دانلود پاورپوینت استراتژی محصول، خدمات و برند


دانلود پاورپوینت استراتژی محصول، خدمات و برند

دانلود پاورپوینت استراتژی محصول، خدمات و برند

(فصل هشتم کتاب اصول بازاریابی کاتلر ترجمه فروزنده)

تعریف محصول
تعریف ما از محصول هر چیزی است که با هدف جلب توجه، اکتساب، استفاده یا مصرف به بازار عرضه شود و بتواند نیاز یا خواسته ای را ارضاء کند. محصول فقط شامل چیزهای ملموس نیست. در تعریف کلی محصول شامل اشیاء فیزیکی، خدمات، رویدادها، افراد، محلها، سازمانها، ایده ها یا آمیخته ای از همه این موارد می باشد.

محصولات، خدمات و تجربیات

محصول، عنصر اساسی پیشنهادی است که به بازار ارائه می شود. آمیخته بازاریابی با منظم کردن پیشنهادی که برای مشتری ارزش ایجاد می کند، شروع می شود. این پیشنهاد پایه ای است که شرکت بر اساس آن رابطه ای سودمند با مشتری برقرار می کند.

معمولاً پیشنهادی که شرکت به بازار ارائه می کند هم شامل کالاهای ملموس می باشد و هم خدمات. هر کدام از این اجزاء ممکن است بخش جزئی یا عمده ای از پیشنهاد را به خود اختصاص دهند. در یک طرف محصولات کاملاً فیزیکی مانند مسواک یا نمک قرار دارند که شامل هیچ خدمتی نیسنتند. در طرف دیگر، خدمات محض قرار دارند که در آنها پیشنهاد به طور عمده بر مبنای خدمات قرار گرفته است. مثلاً معاینه دکتر یا خدمات مالی از این نوع میباشند. بین این دو طیف، ترکیبات مختلفی از محصول یا خدمات وجود دارد.

امروزه همه شرکتها تلاش می کنند تا با طرح ریزی مجدد محصولات و خدمات سنتی، تجربیات بیادماندنی بوجود بیاورند.شرکتهایی که به بازاریابی تجربیات می پردازند فهمیده اند که مشتریان واقعاً چیز خیلی بیشتری از محصول را خریداری می کنند؛ آنها همه چیزی که پیشنهاد شرکت برایشان انجام می دهد را می خرند.

 

فهرست:

تعریف محصول

محصولات، خدمات و تجربیات

سطوح محصولات و خدمات

دسته بندی کالاها و خدمات

محصولات مصرفی

ملاحضات بازاریابی در مورد محصولات مصرفی

محصولات صنعتی

تصمیمات مجزای محصولات و خدمات

تصمیمات محصول و خدمت

تصمیمات مربوط به یک محصول

برند

بسته بندی

برچسب زنی

خدمات پشتیبانی محصول

تصمیمات خط محصول

تصمیمات آمیخته محصول

ابعاد آمیخته محصول

تصمیمات اصلی استراتژی برند

تثبیت موقعیت برند

انتخاب نام برند

حمایت از برند

استراتژی توسعه برند

توسعه خط

توسعه برند

چند برندی

برندهای جدید

مدیریت برندها

بازاریابی خدمات

ماهیت و خصوصیات یک خدمت

استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

وظایف اساسی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 35
حجم: 458 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *