دانلود ترجمه مقاله بررسی تجربی شش سطح از ادغام برنامه ریزی منابع سازمانی


دانلود ترجمه مقاله بررسی تجربی شش سطح از ادغام برنامه ریزی منابع سازمانی

بررسی تجربی شش سطح برنامه ریزی یکپارچه منابع سازمانی

 

خلاصه

هدف از این تحقیق ارائه یک مدل شش مرحله ای برنامه ریزی  یکپارچه منابع سازمانی و بررسی تجربی در مورد وجود یا عدم وجود هریک از این شش سطح است . این شش سطح عبارتند از : تعیین سیستم ،کاربری سیستم،  جزیره(بخش مستقل) فن آوری، سازمانی، سازمانی اجتماعی، و یکپارچگی عمومی. داده های تجربی با استفاده از یک نمونه گیری مقیاس بزرگ توسط متخصصان ERP جمع آوری شده اند.ما تست های معتبر و قابل اعتماد گوناگونی برای تصحیح چهارچوب تئوری ارائه شده انجام داده ایم.با استفاده از روش آنالیز حداقل مربعات جزئی(PLS) ، نتیجه تحقیق وجود شش سطح برنامه ریزی یکپارچه منابع سازمانی را تایید کرد.نتیجه تحقیق مستلزم تحقیق و تمرین است.

معرفی

اجرای یک تجارت موثردر اقتصاد جهانی نیاز به توجه به صف چالش های مهم دارد :عمومی سازی،یکپارچه سازی فرایندهای تجاری ، اتوماسیون فرایندهای تجاری ، اشتراک گذاری داده و عملیات تجاری، تغییر نیازهای مشتری،چرخه حیات کاهش یافته حجم بالاتر معلومات،  ، دستیابی بلادرنگ به اطلاعات ،افزایش تنوع بازار ، شفافیت عملیاتی ، تعاملات آنلاین دقیقه ای،هماهنگی بهبودیافته و تغییرات سریع در فن اوری اطلاعات.

یک روش برای سروکار داشتن بااین چالش ها برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است که استراتژی کاربردی معمول برای رسیدن به یکپارچه سازی است. همچنین ERP یک نمای  یکپارچه،جامع،به روز ، و واقع گرایانه از عملیات شرکت فراهم می کند.شواهد نشان می دهند که ERP کارایی و اثر بخشی شرکت را بهبود می بخشد و هفتاد درصد از 1000 شرکت موفق از آن استفاده می کنند. در سال 2004 رشد تخمینی بازار ERP 60 بیلیون دلار بوده است. یک گزارش از پژوهش AMR تخمین زده است که بازار نرم افزار ERP از 8/28 بیلیون دلار در سال 2006 به 7/47 بیلیون دلار در سال 2011 رشد خواهد داشت. این رشد با سازگاری سیستم های ERP بوسیله شرکت های کوچک و متوسط تقویت خواهد شد.

پیاده سازی ERP گران است و شامل ریسک های قابل توجه فنی و مالی می باشد، اما بازگشت سرمایه بسیار بالایی نیز مورد انتظار است.با این وجود کوششهای تجاری برای طبقه بندی هزینه های ERP با چالش مواجهمی شوند ،چون سودهای مالی اغلب نامعلوم هستند. بنابراین درک ریسک استفاده از ERP به عنوان یک توانمندساز یکپارچه سازی دارای اهمیت است ،زیرا همیشه همانطور که انتظار داریم پیش نمی رود. دو دلیل برای ناامید شدن از ERP جداساختن فرایندهای تجاری از همدیگر و همچنین تهدید فرهنگ شرکت می باشد.

ما یکپارچه سازی را به عنوان مجموعه اجزای مربوط به فن آوری اطلاعات (ITمحور) که شامل سیستم ها و کاربران برای ایجاد یک کل متحد و بدون شکاف می باشند، توصیف می کنیم.وقتی که اجزا به صورت بهینه ای با هم ترکیب شدند ، با هم برای حمایت از ماموریت شرکت و به انجام رساندن اهداف و مقاصد آن هماهنگ می شوند.  ما فرض می کنیم که ERP و دیگر سیستم های سازمانی مسئول یکپارچه سازی سازمان هستند. طبق نظریه Bakar یکپارچه سازی سودهای کمی و کیفی را نصیب شرکت ها می کند.  یک هدف اصلی سیستم های سازمانی یکپارچه سازی کلیه عملیات تجاری داخلی شرکت می باشد، ولی شواهد تجربی مبنی بر پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد. می شود فرض را بر این گرفت که سیستم های ERP به یکپارچه سازی دست یافته اند، اما در حالی که نمی توانیم مقدار یکپارچه سازی را اندازه گیری کنیم ، چگونه می توانیم بدانیم که یکپارچه سازی وجود دارد یا خیر ؟ سطوح متنوعی از یکپارچه سازی وجود دارد ، حال چه مرحله ای از یکپارچه سازی را از یک سیستم ERP انتظار داریم ؟ اینها سوالات مهمی هستند که می توانند با شواهد تجربی مبنی بر تایید وجود یکپارچه سازی و نیز نقشی که ERP در این زمینه بازی می کند ،پاسخ داده شوند.برای عنوان کردن جنبه های چالش برانگیز بیشتری از یکپارچه سازی ، ابتدا نیاز به بررسی وجود یکپارچه سازی داریم.بنابراین هدف تحقیق ما بررسی اینست که آیا یکپارچه سازی وجود دارد یا خیر.

An empirical investigation of six levels of enterprise resource planning
integration
Delvin Grant a, Yujong Hwang a,b,, Qiang Tu c
a School of Accountancy & MIS, Driehaus College of Business, DePaul University, Chicago, IL 60604, United States
b College of International Studies, Kyung Hee university, Yongin, South Korea
c E. Philip Saunders College of Business, Rochester Institute of Technology, Rochester, NY 14623, United States
a r t i c l e i n f o
Article history:
Available online 31 May 2013
Keywords:
Levels of integration
ERP
Enterprise systems
Islands-of-technology
Global integration
a b s t r a c t
The purpose of this research is to propose a six-level ERP integration model and to empirically investigate
if each of the six levels exists. The six levels are system-specification, system–user, islands-of-technology,
organizational, socio-organizational, and global integration. Empirical data were collected by using a
large-scale survey of ERP professionals. We conducted various validity and reliability tests to confirm
the proposed theoretical framework. Using partial least squares (PLSs) analysis, the results of the investigation confirmed the existence of the six levels of ERP integration. The results of the investigation have
implications for research and practice.
2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.

این فایل ورد (word) ترجمه در 20 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 11 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *