دانلود پژوهش بررسی سیستم عامل موبایل اندروید


رشته برنامه سازی کامپیوتر

بررسی سیستم عامل موبایل اندروید

پیشگفتار

سیستم‌عامل یا سامانهٔ عامل نرم‌افزاری است که مدیریّت منابع رایانه را به عهده گرفته و بستری را فراهم می‌سازد که نرم‌افزار کاربردی اجرا شده و از خدمات آن استفاده کنند. سیستم‌عامل خدماتی به برنامه‌های کاربردی و کاربر ارائه می‌دهد. برنامه‌های کاربردی یا از طریق واسط‌های برنامه نویسی کاربردی (Application User Interface-APIs) و یا از طرق فراخوانی‌های سیستم (system call) به این خدمات دسترسی دارند. با فراخوانی این واسط‌ها، برنامه‌های کاربردی می‌توانند سرویسی را از سیستم‌عامل درخواست کنند، پارامترها را انتقال دهند، و پاسخ عملیات را دریافت کنند. ممکن است کاربران با بعضی انواع واسط کاربری نرم‌افزار مثل واسط خط فرمان (Command Line Interface-CLI) یا یک واسط گرافیکی کاربر (Graphical User Interface-GUI) با سیستم‌عامل تعامل کنند..

اندروید (Android) نام یک سیستم عامل موبایل است که توسط شرکت گوگل توسعه داده میشود. این سیستم عامل اوپن سورس است و برپایه هسته لینوکس بنا شده است. در این پروژه به بررسی سیستم عامل اندروید می­پردازیم.

چکیده

در این پروژه به بررسی و نقد سیستم عامل اندروید مبتنی بر موبایل پرداخته ایم. در فصل اول به معرفی و تاریخچه­ای از سیستم عامل اندروید اشاره شده و همه نسخه های مربوط به این سیستم عامل و توضیحاتی مختصر در مورد هر کدام ذکر شده است. در فصل دوم خصوصیات و ویژگی­های سیستم عامل اندروید بحث شده است که به برخی از امکانات خاص و مزایا و معایب آن پرداخته شده است. در فصل سوم تفاوت این نوع سیستم عامل با دیگر سیستم عامل های مبتنی بر موبایل از جمله آیفون و ویندوز فون بررسی شده است. و در فصل آخر یعنی فصل چهارم یک نتیجه گیری کلی از سیستم عاملهای اندروید گرفته شده است که اندروید در حال حاضر پرطرفدار ترین سیستم عامل موبایل است و بیشترین درصد در بین سیستم عامل های موبایل را به خود اختصاص داده است و به دلیل کارایی بالا و سادگی در استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کلمات کلیدی:

سیستم عامل ، اندروید ، موبایل ، هوشمند، نرم افزار، سخت افزار، ویندوز

مقدمه

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “ باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

تمام برنامه ها برای آندروید یکی اند. آندروید فرقی میان یک برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند. گوشی هایی که سیستم عامل آندروید را خواهند داشت به کاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یک گوشی هوشمند بهره ببرند. کاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی کنند. حتی کاربران می توانند برای گوشی تعیین کنند که عکس هایشان با چه برنامه ای باز شود.

 

فهرست مطالب

چکیده فارسی.. 1

مقدمه ای بر اندروید.. 2

فصل اول (معرفی و آشنایی با تاریخچه سیستم عامل اندروید) 3

1.2- اندروید 1.1. 7

1.3- نسخه 1.5 یا «کیک یزدی» 7

1.4- نسخه 1.6 یا «پیراشکی» 11

1.5- نسخه 2.0 یا «نان خامه‌ای» 12

1.6- نسخه 2.1 با همان نام «نان خامه‌ای» 16

1.7- نسخه 2.2 یا «ماست بستنی» 18

1.8- نسخه 2.3 یا «نان زنجبیلی» 19

1.9- نسخه 3.0 یا «شانه‌ عسل» 23

1.10- نسخه 4.0 یا «ساندویچ بستنی» 26

1.11- نسخه 4.1 یا «آبنبات پاستیلی» 29

1.12- اندروید 4.2 با همان نام آبنبات پاستیلی.. 33

1.13- اندروید 4.3 آبنبات پاستیلی.. 36

1.14- اندروید 4.4 کیت‌کت… 37

فصل دوم (خصوصیات و ویژگیهای سیستم عامل اندروید). 39

2.1- ویژگی ها و خصوصیات آندروید.. 40

2.2- توسعه برنامه های کاربردی در آندروید سریع ، راحت و لذت بخش است… 41

2.3- آندروید سیستم عاملی بر اساس لینوکس…. 41

2.4- رابطه آندروید و جاوا: 41

2.5- فرمت‌های پشتیبانی شده توسط آندروید: 42

2.6- برنامه‌نویسی آندروید: 43

2.7- مزایای اندروید.. 44

2.8- معایب اندروید.. 44

فصل سوم (بررسی تفاوت سیستم عامل ها). 45

3.1- تفاوت اندروید با iOS.. 46

3.2- تفاوت اندروید با ویندوز. 48

3.3- سئوال و جواب های اندروید.. 51

فصل چهارم (نتیجه گیری). 54

منابع و مراجع. 56

چکیده انگلیسی.. 57

 

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 65
حجم: 908 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *