دانلود پاورپوینت فرهنگسرای بهشت


دانلود پاورپوینت فرهنگسرای بهشت

دانلود پاورپوینت فرهنگسرای بهشت

معرفی جغرافیای سیاسی شهر مشهد

استان پهناور خراسان با مساحت 238 هزار کیلومتر مربع – 14.6 در صد خاک کشور – به سه استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی و خراسان رضوی تقسیم گردید .  شهر مشهد – مرکز استان خراسان  رضوی در 36 درجه و 17 دقیقه عرض شمالی و 59 درجه و 36 دقیقه طول شرقی نسبت به مبدا گرینویچ واقع شده است . ارتفاع این شهر از سطح آبهای آزاد حدود 985 متر است.

معرفی جغرافیای طبیعی شهر مشهد

ارتفاعات و دره ها

دشت مشهد با دو رشته کوه موازی با جهت شمال غربی – جنوب شرقی محصور شده است . رشته کوه هزار مسجد که ادامه رشته ارتفاعات کپه داغ است در  شمال این دشت واقع شده و دارای کوه هایی با ارتفاع بیش از 2000 متراست .از دیگر ارتفاعات این رشته کوه می توان به کورانداغ و الله اکبر اشاره کرد .هر چه از شمال غرب به جنوب شرق پیش می رویم از ارتفاعات این رشته کوه ها کاسته می شود . از مهمترین ارتفاعات می توان به : سالوک و شاه عباس و بینالود اشاره کرد.

تاریخچه و وجه تسمیه

به دلیل عدم وجود کتیبه در بنا که بتواند مبین وجود قدمت اثر باشد نمی توان  تاریخ آن را دقیقا“ مشخص نمود. اما بر اساس مستندات شفاهی و همچنین عناصر و جزئیات وویژگی های به کار رفته در بنا و مطالعه در کتب تاریخی و عکس های قدیمی شهر مشهد می توان قدمت بنا را به 85 سال قبل یعنی اواخر قاجار و اوایل پهلوی نسبت داد و به دلیل کاربری جدید این بنا به فرهنگسرای بهشت معروف شده است .

فرهنگسرای بهشت

از سمت جنوب به خیابان جنت و از سمت شمال به خیابان مدرس دسترسی دارد. مساحت تقریبی 2000 متر مربع و زیر بنای 700 متر مربع می باشد.

مطالعه و شناخت کالبدی بنا

ویژگی اثر :

بنای فوق به لحاظ صلابت و استحکام مبین ویژگیها و الگوهای معماری و تزئینی عهد قاجار می باشد که می توان آنرا از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 49
حجم: 18.8 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *