دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه


کاربرها کتابخانه ها در یک جامعه متنوع است. مثلاً کتابخانه های دانشگاهی، برای اهداف آموزشی و تحقیقی، آثار علمی را جمع آوری و ذخیره می کنند و معمولاً استفاده از آنها برای عموم آزاد است. کتابخانه های عمومی، امکان انتخاب وسیع آثار علمی عمومی تر و دیگر وسایل اطلاع رسانی و نیز تا حد امکان استفاده از کتابهای روی قفسه های باز را برای افراد فراهم می کنند. غالباً در شهرهای بزرک، کتابخانه های عمومی و دانشگاهی در یک کتابخانه ی منحصر به فرد در هم ادغام می شوند مثلاً کتابخانه های ملی، احتمالاً مجموعه ای از اسناد ادبی و تاریخی یک کشور و یا منطقه (نسخه های امانی) را در خود جای می دهند و استفاده از آنها برای عمومی آزاد است. این در حالی است که افراد خاص و اندکی، به کتابخانه های تخصصی حاوی مجموعه نوشته ها و اطلاعات درباره ی موضوعات تخصصی محدود دسترسی دارند.

در کتابخانه های دانشگاهی، اتاقی برای کتب مرجع فراهم می شوند. همچنین امکان دارد، در تالارهای مطالعه، پیشخوانهایی برای امانت گرفتن از قفسه های بسته و یا دسترسی آزاد به قفسه های باز مجلات، کتب و منابع آموزشی که جداگانه ارائه می شوند وجود داشته باشد. بجز کتابها و مجلات، تقریباً همه نوع ابراز اطلاع رسانی گرد آوری شده، برای استفاده در دسترس قرار می گیرند. تعداد مکانهای مطالعه به تعداد دانشجویان هر رشته بستگی دارد. اطلاعات بر حسب موضوع و با نظم خاصی مرتب می شوند. خدمات ارائه شده شامل امانت گرفتن و استفاده از کتاب در داخل کتابخانه فتوکپی مطالعه و چاپ میکروفرمها (میکروفیلم و میکروفیش) است.
همچنین، انجام تحقیقات علمی و عملی با استفاده از پایگاه داده های ذخیره ای بر روی CD – ROM امکان پذیر می باشد.

محیط  وفضای کتابخانه :

—فضای کتابخانه و تجهیزات آن در برنامه های کتابخانه مؤثرند ، کتابخانه باید فضایی صمیمی و جوی دوستانه داشته باشد تا دانش آموزان و معلمان  در آن احساس آرامش کنند . کتابخانه آموزشگاهی باید  محلی برای امانت دادن ، مخزن ، مطالعه عمومی ، محل مطالعه معلمان ، محلی برای قراردادن مواد و تجهیزات کتابخانه و …… را داشته باشد از نور کافی ، وسایل گرمایشی و سرمایشی  برخوردار و در معرض دید دانش آموزان باشد . تجهیزات کتابخانه شامل میز  و صندلی ، انواع قفسه ها ، برگه دان ، ویدئو و تلویزیون ، و …… می باشد . بلندی میز  و صندلی ها باید متناسب با قد و اندازه مطالعه کنندگان باشد .

فهرست

مقدمه

مناطق تالار مطالعه،

میزان فضاهای کتابخانه:

ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان

استانداردابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها

طول قفسه ها

ارتفاع قفسه ها

استاندارد میزها

نور پردازی

آکوستیک

تهویه ی مطبوع

نتیجه گیری

این فایل پاورپوینت در 20 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *