دانلود پژوهش بررسی سیستم عامل موبایل آیفون (ios)


رشته برنامه سازی کامپیوتر

دانلود پژوهش بررسی سیستم عامل موبایل آیفون (ios)

پیشگفتار

سیستم‌عامل به رابط نرم‌افزاری میان نرم‌افزارهای سیستمی و کاربری و سخت‌افزار کامپیوتر گفته می‌شوم که بدلیل ماهیت و کارآیی خاص آن به میان‌افزار مشهور است. سیستم عامل مجموعه‌ای از برنامه‌هاست که برای مدیریت و کنترل عملیات کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این سیستم عامل به عنوان رابط بین کاربر و سخت‌افزار عمل می‌کند. دستورهای کاربر برای اجرا در کامپیوتر به سیستم عامل اعلام می‌شوند و نتایج حاصل از اجرای دستور‌ها به وسیله سیستم عامل به اطلاع کاربر می‌رسد.

سیستم‌عامل‌ها انواع مختلفی داشته و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند که در میان کاربران نهایی ۳ نوع سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک طرفداران بیشتری نسبت به دیگر رقباء دارند که هریک از انواع سیستم‌عامل به نسخه‌ها و توزیع‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند.

آی.او.اس (ios) نام یک سیستم عامل موبایل است ، این سیستم عامل با آی فون(iphone) (تلفن همراه هوشمند شرکت اپل) در کنفرانس و نمایشگاه Macworld، در ژانویه ۹، ۲۰۰۷، پرده برداری شد و در ماه ژوئن همان سال برای اولین بار منتشر شد، ادبیات بازاریابی اپل یک نام جداگانه‌ای برای سیستم عامل مشخص نکرد، و بیان ساده‌ای را که “آی فون OS X را اجرا می‌کند” iPhone runs OS X اظهار داشت. در ابتدا، برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌شدند. استیو جابز استدلال کرد که توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های کاربردی وب که ” مانند برنامه‌های بومی بر روی آی فون رفتار می‌کند ” بسازند.

چکیده

این پروژه به بررسی و نقد سیستم عامل آیفون مبتنی بر موبایل پرداخته شده است. در فصل اول به معرفی و تاریخچه­ای از سیستم عامل آیفون اشاره شده و همه نسخه های مربوط به این سیستم عامل و توضیحاتی مختصر در مورد هر کدام ذکر شده است. در فصل دوم خصوصیات و ویژگی­های سیستم عامل آیفون بحث شده است که به برخی از امکانات خاص و مزایا و معایب آن پرداخته شده است. در فصل سوم تفاوت این نوع سیستم عامل با دیگر سیستم عامل های مبتنی بر موبایل از جمله اندروید و ویندوز فون بررسی شده است. و در فصل آخر یعنی فصل چهارم یک نتیجه گیری کلی از سیستم عاملهای آیفون گرفته شده است که در مورد یکپارچگی و رو به رشد بودن این سیستم عامل و همچنین گرایش و افزایش پشتیبانی بیشتر دیگر کمپانی ها از این نوع سیستم عامل شده است.

 

کلمات کلیدی:

اپل، سیستم عامل، آیفون، موبایل، هوشمند، نرم افزار، سخت افزار، ویندوز

مقدمه

آی‌اواس (به انگلیسی: iOS) (در گذشته iPhone OS) یک سیستم عامل تلفن همراه است که در ابتدا برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اپل مجوز استفاده از آی‌اواس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. اپ استور در ۶ مارس ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ اپلیکیشن بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار دانلود شده‌اند. در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶% از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت، پایین‌تر از اندروید گوگل و سیمبین نوکیا. این سیستم‌عامل در ماه مه ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹% از مصرف داده‌های وب تلفن همراه (از جمله استفاده از آی‌پاد تاچ و آی‌پد) را به خود اختصاص داد.

رابط کاربری آی‌اواس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از: switchesو slidersو buttons تشکیل شده‌است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند. تعامل با سیستم عامل حرکاتی را شامل می‌شود از این جمله حرکات می‌توان: swipe, tap, pinch, reverse pinch که هر کدام از این‌ها تعاریف خاصی را در چارچوب IOS سیستم عامل و رابط کاربری چند لمسی آن را دارا می‌باشند.. شتاب سنج داخلی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که برای پاسخ به تکان دادن دستگاه (یکی از نتایج شایع ان دستور خنثیسازی است) و یا چرخش آن را به سه بعد (یکی از نتایج شایع ان تعویض از عمودی به افقی است).

modeiOS از OX مک مشتق شده‌است، که با آن که سهام آن به بنیاد داروین تعلق دارد، و در نتیجه اینسیستم عامل شبه یونیکس از طبیعت است.

در IOS، چهار انتزاع لایه وجود دارد: لایه هسته سیستم عامل، لایه هسته خدمات، لایه رسانه‌ها، و کاکائو لایه لمسی است. نسخه کنونی سیستم عامل ۷٫۱ با استفاده از حدود ۱-۱٫۵ گیگابایت ذخیره سازی دستگاه که با مدل‌های دیگر متفاوت است.

 

 

فهرست مطالب

چکیده فارسی 1

مقدمه ای بر آیفون.. 2

فصل اول (معرفی و آشنایی با تاریخچه سیستم عامل آیفون (ios)) 3

1.1-    iOS 1.0  آیفون 4

1.2- iOS 1.1.1 7

1.3- iOS 1.1.3 8

1.4- iOS 2.0 نرم افزار ها 9

1.5- iOS 2.1 12

1.6- iOS 2.2 12

1.7- iOS 3.0 13

1.8- iOS 3.1 17

1.9- iOS 3.2 19

1.10- iOS 4.0 چند وظیفه ای ( Multitasking ) 21

1.11- iOS 4.1 26

1.12- iOS 4.2.1 27

1.13- iOS 4.2.5 28

1.14- iOS 4.3 28

1.15- iOS 5   افزودن Siri و قابلیت های فراوان دیگر 29

1.16- iOS 6.0خداحافظی با سرویس نقشه گوگل 33

1.14- آینده iOS چگونه رقم خواهد خورد ؟ 36

فصل دوم (خصوصیات و ویژگیهای سیستم عامل آیفون) 37

2.1- ویژگی ها و خصوصیات آیفون 38

2.1.1- برنامه های کاربردی همراه 38

2.1.2- چندپردازشی و سوویچ بین برنامه ها 38

2.1.3-  اپل سیری (Siri) 39

2.1.4 – مرکز بازی 39

2.1.5 – محیط برنامه‌نویسی 39

2.2- پنج راز پنهان آی او اس بر روی آیفون 39

2.2.1  – تیک گذاری کلیه ایمیل ها به عنوان ایمیل خوانده شده 40

2.2.2 – قابلیت ایر دراپ و همچنین تنظیمات حریم خصوصی آن در کنترل سنتر 41

2.2.3 – استفاده از قابلیت بلاک شماره ها در داخل تنظیمات تلفن ومسیج 42

2.2.4 – مسیریابی قدم به قدم در نقشه های اپل 43

فصل سوم (بررسی تفاوت سیستم عامل ها) 46

3.1- کدام یک از این سیستم‌های عامل موبایل کارامدتر هستند؟ 47

3.2- اما چرا اختلاف بین این دو سیستم عامل مهم است؟ 47

3.3- تفاوت اندروید با iOS 49

3.4-  طول عمر باتری Android و iOS و WP7 52

فصل چهارم (نتیجه گیری) 53

منابع و مراجع 56

چکیده انگلیسی 57

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 65
حجم: 1.006 کیلوبایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *