دانلود کانکتور PLC مجهز به اتصال فیزیکی PLC به فیبربرای ماژول های داخلی چند کاناله برای پیاده سازی صفحات مدار نوری


دانلود کانکتور PLC مجهز به اتصال فیزیکی PLC به فیبربرای ماژول های داخلی چند کاناله برای پیاده سازی صفحات مدار نوری

فهرست

–    چکیده

  • .مقدمه
  • اصول و ساختار کانکتور پی.ال.سی
  • کانکتور پی.ال.سی. دوپلکس
  • کانکتور پی.ال.سی چند فیبره
  • نتیجه گیری

 

چکیده

یک کانکتور موج- فیبر به نام مدار موج نوری مسطحPlanar lightwave circuit (PLC) که برای تشخیص واسط قابل دریافت در ماژولهای نوری مبتنی بر PLC برای ساخت صفحات مدار نوری مقرون به صرفه طراحی شده در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این کانکتور می تواند بین PLC و فیبرهای تک وضعیتی اتصال محکم و با چگالی بالا برقرار کند. تولید آن نیز هزینه زیادی لازم ندارد زیرا برای برقراری اتصال فیزیکی بین فیبر و PLC از نیروی الاستیک تولدی شده توسط خود فیبرها استفاده می کند. ما از یک کانکتور PLCی دوپلکس برای یک ماژول فرستنده و گیرنده نوری استفاده نموده و یک کانکتور PLCی چندگانه را برای ماژول نوری چند کاناله بکاربردیم که ضایعات اتصال را به 0.2,0.33 دسی بل رساندیم.

به علاوه، با این تحقیق مشخص شد که کانکتورها دارای دوام محیطی مناسبی میباشند همچنین از واسط های داخلی 2و34 کاناله در ماژول فرستنده و گیرنده استفاده کردیم. یک ماژول سوئیچ گرمایی-نوری نیز با بکارگیری کانکتور دوپلکس در ماژول ها و سه کانکتور چندگانه نیز بکاررفت.

 

1.مقدمه

شبکه های ارتباطی دارای سرعت و ابعاد زیاد در آینده نزدیکی و پس از معرفی سیستم هایی مثل شبکه های FTTH [1] و مالتی پلکسینگ با تقسیم پهنای خطوط بسیار متراکم (DWDM)موارد استفاده زیادی خواهند یافت. البته واضح است که هزینه و اندازه سیستمهای پردازش نوری با توجه به تکنولوژی کنونی افزایش خواهد یافت زیرا تعداد کانالهای مورد پردازش اضافه می شود. برای رفع این مشکل، نه تنها باید اجزای نوری را اصلاح کنیم بلکه باید روشهای بسته بندی نوری را نیز ارتقا بخشیده و از سیستم های سیم کشی فیبر نوری روی بردهای الکترونیکی استفاده کنیم تا کارایی، فشردگی و قیمت آن کاهش یابد.

اگرواسط را طوری طراحی کرد که به صورت یک کانکتور ماژول- فیبری نوری عمل کند، پروسه بسته بندی ماژول نوری را می توان تا حد قابل توجهی اصلاح کرد. در حال حاضر، با استفاده از ماژول های نوری متصل به فیبر می توان پروسه بسته بندی اقتصادی شامل سوارکردن اتوماتیک ماژول ها و دیگر اجزا را ارزیابی نمود. ماژول های دارای واسط receptacle امکان بکارگیری یک روش بسته بندی را فراهم می کنند زیرا می توان از آنها بدون نیاز به pigtail استفاده کرد. روش های متعددی برای اتصال waveguide-fiber مجزا وجود دارند که عبارتند از :

1-فیبرهای کوتاه که بصورت شیارهای V شکل در لایه ای از Si قرار گرفته اند تا اتصال
waveguide-fiber ثابت و یک کانکتور دارای بستهای حلقوی را ایجاد نمایند.[1]

2-یک کانکتور انتقال پذیر مکانیکی که در آن یکی از plugها توسط شیارهای V در لایه waveguide قرار گرفته است. [2],[3].

3-یک کانکتور فیبری بدون پوشش و فیبرهای کوتاه بین waveguide ها و کانکتور قرار گرفته اند.[4] .

شمای اول برای اتصال تکی یا دوتایی مناسب است .

شمای دوم و سوم به ترتیب برای ایجاد اتصالات 24 و 18 فیبری بکار می روند.

البته هر کدام از این شماها نمی توانند تمامی نیازهای اتصال تک حالته با اتلاف پایین و تراکم بالا و قیمت پایین را برآورده کنند.

در این مقاله یک کانکتور waveguide-fiber را به نام کانکتور مدار  PLC مورد بررسی قرار خواهیم داد. این کانکتور می تواند اتصال تراکم بالایی بین یک PLC  و فیبرهای تک حالته برقرار کند زیرا از فیبر بدون پوشش بجای حلقه و بست استفاده می کند و به این وسیله اتصال فیزیکی یا PC را برقرار می سازد..[5],[7] .

کانکتور PLC یکی از اجزای اصلی شمای بسته بندی مدار نوری به نام مدیریت فیبر روی بورد یا FMOB می باشد. برخلاف بسته بندی مدار رایج، که از سیم بندی و ترکیب فیبری جالبی برخوردار نیست FMOB سیستم سیم بندی فیبر نوری فشرده و مقرون به صرفه ای را ارائه می نماید.[8],[9].

در شکل یک این مدل را می بینید. ما کار خود را با توصیف اصول و ساختار اصلی این کانکتور PLC آغاز می کنیم و بعد به سراغ ساختار و شکل اصلی کانکتور PLCی دوپلکس پرداخته و کارایی نوری و نتایج تست قابلیت اعتماد را گزارش خواهیم کرد.[5],[6].

در انتها به بررسی کارایی نوری، ساختار، و شکل اصلی کانکتور PLCی چند فیبره در ماژولهای نوری چند کاناله و کاربرد آن در ماژول سوئیچ نوری می پردازیم. [7].

[1] – fiber-to-the-home

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32
حجم: 1.17 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *