دانلود پاورپوینت بررسی سیستم مدیریت زباله


دانلود پاورپوینت بررسی سیستم مدیریت زباله

سابقه وهدف:

یکی از آلاینده های مهم محیط زیست مواد زائد جامد می با  نشان می دهد که عدم توجه به جمع آوری ودفع صحیح مواد زائد می تواند 22 مشکل عمده زیست محیطی را که مقابله با آنها به سادگی امکان پذیر نیست بوجود آورد .برای حل این مشکلات خاص ،عناصر موظف مختلفی با هم ترکیب شده ومجموعه ای بنام مدیریت )ISWM)

آورده است مدیریت مواد زائد شهری از شش عنصر موظف: تولید، ذخیره در محل ،جمع آوری ،حمل ونقل ،پروسه وبازیافت ودفع تشکیل شده است .داشتن اطلاعات در خصوص هر کدام از عناصر موظف می تواند در عملکرد سیستم مدیریت جامع مواد زائد جامد تاثیر بسزایی داشته باشد .

مواد وروشها :

در این تحقیق که در سال 85 در شهر مشهد انجام شده است . اطلاعات بوسیله پرسشنامه ، مشاهده ، مصاحبه وبررسی مطالعات انجام شده دراین زمینه که توسط خود سازمان ویا محققین دیگر انجام گرفته بود انجام شد. تعداد 5 نمونه پرسشنامه به تعداد بیش از 190پرسش شامل پرسشهایی مربوط به کمیت وکیفیت زباله که 12 %سئوالات ، روشهای نگهداری وجمع آوری 21% ، 29% سئوالات مربوط به محل دفن زباله و15 % سئوالات مربوط به زباله های بیمارستانی و.8%مربوط به طرح تفکیک از مبداء وهمچنین حدود 13 درصد مربوط به کمپوست وورمی کمپوست خصوص عناصر موظف مدیریت مواد زائد جامد مطابق با استانداردهای موجود در منابع علمی تکمیل وپرسشنامه ها با مراجعه به محلهای دفن ،کارخانه کمپوسیت ،بازیافت کاغذ وپلاستیک وطی انجام بازدید ومشاهده وضع موجود وهمچنین با توجه به آمار واطلاعات موجود در سازمان بازیافت وتبدیل مواد شهرداری مشهد وبررسی پژوهش های مشابه در این زمینه صورت گرفت .

نتایج :

نتایج نشان می دهد متوسط زباله خانگی شهر مشهد 1200تن درروز تولید می شود. که با توجه به جمعیت 2400000 نفری مشهدسرانه تولید زباله0.496کیلوگرم در روز و در سال84هزینه مدیریت هر کیلوگرم زباله ، 106.89 ریال بوده است.آنالیز فیزیکی نشان می دهد که درصد مواد فسادپذیر63.92 ،کاغذ وکارتن 14.41،پلاستیک 4.22،فلزات 3.92،شیشه 2.84 می باشد .روش جمع آوری زباله در شهر مشهد خانه به خانه می باشد که بصورت شبانه جمع اوری می گردد .میزان کل زباله خانگی ورودی به محل دفن روزانه 1200تن می باشد که به روش دفن سطحی در توده هایی با ارتفاع بیش از 1متر دفن وبا 30خاک پوششی لایه ای و60سانتی متر خاک پوششی نهایی پوشانده می شود . کارخانه کمپوست مشهد ظرفیت پذیرش روزانه 500 تن مواد آلی وظرفیت تولید روزانه 120تن کود آلی رادارد .

مشکلات موجود:

از جمله مشکلات بارز در بخش جمع آوری ،عدم استفاده کارگران بخش جمع اوری از وسایل حفاظت فردی مناسب می باشد .همچنین مجهز نبودن برخی از کامیونها به مخزن جمع آوری شیرابه وعدم استفاده برخی از ماشین آلات جمع آوری از توری روکش زباله می باشد .از مشکلات بارز در محل دفن می توان به در نظر نگرفتن اندیس الکنو در محل دفن قدیم وجدید ،عدم زهکشی جهت جمع آوری شیرابه محل دفن وکافی نبودن فضای سبز ایجاد شده در اطراف محل دفن می باشد .در بخش کمپوست می توان به بالابودن رطوبت در زباله های ورودی وهمچنین بالابودن رطوبت در طی دوره عمل آوری کمپوست واشاره نمود .از نقاط قوت طرح تفکیک از مبدا به کاهش درصد کاغذ وشیشه وپلاستیک وارد شده به محل دفن اشاره نمود .

وتلند:

وتلند ها به عنوان یک ذخیره طبیعی در تمام تاریخ بشری شناخته شده اند . اهمیّت آنها زمانی مشخص می شود که در حالت طبیعی خود باشند . هم اکنون توانایی تصفیه ی آب توسط وتلند ها توسط افرادی مثل

Marash Arab

در محل تلاقی رودخانه های

Tigris و Euphrates

در جنوب عراق به علاوه در حالت مدیریت شده برای مثال چوب های برنج (بویژه در جنوب شرقی آسیا )، شناخته شده که مثل یک جاذب در تصفیه فاضلاب عمل می کند .

بستر های “نی” یک مکمل مفید را برای سیستم تصفیه ی فاضلاب سنتی ایجاد می کنند ، آنها اغلب یک روش ارزان در مقابل تکنولوژی های تصفیه فاضلاب گران قیمت مثل صافی چکنده و پروسه ی لجن فعال می باشند. جریان اقفی و جریان عمودی وتلند ها بر مبنای خاک ، شن و یا گراول استفاده شده برای تصفیه ی فاضلاب های خانگی و صنعتی تعیین می شوند. آنها همچنین مثل یک تصفیه ی بلقوه کاربرد دارند که از پخش آلودگی شامل فاضلاب زه کشی همچنین روان آب شهری جلوگیری می کند .

به علاوه وتلند ها به عنوان منبع حفظ حیات وحشی به کار می روند و می توانند به عنوان مناظر تفریحی طبیعی برای جوامع محلی باشند.
به طور کلی تعریف وتلند کار بسیار مشکلی است ،وتلند ها
Peatland سرزمین هایی از مرداب ، تالاب ،
یا آب،اعم از اینکه  طبیعی یا مصنوعی ، دائمی یا موقتی ، با آب راکد یا جریان دار ، شیرین یا شور ، و یا زمین هایی با آب دریا  که عمق آن هنگام پایین بودن جذر و مد از 6 مترتجاوز نکند تعریف شده اند. وتلند ها ، تابع خاک اشباع از آب هستند ، تراکم اکسیژن در رسوبات و لایه ی سطحی آب از اهمیت فوق العاده ای  برخوردار است . رنج انتشار اکسیژن در آب و رسوبات آهسته است و به علت تنفس میکروبها و حیوانات دربسیارى از وتلندها شرایط به سمت بى هوازى پیش مى رود .رواج شرایط بی هوازی در اکثر وتلندها منجر می شود به اینکه وتلند ها نقش مهم و ویژه ای در آزاد کردن گاز نیتروژن از لیتوسفر و هیدروسفر به اتمسفر در طی نیتریفیکاسیون ایفا کنند.
با توجه به اینکه حالت های مختلف اکسیدهای نیتروژن در وتلندها موجود است بیوژئوشیمی این محیط ها هم اهمیت دارد.
نیترات یک پذیرنده نهایی مهم الکترون پس از اکسیژن است که آنها را به فرایند اکسیداسیون مواد آلی مربوط می کند .انتقال نیتروژن در وتلندها شدیداً به فعالیت باکتریایی مربوط است. فعالیت گروه های ویژه ای از باکتریها بستگی به منطقه مورد نظر در وتلند هوازی یا بی هوازی دارد.

همچنین در خاک وتلند فسفر به صورت محلول یا غیر محلول ،آلی یا غیرآلی وجود دارد . سیکل آن بیشتر به صورت رسوبی است تا شکل گازی (مثل نیتروژن ) و فرم غالب کمپلکس در موادآلی موجود در قسمت تشکیل شده از کود گیاهی با رسوبات غیرآلی در خاک معدنی وتلند هاست .
موازنه جرمی عمومی برای یک وتلند، دوره ای از مسیرهای شیمیایی است. مسیرهای اصلی شامل: جریان ورودی، چرخه درون سیستمی وجریان خروجی.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 55
حجم: 4.5 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *