دانلود پاورپوینت مطالعات مدرسه


دانلود پاورپوینت مطالعات مدرسه

لوئی کان  :

“تمام مکان هایی که انسان برای تامین خواسته خود در فراگیری، از آنها استفاده می­کند مدرسه نام دارد و این مکان ها، تنها برای یادگیری و آموختن عقاید و نظریات نمی باشند بلکه برای فهم و ادراک دلایل وجود هر چیز و مناسبت های دو جانبه و روابط بین انسان و طبیعت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.”

تعریف تدریس :
« تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .»

  • چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس وجود دارد که عبارتند از :
    الف ) وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان
    ب) فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده
    ج ) طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات
    د) ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری . »
  • برخی روشهای تدریس :
  • روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )
  • روش شاگــــرد ـ استــــادی
  • روش چند حســـی ( مختلط )
  • روش پـــــروژه ای
  • روش حل مسئله
  • شیوه تمــــرینی
  • شیوه بحثی
  • الگــــوی آموختن خود کنترل
  • الگوی ایفای نقش

 

   برنامه فیزیکی

کارگاههای آموزشی

–آتلیه معماری

–کارگاه موسیقی

–آتلیه گرافیک و نقاشی

–کارگاه سفال و مجسمه سازی

–آتلیه عکاسی

 

کلاس درس

اداری

–مدیر

–معاونت

–آموزگاران

–بایگانی – مالی – کارمندان

 

کتابخانه

سالن چندمنظوره

سرایداری

نمازخانه

تاسیسات

فضای مشاوره

اتاق بهداشت و کمکهای اولیه

اتاق فیلم

انبار اصلى، انبار وسایل نظافت و سرویس‌هاى بهداشتى کارکنان

بوفه

پارکینگ

سرویس بهداشتی

نماز خانه

 

 

فضاهای جانبی در صورت لزوم

گالری و نمایشگاه

آموزش در فضای باز

 

کلاس درس

در آرام‌ترین مکان ممکن قرار گیرد و از سر و صداى بیرون به دور باشد تا دسترسى مناسب و سریع به سایر فضاهاى آموزشى از قبیل کتابخانه، کارگاه‌ها و کلاس‌هاى ویژه براى کلاس درس فراهم شود ضمن اینکه باید دسترسى مناسب به امکانات مخصوص، خارج از واحدهاى آموزشى نیز براى آن فراهم باشد.

حداقل عرض مفید کلاس با توجه به اینکه برای فعالیت‌های مختلف درسی قابلیت اجرای فراهم شود برابر 6.5 متر و اندازه بهینه آن 7 تا 8 متر است باید بیشتر از یک سمت کلاس پنجره وجود داشته باشد.
حداقل طول کلاس 7 متر و اندازه بهینه آن 8 تا 9 متر است و ارتفاع کلاس 3 متر در مناطق سردسیر بوده و این حداکثر در مناطق گرمسیری از 3.20 تا 3.50 متر افزایش پیدا می‌کند.

فاصله تابلو کلاس درس از اولین ردیف دانش آموزان 2.20 متر کمتر نباشد.

برای هر نفر دانش آموز در کلاس حداقل باید 1.25 متر مربع سطح در نظر گرفته شود.


کلاسهای آموزشی

در فرآیند آموزش و تدریس خلق محیط مناسب برای زندگی و کار مورد نیاز است.ابعاد فضاهای آموزشی باید با تعداد دانش آموزان مدنظر،نوع برنامه آموزشی کاربرد تجهیزات سمعی و بصری و مبلمان پیش بینی شده منطبق شوند.

  • انواع فضاهای آموزشی:
  • کلاسهای درس با مبلمان آزاد
  • کلاس درس کنفرانس
  • کلاس مشارکتی
  • تالار
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 48
حجم: 7.90 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *