دانلود پاورپوینت پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک


دانلود پاورپوینت پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک

مدیریت تقاضای سفر رهیافتی اثر بخش برای حل مشکلات ترافیکی است که ضمن افزایش کارایی سیستم های حمل و نقل و بهبود شاخص های آن همزمان برای بهبود آلودگی هوا و اصلاح الگوی مصرف انرژی در کلان شهرها نیز چاره اندیشی کرده است.

قابلیت های شهر الکترونیکی از حیث گسترش فعالیت های مجازی که نیاز به سفر را کاهش میدهد ، در راستای سیاستها و اقدامات مورد توصیه مدیریت تقاضای سفر است .

مشکل ترافیک ، آلودگی هوا و مصرف بیش از حد انرژی در حمل و نقل شهری بی تردید مهمترین چالش های مشترک مدیریت شهری در کلان شهر های کشورند .

بررسی تجارب کشور های توسعه یافته نشان میدهد ، رویکرد مدیریت تقاضای سفر و استراتژی های مبتنی بر آن بهترین و اثر بخش ترین راهکار حل معضلات ترافیک ، آلودگی هوا و مصرف بیش از حد انرژی کلان شهرهاست .

مدیریت تقاضای سفر رویکرد موفق و برگزیده

همانگونه که در مقدمه ذکر شد ، در حل مشکل ترافیک اگر به سه نکته اصلی توجه نشود ، گر چه در یکی از محور ها بهبود ایجاد نموده اند اما در مقابل وضعیت سایر شاخص ها را بدتر کرده اند . بعنوان مثال:

برنامه های توسعه معابر وبزرگراه ها

سرمایه گذاری در برنامه های ارتقای استانداردهای کارآیی موتور خودرو که کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های خروجی خودروها را در پی دارد.

تجربه داخلی سهمیه بندی بنزین در کشور

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 14
حجم: 233 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *