند .

نام این گروه در سوریه پررنگ شد و پس از ناکامی در سوریه قصد ورود به ترکیه را داشته و همزمان درعراق نیز جنایاتی را انجام می دادند .

مروری برخبرهای سیاسی چندماهه ابتدایی سال 93 خود گویای روند حرکتی این گروه است که با هم مرور می کنیم .

داعش، ترکیه را تهدید کرد

ایرنا – رسانه های ترکیه اعلام کردند که گروه تروریستی موسوم به (دولت اسلامی عراق و شام) به ترکیه اولتیماتوم داد که طی سه روز آرامگاه سلیمان شاه ( پدر بزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی) در خاک سوریه را تخلیه کند.

رسانه های ترکیه خبر یادشده را در صدر اخبار خارجی خود تحت عناوینی از قبیل ˈتهدید گستاخانه علیه ترکیهˈ ، ˈترکیه مورد تهدید گروه های تروریستی در سوریه قرار گرفتˈ ، منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری ملیت نوشت: گروه داعش دیشب در پیام ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، به دولت ترکیه هشدار داد چنانچه آرامگاه سلیمان شاه را که در خاک سوریه قرار دارد، تا سه روز تخلیه نکند، این مکان را با خاک یکسان خواهد کرد.

محاظت از این مکان که در فاصله سی کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد، براساس معاهدات دولت های ترکیه و سوریه در دهه های اخیر به عهده ارتش ترکیه بوده است.

این درحالیست که ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه دیروز (جمعه) درباره احتمال اقدام تحریک آمیز گروه های تروریستی در سوریه هشدار داده بود.

وی با عنوان اینکه احتمال ماجراجویی نظامی نخست وزیر این کشور در سوریه وجود دارد به رییس ستاد ارتش ترکیه هشدار داد.

رهبر بزرگترین حزب مخالف ترکیه در مجلس این کشور در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈسامان یولوˈ به ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه هشدار داد، از ماجراجویی در سوریه خودداری کند.

قلیچدار اوغلو گفت: این احتمال وجود دارد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به بهانه محافظت از آرامگاه سلیمان شاه، ارتش ترکیه را در آستانه انتخابات سراسری شهرداری ها وارد خاک سوریه کند.
او از رئیس ستاد ارتش ترکیه خواست از ماجراجویی احتمالی در سوریه جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر در روزنامه های ترکیه خبرهایی درباره احتمال حمله به آرامگاه ˈسلیمان شاهˈ انتشار یافته است، خاطر نشان کرد، این آرامگاه در فاصله 30 کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد.
رهبر حزب جمهوریخواه خلق گفت: مایلم به رئیس ستاد ارتش ترکیه بگویم که ترکیه را در سوریه وارد ماجراجویی نکنید.

وی اضافه کرد: ممکن است اقدامات تحریک آمیزی در این باره صورت بگیرد و اردوغان خواستار ورود ارتش ترکیه به سوریه شود، ترکیه نیاز به ماجراجویی ندارد. ترکیه حق ورود به باتلاق خاورمیانه را ندارد.

استفاده از کودکان برای انفجارهای انتحاری

وبلاگهای برخی تروریست‌ها اعلام کرده اند: این پنجاه کودک پای در مسیر نور گذاشته‌اند تا خودشان را برای عقیده قربانی کنند و دشمنان دین را به جهنم بفرستند.

 

گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) برای ۵۰ کودک انتحاری در شهر طبقه در غرب استان رقه سوریه که نحوه اجرای حمله انتحاری را آموزش دیده‌اند ،جشن به اصطلاح فارغ التحصیلی برگزار کرد.
به گزارش شبکه خبر، در صفحات شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک این گروه‌های تروریست، خبر اقدام وهابی های داعش در برگزاری جشن فارغ التحصیلی برای 50 کودک انتحاری منتشر شده است.
این پنجاه کودک در اردوگاهی به نام «اشبال العز» در شهر طبقه در غرب رقه آموزش داده شده اند.
استفاده از کودکان برای انفجارهای انتحاری

گزارش‌های  امنیتی عراقی تأیید کرده است تروریست‌ها بارها از کودکان برای اجرای عملیات  انتحاری استفاده کرده اند و برخی از آنان کمربندهای انفجاری به تن کرده‌اند که از راه دور منفجر می شوند. این یکی از وحشیانه ترین جنایات گروههای تروریستی است.

جبهه وهابی النصره نیز از کودکان برای اجرای عملیات انتحاری بهره می برد.

گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز به این شیوه متوسل شده است و از معصومیت و سادگی کودکان برای اجرای جنایت در سوریه استفاده می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *