انجام آنلاین و رایگان تست شخصیتی مینه سوتا MMPI-2 فرم بلند 370 و 567 سوالی به همراه نفسیر رایگان


انجام آنلاین و رایگان تست شخصیتی مینه سوتا MMPI-2 فرم بلند 370 و 567 سوالی به همراه نفسیر رایگان

انجام آنلاین و رایگان تست شخصیتی مینه سوتا MMPI-2 فرم بلند 370 و 567 سوالی به همراه نفسیر رایگان

پُرسش‌نامه شخصیتی چندمحوری مینه‌سوتا (MMPI) مشهورترین و پر مصرف‌ترین آزمون شخصیتی برایسلامت روانی است که سال ۱۹۳۰ منتشر شد. پرسش‌های این آزمون جملاتی اِخباری هستند که فرد باید موافقت یا مخالفت خود را با آن‌ها اعلام کند. مثال‌هایی از نوع عبارت‌های آزمون MMPI در زیر آمده‌است.

من اشتهای زیادی برای غذا خوردن دارم.

من به ندرت نگران سلامتی ام می‌شوم.

من پدرم را دوست دارم.

من یک آدم مهم هستم.

از آنجا که ، پرسشنامهٔ پیچیده‌ای است، پیامدهای سوء تفسیر آن بسیار زیان بار است. به همین جهت استفاده از آن مستلزم وجود اجرا کنندگان آموزش دیده و با تجربه‌است. شده‌است که این آزمون از سوی پرسنل مدارس مورد استفاده قرار نگیرد. در آزمون I پاسخ‌های یک فرد با گروهای مختلفی از بیماران روانیمقایسه می‌شود.

نخستین نسخهٔ اصلاح شدهٔI است که در سال ۱۹۸۹ انتشار یافته‌است. تا قبل از انتشار I-2 در سال ۱۹۸۹ این آزمون از زمان انتشار آن در سال ۱۹۴۳ مورد تجدید نظر قرار نگرفته بود، لذا درباره کفایت نمونه هنجاریابی شده اصلی نگرانی های جدی وجود داشت. در مواردی نوع دستور زبان و اشارات موجود در ماده ها منسوخ شده بود، بعض ماده ها شامل عبارات وابسته به جنس بود نهایتاً این نگرانی وجود داشت که مجموع ماده های امکان ارزیابی بعضی از ویژگیهای مهم را نداشت. در نتیجه نیاز به تجدیدنظر و هنجاریابی آن به شدت حس میشد و سمپوزیم در سال 1970 به طور کامل به موضوع تجدید نظر آن اختصاص یافتMMPI-2 برای افراد بزرگ سال ۱۸ سال و بالاتر مناسب است.برای آزمودنی های کوچکتر از ۱۸ سال باید از MMPI-A استفاده کرد. MMPI-2 شامل ۵۶۷ گزاره می‌شود و معمولاً حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد. همچنین نسخهٔ کوتا شده‌ای از MMPI-2 وجود دارد که شامل ۳۷۰ گزارهٔ اول MMPI-2 است. نسخهٔ کوتا شدهٔ MMPI-2 در وضعیت‌هایی به کار می‌رود که وقت کم است. وضعیت بالینی آزمودنی ها عامل مهمی در تصمیم گیری برای کاربرد MMPI-2 است. اشخاصی که بسیار مضطرب با تهییجی هستند اغلب این کار را تقریباً تحمل نا پذیر می دانند.  آزمون شخصیتی مینه سوتا یا MMPI را می‌توان یکی از مهمترین و معتبرترین آزمونها در زمینه شخصیت دانست. این پرسشنامه در سال ۱۹۴۳ بوسیله هاتاوی و مک کنیلی در دانشگاه مینه سوتا ساخته شد و از آن پس در پژوهشهای مختلف مربوط به مسائل شخصیتی و اختلالات روانی و در بیمارستانها، کلینیکها و مراکز بهداشت روانی مورد استفاده گسترده‌ای قرار گرفت. از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۴ بالغ بر ۶۸۹ مقاله پژوهشی که بیانگر ارزش چشمگیر این پرسشنامه در تشخیص و ارزشیابی شخصیت می‌باشد، منتشر شد.

شما به رایگان و انلاین میتونید این تست رو در پایگاه علمی سعید سان انجام بدید

http://tools.saeedsun.ir/MMPI2.html

MMPI-2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *