or or

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

یدیما - درج رایگان آگهی و تبلیغات در اینترنت

تاریخچه اتوبوسرانی در ایران

سیستم حمل و نقل در ایران، همگام با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای اولیه در تهران متمرکز بود.
بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز کرد.

در سال ۱۳۰۵ لایحه تاسیس شرکت های اتوبوسرانی خصوصی تصویب شد و در این ارتباط مجوز تاسیس به یک شرکت دانمارکی داده شد. مدتی پس از راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در تهران و شمیران به دلیل کمبود درآمد، فعالیت این اتوبوسها متوقف شد.

به دنبال کودتای سوم اسفند رضاخانی، اتوبوس ها و خطوط اتوبوسرانی به تدریج گسترش یافت. در همین زمان تعدادی اتوبوس مدل زایس از شوروی خریداری شد و با حرکت آنها عملا” هشت خط اتوبوس در تهران راه اندازی شد.کرایه این اتوبوسها ۱۰ شاهی بود.
در سال ۱۳۲۱ سهیلی نخست وزیر وقت مصوبه ای مبنی بر اجازه ایجاد شرکت های حمل و نقل شهری ارائه کرد.
در سال ۱۳۲۳ یکی از بانک ها دستور گرفت تا تعدادی اتوبوس وارد کند. از ۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی مدل جدید ۳۰ دستگاه به تهران اختصاص داده شد. این اتوبوسها که بعدها تعدادشان به ۲۰۰ دستگاه رسید به صورت اقساط به شرکت های خصوصی فروخته شد.

 

فهرست مطالب:

تاریخچه اتوبوسرانی در ایران

عوامل تاثیرگذار بر مجتمع های زیستی شهری و روستایی

شناخت اقلیم ها

بررسی مباحث اقلیمی

معیارهای انسانی

سن مردم

وضعیت فرهنگی

وضعیت فعالیت(معیشت غالب)

خدمات اجتماعی

ساختاری

فرآیند رفتار انسانی

رعایت ابعاد انسانی در طراحی اجزاء و تجهیزات شهری

مرحله شناخت و تحلیل:

مطالعات ترافیک و حمل و نقل:

انواع فضاهای شهری وسلسله مراتب آن ها

ایستگاههای اتوبوس:

آیا به ایستگاه اتوبوس نیازی است:

ایستگاه باید در کجا واقع شود:

طراحی:

میدان دید  مناسب:

دسترسی آسان:

تسهیلات و  راحتی:

اطلاعات:

مقایسه خلاصه وار چند ایستگاه اتوبوس با یکدیگر

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 28
حجم: 1.12 مگابایت

9,000 ریال – خرید
اطمینان به اصالت سایت / کد تخفیف 10 درصدی محصولات / گزارش مشکل در خرید / نظرسنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.