دانلود پاورپوینت آشنایی با استیون هال


دانلود پاورپوینت آشنایی با استیون هال

مقدمه:

برای هال رابطۀ میان ساختمان با سایت – که وی با اصطلاح لنگر انداختن آن را بیان می کند – اهمیت بالایی دارد ، اما باید گفت که معماری هال به چیزهای بسیار دیگری نیز می پردازد .
کارهای وی ، با وجود سادی موجزشان ، در آغاز به نظر می رسد که مربوط به زبان معماری باشند ، البته نه به آن معنا که پسامدرنیست ها به کار می برند ، و نه آن گونه که دیکانستر اکتیوست ها از آن سخن می گویند ، بلکه به معنای جوهری ، مجازی و شکلی آن ، یعنی آن چه که هال آن را (عناصر بنیادین) معماری می نامد .

بیوگرافی

معمار آمریکایی متولد ۱۹۴۸ در بر مرتون (Bremerton) واشنگتن است. وی در سال ۱۹۶۹ از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شده و تحصیلات تکمیلی خود را در رم (۱۹۷۰) به اتمام رساند. پس از بازگشت به نیویورک، دفتر مستقل خود را دایر نمود. پس از انجام مجموعه ای از مطالعات شهری الگووار، تعدادی از طرح های کوچک وی به اجر در آمدند. شخصیت ویژه ی کارهایش ، در آپارتمان کوهن (Cohen) در نیویورک (۱۹۸۴) و خانه ی بر کوویتز (Berkowitz) نمایان گشت. این آثار به همراه طرح برنده ی وی در مسابقه ی طراحی کتابخانه ی AGB برلین ، در نمایشگاهی در موزه ی هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه موجب شهرت ملی و بین المللی وی گردید. در سال

۱۹۹۳، هال در مسابقه ی موزه ی هنرهای معاصر هلسینکی برنده شد، و این طرح که بزرگترین کار او تا به امروز است به سال ۱۹۹۸ تکمیل گردید. رویکرد پدیدار شناسانه ی هال همواره باعث خلاقیت هایی در سازه و ساختار کارهایش گردیده است. این امر به ویژه در کاربرد غیر معمول وی از سازه ی قطعات پیش ساخته قابل نصب در اجرای کلیسای سیاتل آشکار است. طرح کلان – فرم و عظیم وی در قالب مدل های منطقه ای برای تگزاس که تحت عنوان «مناطق مارپیچی» (۱۹۹۰) ارایه داده است، نمونه ای است از کارهای نظری وی در مقیاس شهری- منظری، وی دیدگاه فلسفی خود را در مجموعه کتاب هایی از جمله

پرسش هایی از دریافت» (۱۹۹۴) و « همیافت» (۱۹۹۶) بسط و گسترش داد. هال از سال ۱۹۷۶ در مدرسه ی معماری دانشگاه کلمبیا تدریس می کند.

برعکس لوکوربوزیه که به هواپیما و کشتی متوسل شد- این واژگان و عناصر مدرنیسم را برای مشخص کردن وجه تکنولوژیک کارها و یا به منظور بادآوری نوستالژیک یک سبک معماری به کار نمی گیرد. هال تنها از منظر تقلیل گرایانه یک مدرنیست است، یعنی آن گونه که مدرنیست های اولیه ، ستونی را تا حد رسیدن به جوهرهی ستون برهنه کردند. برای هال، این تقلیل گرایی به یکپارچگی ساختار و بیان پیوند می خورد و به طرد ایهام حاصل از تزیینات مرتبط می شود، و نه به هر گونه نظریهی پیچیده ی خارجی.

