دانلود کارآفرینی شرکت رب مسما مشهد


دانلود کارآفرینی شرکت رب مسما مشهد

دانلود کارآفرینی شرکت رب مسما مشهد

کارآفرین و کارآفرینی:
کارآفرینی یعنی درهم آمیختن ویژگیهای شخصی و ابزار مالی و منابع موجود در محیط با استفاده از تجهیزات، تسهیلات و امکاناتی که در اختیار داریم.
کارآفرینی کسی است که توانایی آنرا دارد تا فرصتهای کسب و کار را ببیند و آنها را ارزیابی کند، منابع لازم را جمع‌آوری و از آنها بهره‌برداری کرده و عملیات مناسبی را برای رسیدن به موفقیت پی ریزی نماید.
کارآفرین کسی است که دارای ابتکار عمل و خلاقیتهای جدید و نوآوری در مقایسه با دیگران و برای رسیدن به هدفهای اقتصادی تلاش می‌کند.
«خصوصیات روحی، حرفه‌ای، ذهنی، شخصیتی یک فرد کارآفرین»
الف: ویژگیهای عمومی:
1) خودباوری 2) ریسک پذیری 3) هدایت و رهبری 4) خلاقیت 5) آینده‌نگری.
ب) صفات بارز:
1) اعتماد به نفس 2) استقلال رای 3) خوش بینی 4) نیاز به کامیابی 5) منفعت شناسی 6) ایستادگی 7) سخت کوشی و پشتکار 8) مردم داری 9) انتقاد پذیری 10) نوآوری 11) ابتکار 12) انعطاف پذیری 14) دوراندیشی 15) اراده 16) پیشقدمی 17) اشتیاق به انجام کارهای بزرگ 18) توانایی ریسک پذیری
ج) رفتار حرفه‌ای کارآفرینی
1) گزینش درست حرفه 2) الگو قراردادن افراد موفق 3) اصلاح نکات ضعف 4) برنامه ریزی 5) قبول مسئولیت 6) اعتماد به کارکنان 7) داشتن ظاهری مناسب 8) قدرت تصمیم‌گیری 9) در زمان حال زندگی کردن.

د) ذهنیت کارآفرین
1) احساس رضایت از کار 2) فعالیت اندیشمندانه 3) محدود نکردن ذهن به فعالیتهای روزمره 4) خوش خلق 5) سازماندهی فکری 6) داشتن ذهنیت مثبت
هـ) پرورش ذهنیت مثبت
1) متمرکز کردن ذهن به فعالیتهای مثبت 2) گزینش اهداف مثبت در کار خود 3) معاشرت با کسانیکه اندیشه کارآفرینی داشته و به آنها عمل می‌کند. 4) پرهیز از اندیشه های منفی 5) در دست گرفتن مهار ذهن و باور کردن آن برای بهره‌گیری بهتر 6) گوش به زنگ بودن برای استفاده از فرصتها 7) رها کردن فکرهایی که نتیجه دلخواه به بار نمی اورد 8) انتخاب محیط زندگی با نیازها 9) باور داشتن استعدادهای خود 10) با فعالیت تنشهای ذهنی را دور ساختن.

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 22
حجم: 183 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *