دانلود کتاب ریشه درختان و ساختمان ها


دانلود کتاب ریشه درختان و ساختمان ها

کتاب ریشه درختان و ساختمان ها تألیف دی. اف. کاتلر – آی. بی. کی. ریچاردسون و ترجمه مهندس صفیه رضوانیان و ویراستاری علمی دکتر کریم جوانشیر

ریشه های درختان از جمله عوامل اصلی خسارات ساختمانی می باشند. رفع تضاد بین تمایل به اصلاح محیط های شهری از طریق کاشت درختان و ضرورت برای جلوگیری از خسارات منتجه، یکی از نیازهای مهم طراحی است.

این کتاب به زبان اصلی برای اولین بار در ۱۹۸۱ به چاپ رسیده است، مرجع اصلی کسانی است که به امر تحقیق در مورد خسارات ناشی از ریشه درختان می پردازند. دومین چاپ آن شامل اطلاعات عمومی بیشتری در زمینه وضعیت رشد درختان و جنبه های مختلف کشاورزی است که از جمله می توان به طول عمر احتمالی، تحمل هرس و اطلاعات بدست آمده از اعمال شناسایی ریشه ها اشاره کرد. درا نی کتاب هفده گروه اصلی درختان که شامل سوزنی برگان و درختچه ها نیز می باشد، مورد بررسی قرار می گیرند. به نظر می رسد که درختچه ها نقش بیشتری از آنچه که قبلاً تصور می شد در وارد کردن خسارات ساختمانی بر عهده داشته باشند.

کتاب Tree Roots and Buildings به عنوان دستاوردی از تحقیقات انجام شده در Kew Tree Root Survey (1971-79) که اطلاعات جدیدی پیرامون ریشه درختان در بر دارد رهنمود با ارزشی است برای معماران، طراحان و مهندسین ساختمان. این کتاب همچنین راهنمایی است برای مالکینی که علاقمندند بدون وارد آوردن کمترین خسارت به ساختمان خود یا ساختمان های مجاور به کاشت درختان مبادرت ورزند.

سرفصل های کتاب ریشه درختان و ساختمان ها :

پیشگفتار

مقدمه ویراستار علمی

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: درختان و سایر عوامل مکانی

فصل سوم: گستردگی ریشه درختان متداول در انگلستان

تذکرات کاربردی به همراه گزارش مشروح هر درخت

گزارشات مشروح درختان

تذکرات کاربردی به همراه گزارش مختصر درختان

سوزنی برگان

درختچه ها

فهرست منابع

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 84
حجم: 14 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *