or

تا سال ۲۰۲۰ برای پیدا کردن شغل حتما باید این ۱۰ مهارت را داشته باشید

Ydima.ir- ثبت رایگان آگهی کاری و نیازمندی ها در اینترنت

خرید آنلاین انواع بیمه نامه های بیمه ایران از نمایندگی رباط کریم عسگری کد 33237 با ارسال رایگان

dl-doc.ir - فروش پروژه ،مقاله،پایان نامه و پروپوزال

تا سال ۲۰۲۰ برای پیدا کردن شغل حتما باید این ۱۰ مهارت را داشته باشید

توسعه کسب و کار یک جمله به ظاهر ساده است اما واقعیت این است که هیچ وقت به وضوح مشخص نیست که برای رسیدن به این هدف باید روی چه چیزی تمرکز کنید. در واقع حالا شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که برای پیشرفت در شغل فعلی یا برنده شدن در بازار رقابت استخدام در یک شرکت معتبر باید به سلاح مهارت‌های متعددی مجهز باشید تا بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. فرقی نمی‌کند چه در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید یا قرار است در مصاحبه استخدامی کدام شرکت معتبر مورد ارزیابی قرار بگیرد. به گفته مجمع جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۲۰ برای پیدا کردن شغلی معتبر حتما باید این ۱۰ مهارت را که به ترتیب اهمیت از کمتر به بیشتر در این‌جا از سایت Inc لیست شده‌اند را داشته باشید.

۱۰- انعطاف‌پذیری شناختی

انعطاف‌پذیری شناختی شامل مواردی مثل خلاقیت، استدلال منطقی و حساسیت نسبت به مسائل است. این بدان معناست که برای پیدا کردن شغل و کار مناسب خود باید قادر به انطباق‌پذیری باشید وهمچنین چگونگی برقراری ارتباط را بلد باشید. کارفرمایان می‌خواهند مطمئن شوند که شما به همه افراد با یک زبان سخن نمی‌گویید، با کسانی که نسبت به شما انتقاد دارند صحبت می‌کنید، عمیقا گوش می‌کنید و با هر کس به همان صورت که باید و لازم است ارتباط برقرار می‌کنید.

۹- مهارت‌های مذاکره و گفتگو

برای پیدا کردن شغل مناسب باید مهارت‌های مذاکره و گفتگو را بلد باشید. در مشاغل مرتبط با کامپیوتر و ریاضی این مهارت شامل مطالبه و توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها و نیز توسعه نرم‌افزار هم می‌شود. در مشاغل هنری و کارهای مرتبط با طراحی از جمله طراحان تجاری و صنعتی این توانایی باید مهارت‌های مذاکره و گفتگو رنگ و بوی انتقادی هم داشته باشد.

۸- تشخیص به موقع یاری رسانی و کمک

این مهارت به چه معناست؟ برای پیدا کردن شغل مناسب باید راه‌های کمک به دیگران را بلد باشید. در کارهای تیمی چقدر به همکاران و روسای خود کمک می‌کنید؟ اصلا در زمینه این مهارت برای همکاران و مدیران خود شناخته شده هستید؟

۷- توانایی قضاوت و تصمیم‌گیری

همان‌طور که تمامی سازمان‌ها در حال جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های بیشتر هستند و در این زمینه با هم رقابت دارند، نیاز بزرگ‌تر آن‌ها استخدام اشخاصی است که توانایی تجزیه و تحلیل این داده‌ها را داشته باشند و هوشمندانه تصمیم‌گیری کنند. علاوه بر این قدرت قضاوت صحیح یک مهارت دیگر برای پیدا کردن یک شغل مناسب است. قدرت قضاوت شامل این مسئله هم می‌شود که بدانید از شرکت همکار چگونه سهام بخرید یا یک پیشنهاد خوب و قوی به مدیرتان بدهید (حتی اگر این کارها شما را زیاد در نزد همکاران‌تان محبوب نکند).

۶- هوش هیجانی

آن‌چه مسلم این است که ربات‌ها توانایی این را دارند که ساعت‌ها بدون چشمداشت کار کنند. اما قطعا نمی‌توانند یا دست کم تا این لحظه این توانایی را به دست نیاورده‌اند که با انسان‌ها تعامل داشته باشند. اغلب کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی هستند که هوش هیجانی بالایی داشته باشند، توانایی تشخیص واکنش دیگران را داشته باشند و از تاثیر خود بر دیگران آگاه باشند. پس برای پیدا کردن یک شغل مناسب حتما هوش هیجانی خود را تقویت کنید. برای اغلب مدیران هوش هیجانی بالا برای استخدام یک کارمند شامل ویژگی‌های زیر است:

*خواندن هیجانات و حالات انسان‌ها

*نمایش و ابراز هیجان‌ها

*درک هیجان‌ها

*مدیریت هیجان‌ها

هوش هیجانی به ما می‌گوید که: همه چیز را در IQ و بهره هوشی خلاصه نکنید. فاکتورهای دیگری هم در موفقیت دخیل هستند.

۵- قدرت انطباق و هماهنگی با دیگران

این مهارت تحت چارچوب مهارت‌های اجتماعی شما قرار می‌گیرد. این توانایی شامل داشتن حس همکاری، سازگاری در ارتباط با دیگران و حساس بودن به نیازهای دیگران است.

۴- مدیریت کردن افراد

اگر برای پیدا کردن شغل مناسب خود در حال تقویت مهارت‌های مختلف هستید باید بدانید که یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها توانایی مدیریت افراد است. اما مدیریت افراد دقیقا و تلویحا به چه معناست؟ توانایی تهییج و ترغیب افراد، توسعه استعدادها و مهارت‌های کارکنان و توانایی انتخاب بهترین افراد برای کار است. این توانایی به ویژه برای مدیران رسانه‌ها و کسانی که در صنعت انرژی مشغول به کار هستند بسیار حیاتی است.

۳- داشتن خلاقیت

در سال ۲۰۱۵ «خلاقیت» در رده دهم این لیست قرار داشت و حالا به رده سوم صعود کرده است. چرا؟ چون در حال حاضر کارفرمایان تشنه استخدام افرادی هستند که خلاقیت داشته باشند. در حال حاضر ما لحظه به لحظه توسط تکنولوژی‌های جدید بمباران می‌شویم. پس کارفرمایان به افراد خلاقی نیاز دارند که بتوانند از فناوری‌های و تکنولوژی‌های جدید سر در بیاورند، آن‌ها را به کار ببرند و از این فناوری‌های برای تولید خدمات و محصولات جدید استفاده کنند.

۲- داشتن تفکر انتقادی

با افزایش اتوماسیون و پیشرفت دستگاه‌های خودکار نیاز به افرادی که توانایی به کارگیری منطق و استدلال را داشته باشند روز به روز بیشتر می‌شود. این یک بخش قضیه است چون ماشین‌ها هم باید به صورت اخلاقی و بهینه هدایت شوند. اگر به دنبال پیدا کردن شغل مناسب خود می‌گردید باید بدانید که در حال حاضر کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی هستند که تفکر انتقادی داشته باشند، افرادی که توانایی ارزیابی استفاده یا سوءاستفاده از قدرت تکنولوژی را داشته باشند و از آن‌ها در جهت منافع شرکت، مردم و آینده استفاده کنند.  تفکر انتقادی به معنای فرایند آگاهانه از پردازش اطلاعات به شیوه‌ای موثر است تا شما بتوانید چیزها را بهتر بفهمید و تصمیم‌های بهتری بگیرید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. مهارت تفکر انتقادی نیازمند این است که شما از ابزارهای عقلانی گوناگون برای تنوع بخشیدن به اطلاعات استفاده کنید.

۱- توانایی حل مسائل پیچیده

فناوری می‌تواند زندگی بشر را ساده‌تر کند اما در عین حال توانایی پیچیده‌تر کردن روال زندگی انسان را هم دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از تکنولوژی‌های پوشیدنی برای کمک به مسیریابی جهت حرکت پرستاران و پزشکان در یک بیمارستان استفاده کنید تا ببینید چگونه می‌توانید کارهای بیشتر و مفیدتری در جهت ارائه خدمات به بیماران انجام دهید.

اما مسئله اینجاست که استفاده از این فناوری پیشرفته بدون تجزیه و تحلیل انسانی و انجام یک گفتگوی دقیق و هوشمندانه با پرستاران، پزشکان و بیماران و مشخص کردن جزییات شاید حتی مرتکب اشتباهات خطرناک شوید. در این صورت به جای کمک و ارائه خدمات بیشتر کارها را سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهید کرد. آن‌چه که از تحقیقات میدانی به دست آمده حاکی از آن است که  تا سال ۲۰۲۰، حداقل ۳۶ درصد از افراد در تمام مشاغل و صنایع باید قدرت و توانایی حل مسائل پیچیده را به عنوان یک مهارت اصلی داشته باشند.

ثبت رایگان مشاغل و نیازمندی ها





اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.