آثار هال هم چنین به نظر می رسند که به تخته (Techne) یا صنعت گری مربوط اند، یعنی به ظرافت در ساختن و کشف جزییات و مواد و مصالح. شعار میس مبنی بر این که

خدا در جزییات است» برای هال نیز صادق است. اگر معماری او، با پنجره های سند بلاست شده ی شیشه ای ، تجهیزات روشنایی، کابینت ها، لوازم دست ساز و مبلمان و اثاثیه ی آن، ساکت و آرام ایستاده اند، آشکارا به علت ساختار و چارچوب بی پیرایه ی آن ها است. تزیینات در آثار وی حضوری نمادین و بیانگرانه دارد، مثلا جزییات شیشه ای نقش دار در ساختمان صندوق امانات گاردین، دیاگرام کپلر در سال ۱۵۹۶ را به کار می گیرد تا این ساختمان را سازماندهی نماید. پنجره های تالار نمایش جیادا (Giada فشردگی و تراکم این فضای ظریف را تلقین می نماید. اندود کاری استادانه، نرم و منعطف آپارتمان MOMA با محورهای Z, Y , Z شبکه ی موجود در مانهاتان هماهنگی دارد.

آثار هال، بومی و محلی نیز هستند. وی که در ایالت واشنگتن به دنیا آمده ، به سازه های چوبی و الواری شمال غرب اقیانوس آرام علاقه نشان می دهد، و از «معمار درودگر» تمجید می کند. تحقیق وی برای مجموعه ی معماری رساله ای» اغلب به بحث بومی گری می پردازد. «شهر الفبایی و ساختمان های پیوندی»، گونه های مختلف پلانی، حجمی و عملکردی را دسته بندی ، تلخیص و مرتب نمود. خط و ربط ظریفی میان دیاگرام های تحلیلی هال و پروژه های اولیه ی وی وجود دارد، که هر یک جست وجوی مداوم برای اجزا و عناصر» بودند. بومی و محلی ، از نظر هال، اگرنه غیر آگاهانه ، اما آرام و باوقار بیانگر ارزش هایی هم چون توجه و توسل به گونه و هندسه است که اغلب در معماری متاخره غایب است.

در این جاست که هال به بحث لنگر انداختن (anchoring) راه می برد. لنگر اندازی علاوه بر جایگیری فیزیکی یک بنا، متضمن ریشه دواندن و استقراری مفهومی و تجربی است. خانهی بر کوویتز (Berkowitz) به واسطه ی ارجاعی ادبی به وال در ساحل گرفتار آمده ی رمان موبی دیک (Mobi Dick) و طرح بنای سه سالانه ی میلان (Milan Teriennale) با سازمان مفهومی پیچیده ی خود لنگر می اندازد/ استقرار می یابد. لنگر انداختن به نوعی حاوی گونه ای واژگونی متافیزیکی تقریبی نیز هست : سایت به وسیله ی اجزای متعدد معماری که متضمن آن است، جرح و تعدیل می یابد. ابزاری که هال به کار می گیرد. زبان خاص، تناسبات، توجه به جزییات وکاوش بومی گری و محلی گری- صرفا شیوه های ایجاد، توسعه و افزایش این پیوند پدیدار شناسانه میان بنا و سایت است.

معماری هال اساسا مرتبط با پدیدارشناسی است. وی در شهر الفبایی | متذکر می شود که امروزه ساختمان زیاد است، اما تقریبا هیچ معماری ای وجود ندارد. از نظر هال، معماری بدون ایده، بدون آگاهی از تجربه ی معماری، مواد و مصالح آن، نور، سایه، رنگ، مقیاس و تناسبات – تنها ساختمان است. قرائت خاص وی از هوسرل و هایدگر بر وجوه و ابعاد تجربی و قابل لمس معماری تمرکز می کند. در آثار متأخر روی این بحث از توجه و پرداختن صرف به جزییات و مواد در می گذرد و به درک فضایی و حرکتی ، یعنی به احساس تقریبا فیلم وار می رسد.

 

توجه: تمامی توضیحات متنی این فایل به صورت عکس کپچر شده می باشد.

فرمت فایل: یک پاورپوینت 11 اسلایدی + یک پاورپوینت 39 اسلایدی + یک pdf 6 صفحه ای
تعداد صفحات: —
حجم: 4.91 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *