دانلود پاورپوینت انقلاب صنعتی – تحول انقلاب صنعتی در معماری


دانلود پاورپوینت انقلاب صنعتی - تحول انقلاب صنعتی در معماری

دانلود پاورپوینت انقلاب صنعتی – تحول انقلاب صنعتی در معماری

مقدمه

در اواسط قرن هجدهم با انقلاب صنعتی در انگلستان و ممالک دیگر چون اروپا تغییراتی در زمینه معماری شکل گرفت و معماری با سبک های مختلف چون معماری مدرن ، ساختارگرایی ، دیکانستراکشن و مکتب هایی چون های تک و اکوتک ، هندسه فراکتل  و فولد بوجود آمد .

استفاده از مظاهر تکنولوژی از جمله کاربرد فلز در ساختمان سازی شروع شد . در این تحول متخصص سازه ای از قلمرو معماری جدا شد و معماران بزرگ با متخصصان سازه به عنوان عضو مکمل در طراحی همکاری کردند . بنابراین در قرن نوزده تعدادی از اندیشمندان مهندس معماری پیشرفت های سازه ای را بوجود آوردند .

پل بروکلین اولین گام به سوی دنیایی از مقیاس های عظیم الجثه بود که ریشه در پیشرفت های انقلاب صنعتی داشت . این پل توسط روبلینگ طراحی شد و به دست پسرش واشینگتن به صورت نهایی تکمیل گردید . پایه هایی در آن به کار رفته که به سبک گوتیک است که با کابل هایی به هم وصل شده است . روش روبلینگ طرح مصری و جزییات گوتیک را ماهرانه با هم تلفیق کرده است.

مشهورترین نمونه از یک نهاد شهری شایان توجه که عموما گنبدی از شیشه و آهن داشت و مغازه های شیک و سطح بالا را در خود جای می داد ، گالری ویتوریو امانوئل 1865-1867 میلادی در میلان اثر جوزپه منگونی بود.

در قرن نوزدهم فن آوری جدید ساخت و ساز متناسب با نیاز  بازار مرسوم شد . جالبترین فن آوری از میان بنگاه ها ی تجاری قرن نوزدهم ، بنگاه جی . بی باینگ کول مربوط به سال های 1846-1849 در لندن بود . در اینجا بیننده هیچ اثری از دیوارهای سنگی نمی بیند ، بلکه بافت رنگارنگ دایره ای از پشت بندها را ملاحظه می کند . به کارگیری مصالح و روش هایی با فن آوری بالا در معماری قرن نوزدهم به مثابه فن آوری جدید در انواع ساختمان های کاربردی همچون کارخانه ، پل ، ایستگاه قطار و بازار به کار می رفت . یکی از بزرگترین ساختمان های فرهنگی قرن نوزدهم که در آن از آهن به شیوه ی قابل رویت و برجسته استفاده شد کتابخانه ملی (سنت ژنوا) در پاریس بود که بوسیله آنری لابروست در سال 1842-1850 طراحی و ساخته شد . ساختمان به صورت دو طبقه طراحی گردیده و نمای آن به شکل دلفریبی ساخته شده است .

طبقه ی زیرین ستون هایی از کتاب های نایاب را در خود دارد . که صد البته در معماری این بنا هم از آهن استفاده شده است . طرح لابروست در واقع به تصویر کشیدن یکی از قدیمی ترین معانی هنر معماری بود . به عبارتی وی در طرح های خود محاسبات خشک مهندسی را به تزیین عناصر ظریف و چشم انداز معماری می آراست که می توان در این زمینه به کتابخانه ملی فرانسه که توسط لابروست ساخته شد اشاره کرد .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 36
حجم: 5 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *