دانلود رایگان پاورپوینت معارف اسلامی – ولایت معنوی امام در عصر غیبت کبری


ولایت معنوی امام در عصر غیبت کبری

از آنجا که که ایم مقام نیازمند حضور آشکار آن حضرت نیست، در عصر غیبت نیز همچنان بر عهد ایشان است. عالم خلقت از برکات حضور ایشان بهره می برد و خورشید وجودشان به هستی گرمی و حیات می بخشد. در مواقع حساس و سرنوشت ساز امدادهای خود را به اذن خداوند به مسلمانان می رساند و آنان را که دارای شایستگی ویژه ای باشند، به نحو خاص دستگیری می کند و نفس و روحشان را با هدایت های غیبی خود به کمال می رساند.

2- مرجعیت علمی در غیبت کبری

دین به عنوان برنامه ی زندگی، به پیامبر (ص) و امام (ع) اختصاص ندارد، به دست آوردن احکام آن نیز ویژه ی آن دوران نیست؛ علاوه بر این همواره مسائل جدیدی پیش می آید که یک مسلمان می خواهد بداند دین درباره آن ها چه حکمی دارد. بانکداری، بیمه های اجتماعی، نماز در هواپیما، پیوند اعضا و خرید و فروش عضو از جمله این مسائل اند و یک فرد مسلمان، در هنگام مواجهه با آن ها، نیازمند دانستن حکم اسلامی آنهاست. همچنین، در موضوعاتی مانند نماز، روزه، خمس، حج و سایر احکام اسلامی که به نظر می رسد از زمان پیامبر اکرم (ص) دستورات مربوط به آن ها روشن بوده است. صد ها سئوال وجود دارد که پاسخ دادن به آنها جز با تکیه بر تخصص عمیق و تسلط کامل بر منابع دینی مقدور نیست. این کار در اصل، بر عهده پیامبر(ص) و امام معصوم (ع) است که پاسخ های صحیح و قابل اطمینان را به مردم عرضه کنند. اما در دوره ی غیبت کبری که مردم با امام(ع) دسترسی ندارند نیز راهی باید باشد که مردم از طریق پاسخ سئوال های خود را دریافت کنند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 144 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *