دانلود نسخه فارسی کتابچه «شهر دلخواه ایرانیان»


 دانلود نسخه فارسی کتابچه «شهر دلخواه ایرانیان»

دانلود نسخه فارسی کتابچه «شهر دلخواه ایرانیان»

برنامه اسکان بشر ملل متحد تهران کتابچه فارسی «شهر دلخواه ایرانیان» را منتشر کرد. این کتابچه که پس از اجرای “کمپین ملی شهری ایران” تهیه شد، تماماً حاصل اندیشه مردم، اندیشمندان جوان و کارشناسان ایرانی است. لازم به ذکر است که نسخه انگلیسی شهر دلخواه ایرانیان پیش از این در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی طی مراسمی در کنفرانس هبیتات ۳ رونمایی شد.

این کتابچه حاصل همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت راه و شهرسازی و دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران است.

شهر دلخواه ایرانیان چشم اندازی است که با همکاری داوطلبانۀ بیش از هزار ایرانی از ۴۸ شهر و ده سازمان و به نمایندگی از ۱۱ گروه ترسیم شد. این اجماع و مشورت از طریق فرآیندی در سه گام میسر شد:

  •  گام اول: جمع‌آوری داده‌ها، اندیشه‌ها، پیشنهادات و راه‌حل‌های مردمی از طریق نظرسنجی‌های میدانی، تارگاه کمپین ملی شهری ایران، شبکه‌های اجتماعی، مصاحبه و برگزاری کارگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد،
  • گام دوم: پردازش داده‌ها در ده جلسه گفتگوی شهری با حضور ۲۰ متفکر شهری با تخصص‌های مختلف،
  • گام سوم: ایجاد توافق همگانی بین متخصصان شهری، مدیران و شهروندان.

برنامه اسکان بشر ملل متحد تلاش کرده تا با جمع‌آوری نظرات مردمی در مورد شهر دلخواهشان و با جلب عقاید سازنده و مثبت، خواسته‌های شهروندان ایرانی را در خصوص شهر به تصویر بکشد. پاسخ‌های دریافتی از اقصی نقاط ایران ما را به این باور رساند که این نظرات می‌تواند نشان دهندۀ انتظارات شهروندان از شهر دلخواهشان باشد. کمپین ملی شهری ایران در طول فعالیت خود به ما آموخت که مشارکت همه شهروندان می‌تواند ما را به‌سوی شهرهای پایدار هدایت نماید و این کتابچه می‌تواند انگیزه و نیروی محرکی برای شهروندان باشد. کمپین ملی شهری امید دارد تا توجه مردم را به مسایل شهری جلب کرده و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان را به مشارکت در حل مشکلات شهری تشویق نماید.

فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 88
حجم: 4 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *