طرح مطالعاتی چگونه می توانم دانش آموزان آموزشگاه x در مقطع ابتدائی را به خواندن نماز علاقه مند نمایم ؟


طرح مطالعاتی چگونه می توانم دانش آموزان آموزشگاه x در مقطع ابتدائی را به خواندن نماز علاقه مند نمایم ؟

طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزشی

پیشگفتار

خدای من ارزش نعمت های بیشمارت را در چه چیزی خلاصه کنم و به کدامین یک از نعمت هایت قلم زنم و جوهره تفکرم را که در مقابل آنها ناچیز و بی مقدار است بر کاغذ نشانم . کاغذی که تاروپود وجودش از همان نعمت های بی شمار تو حاصل گردیده و قلمی که خون جاری دررگهایش از نعمت های بیشمار تو رنگ گرفته است .

خدای من ! جهانی که پیدای پنهان بود وماده ای در هم آمیخته ،پس تو در آن فاصله انداختی و در جسم بی روح انسان از روح پاک ولطیف خود دمیدی وبدین ترتیب قلب انسان شکفتن آغازکرد.خدای من اینها به تنهایی قطره ای از دریای محبت های بی کران تو بودند. حال من چگونه می توانم نسبت به دریای بی کران محبت هایت بی تفاوت باشم ودریایی از این فضایل را که در اختیارم قرار داده ای با قطره ای از رذایل وجودی خودم آلوده سازم . حال آنکه نسیم محبت در مقابل محبت های تو بی مقدار است و محبت های تو را در مقابل نسیم می توان به طوفانی عظیم تشبیه کرد.درست است که میگویند باغبان دانه ها را به امید بارور شدن بر زمین می نشاند .واز نابودی آنها می رنجد.خداوند نیز با به سعادت رسیدن بنده اش خشنود می شود وگمراهی بنده اش موجب نارضایتی خداوند خواهد شد . هر بار که قلم تن پر احساس برگ را نوازش میکند نکته ای در آن تراوش میکند. و این رد پا می خواهد نقلی را برای ما هویدا سازد ، و چه بهتر که این نوشته ارزش بسیار والایی داشته باشد .من می خواهم رد پایی که قلم در این برگ بر جای
می گذارد ،مفهومی از نعمتی الهی را برای مخاطب آشکار سازد.

نکته: سنجیدم ودر ذهنم تصویری از نماز را مجسم ساختم وآنقدر زیبا بود این حالت عرفانی که غنیمت دانستم آن را به روی برگ بتراشم . نماز یکی از بهترین عوامل سیر وسلوک معنوی وتقرب الی الله است اهمیت نماز به گونه ای است که زبان بشر از توصیف کامل وجامع آن عاجز است . نماز خوب فحشا ومنکرات را از یک امت بیرون می کند نماز پشتوانه ای است برای ملت وبهترین ذکر خداوند است . و همچنین شیطان ها از مساجد ونماز می ترسند آنها می خواهند از نماز جلوگیری کنند و پس از خالی کردن سنگرها حمله کنند . امام زمان (عج) می فرمایند : نماز بینی شیطان را به خاک میمالد .

 

فهرست مطالب

ـ مقدمه
ـ توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله
ـ اهمیت وضرورت پژوهش
ـ تعیین هدفهای کلی و ویژه
ـ بیان پرسشهای اساسی در طرح مطالعاتی
ـ مبانی نظری
ـ پیشینه تحقیق
ـ گردآوری شواهد (1)
ـ تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها
ـ انتخاب راه حل موقتی
ـ اجرای طرح جدید ونظارت بر آن
ـ گردآوری شواهد(2)
ـ توصیه به معلمان
ـ پیشنهادات
ـ محدودیتها ی پژوهش
ـ نتیجه گیری
ـ پرسشنامه
ـ منابع وماخذ
ـ ضمائم وپیوستها

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 80
حجم: 703 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *