دانشگاه جان هاپکینز


جان هاپکینز یک تاجر بالتیموری مشهور، دارایی ۷ میلیون دلاری خود را برای تاسیس بیمارستان و دانشگاهی سرمایه گذاری کرد تا به نوبه­ی خود بتواند تساوی حقوق را گسترش دهد، او قادر به دریافت تحصیلاتی که آرزویش را داشت نبود، بنابراین می­خواست این حقوق را برای دیگران با تاسیس بیمارستان و دانشگاه خود، فراهم کند.

او از ابتدا قصد داشت یک دانشکده پزشکی در کنار بیمارستان خود تاسیس کند و با این­کار بهترین عملکرد را به بیمارستان بدهد. همچنین با توجه به بیماری­هایی که در بالتیمور، شهر خود، رواج یافته بود، او نیاز به تاسیس این بنا را بیشتر و بیشتر احساس کرد. برخلاف تصورات و باور تجار زمان، وی برای تامین بودجه این بنا از توانایی کسب و کار خود (تجارت) استفاده کرده و حدودا از تمام دارایی خود در این امر سرمایه‌گذاری کرد.

جان همواره به متولیان آنجا اعلام می­کرد: در تمام ترتیبات خود در ارتباط با این بیمارستان، شما به طور مداوم در ذهن داشته باشید که آرزو و هدف من این است که بیمارستان در نهایت بخشی از دانشکده پزشکی دانشگاه را تشکیل دهد.

امروز بیمارستان جان هاپکینز به یکی از بزرگترین بیمارستان های آموزش در ایلات آمریکا تبدیل شده است. در واقع یکی از پررنگ­ترین دلایلی که از نظر کارشناسان یکی از قوی­ترین دانشگاه ها، دانشگاه جان هاپکینز می­ باشد همین ارتباط تنگاتنگ بیمارستان (محیط یادگیری بیشتر و کار) با دانشگاه می‌باشد؛ و از نتایج آن می­توان به همکاری­های متعدد دانشجویان و فارغ التحصیلان با بیمارستان اشاره کرد که به کشف بسیاری از عوامل بیماری­زا منجر شده است.

به علاوه، دانشگاه جان هاپکینز جز دانشگاه‌هایی می‌باشد که بودجه زیادی را برای تحقیقات اختصاص می‌دهد. بدیهیست، همراه با تحقیق و پژوهش ها انجام گرفته مدارک معادل معتبری به دانشجویان تعلق می ­گیرد که با دریافت آن‌ها می­توانند شانس بیشتری را برای آینده موفق خود در دیگر دانشگاه ­­ها و محیط­ های کاری دیگر داشته باشند.

دانشکده­ های دانشگاه جان هاپکینز

شاید تصور کنید تنها دانشکده­های مرتبط با بیمارستان جان هاپکینز، دانشکده پزشکی و پرستاری باشد اما جالب است بدانید که مرکز موسیقی دانشگاه، با استفاده از ویژگی های درمانی موسیقی؛ برای کسانی مانند بیماران مبتلا به پارکینسون و دمانس درمان­ها و راهکارهای نوینی را ارائه می‌دهد. همچنین مجددا دانشکده موسیقی با همکاری بیمارستان، مراقبت ویژه­ای را برای بیماران مربوط به سندرم تونل کارال و افت شنوایی ارائه می­دهد. از جمله موسسات تحقیقاتی هاپکینز، موسساتی هستند که به مطالعه علم مغز، مهندسی سلولی، دیابت و پزشکی ژنتیکی اختصاص یافته‌اند.

اما رشته­ی دیگری که در ارتباط تنگاتنگ با بیمارستان قرار دارد؛ مهندسی پزشکی می‌باشد. اگر با این رشته آشنایی مختصری هم داشته باشید پی‌خواهید برد که نیازهای بیماران و بیمارستان با تولیدات تجهیزات پزشکی ارتباطی ناگسستنی دارد. دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه، علاوه بر درک عملی رشته خود (نه فقط لزوما تئوری) این شانس را دارند که نیازهای جدید تجهیزات بیمارستانی و زمینه­های نیاز به کمک پزشکی را ارزیابی کرده و در راستای آن­ها تحقیقات خود را به ثمر برسانند. علاوه بر موارد ذکر شده، این دانشگاه همچنین دارای کلاس های خودشناسی­ای است که به دانشجویان کمک می­کنند خود و اهداف خود را درست­تر بشناسند. این شناخت گاهی منجر به درک اشتباه برخی دانشجویان در انتخاب رشته خود می­شود و آن­ها می­توانند رشته انتخابی خود را تغییر دهند.

دیگر دانشکده ها

دانشکده مطالعات بین­ المللی پیشرفته

آزمایشگاه فیزیک کاربردی

دانشکده هنر و علوم

مدرسه کسب و کار

مدرسه آموزش و پرورش

دانشکده مهندسی

مدرسه پزشکی

دانشکده پرستاری

موسسه Peabody

دانشکده بهداشت

کتاب خانه دانشگاه

رتبه دانشگاه

این دانشگاه در سال جاری رتبه اول را در شهر خود، مریلند و رتبه سوم را در آمریکا از بین ۵۰۰۰ بیمارستان دارد.

رتبه دانشگاه در زمینه­ های مختلف

اول در روماتولوژی

دوم در دیابت و غدد درون ریز

دوم در درمان امراض پیری

دوم در مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب

دوم در اورولوژی

سوم در نفرولوژی

چهارم در چشم پزشکی

چهارم جراحی گوارش و جراحی

چهارم  در بخش زنان و زایمان

چهارم  در روانپزشکی

ششم در سرطان

هشتم در گوش، بینی و گلو

دهم در ارتوپدی

یازدهم در جراحی قلب و عروق

دوازدهم در ریه شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *