الکترونیک صنعتی در مسیر آینده


دانلود اصل مقاله لاتین و ترجمه  فارسی الکترونیک صنعتی در مسیر آینده

ژاکوب دانیل فن ویک، فرد سی.لی

خلاصه- این مقاله نمایی تاریخی و فلسفی از آینده ی ممکن برای الکترونیک قدرت را ارائه می دهد. تکنولوژی ها طول عمر خاصی دارند که به وسیله ی ابداعات داخلی شروع شده و متعاقبا به بلوغ می رسد. اما ظاهرا الکترونیک قدرت پیچیده از این حرفها است، یک تکنولوژی قادر است تا طیف گسترده ای از سطوح قدرت، کارکردها و بکاربری ها را پوشش دهد. همچنین الکترونیک قدرت به تکنولوژی های مختلفی تقسیم می شود. تا به امروز، توسعه ی الکترونیک قدرت عمدتا به وسیله ی تکنولوژی نیمه هادی ها و مدارات کانورتری به پیش رانده شده است و به بلوغی در استانداردهای داخلی اش (مثلا بازده) رسیده است. این مقاله به صورت انتقادی کارکردهای بنیانی یافته شده در پردازنده های انرژی الکترونیکی، زیر زیرتکنولوژی های سازنده ی تکنولوژی الکترونیک قدرت، و فضای تکنولوژی قدرت را در نور فلسفه ی پیشبرنده ی الکترونیک قدرت و توسعه ی تاریخی آن بررسی می کند. در انتها نتیجه گیری می شود که اگرچه نزدیک شدن به مرزهای استانداردهای داخلی آن نشان دهنده ی بلوغ آن است، زیرتکنولوژی های سازنده ی خارجی بسته بندی، تولید، اثرات الکترومغناطیسی و زیست محیطی، و تکنولوژی کنترل کانورتر هنوز فرصتهای قابل توجهی برای توسعه دارند. همان طور که الکترونیک قدرت یک تکنولوژی دردسترس می باشد، توسعه ی آن، به همراه توسعه ی داخلی ،نظیر نیمه هادی های با پهنای باند زیاد، به وسیله ی کاربری در آینده به پیش رانده خواهندشد.

کلمات کلیدی: آینده ی الکترونیک قدرت

1-مقدمه

هنگامی که کوشش می کنید تا یک آینده ی ممکن برای الکترونیک قدرت را بسازید راه های متفاوتی در پیش رو دارد. در این مقاله، ما یک منظر تاریخی-فلسفی از بیرون را اختیار می کنیم. این مقاله در ابتدا نیروی پیش برنده ی این روش [بررسی] را در بخش دوم نشان می دهد، بر توسعه ی تاریخی در بخش سوم تمرکز می کند و وضعیت امروزی الکترونیک قدرت را در بخش چهارم بررسی می کند. برای ساده کردن این بحث، کارکردهای بنیادین داخلی برای الکترونیک قدرت پیشنهادشده و تمام حوزه ی الکترونیک قدرت به دو سری هم بسته از زیرتکنولوژی های سازنده تقسیم شده است. بخش پنجم مثالهایی از کاربری های موجود و تکنولوژی های این حوزه ی تولید کنندگان تجهیزات قدرت برای نشان دادن این که چگونه آنها توسعه ی زیرتکنولوژی های سازندهی الکترونیک قدرت را به پیش می رانند ارائه می کند. بخش ششم نیروهای پیشراننده را بررسی می کنند که به اوج اهمیت تکنولوژی ها و کاربری های در حال ظهور در مواجه با توسعه ی آتی الکترونیک قدرت رهنما می شوند.

2- آیا می دانیم که به کجا رهسپاریم؟

الف- طول عمر تکنولوژی ها

در جامعه ی تکنولوژیک امروزی، باید بپذیریم که تکنولوژی ها هنوز از دری وارد نشده از پنجره به بیرون می روند. به هرحال، بسیار مهم است که بدانیم چرا، چگونه و کی این اتفاق خواهدافتاد. هنگامی که تکنولوژی ها منسوخ می شوند کارخانجات ناپدید می شوند، بنابراین مهم است که منابع قابل ارزیابی به فهم فرآیند منسوخ شدن اختصاص داده شوند. رسم نقشه ی راه آینده ی یک تکنولوژی نمی تواند یک برون یابی محض باشد. در این مورد، این امر بر پایه ی فرضیات ناشی از فرآیندهایی است که سوخت توسعه ی تکنولوژیی ،که موضوع این تحقیق هستند، را تأمین می کنند. در میان دیگر مسائل، یک نقشه ی راه نیاز دارد تا به مقدار کافی ملاحظات تاریخی و فلسفه ای ،که در لایه های زیرین خود پیشبرنده ی تکنولوژی هستند، در آن گنجانده شود.

یک مثال خوب از ناتوانی در پیش بینی تغییرات عنان گسیخته ی پایدار در تکنولوژی الکترونیک در زیر بررسی خواهد شد. در نوامبر 1952، انجمن مهندسین رادیو[i] جزوه ای مخصوص درباره ی پیشرفتهایش ،ترانزیستور، منتشر کرد که شامل 48 مقاله در این حوزه ی جدید بود. در پیشگفتار مک رای ،نایب رئیس آزمایشگاه تلفن شرکت بل، سعی کرد تا اثراتی را که گسترش ترانزیستور در اقتصاد خواهدگذاشت پیش بینی کند.[1]. به هرحال، در همان جزوه تبلیغی دو صفحه ای از یک شرکت بزرگ ،که مدتها است از بین رفته، یافتیم که آغاز بکار یک کارخانه ی جدید برای تولید لامپهای خلأ را برای رسیدن به مقام پیشرو در تحقیق، توسعه، تولید و بازار یابی لامپهای خلأ اعلام کرده بود[2]. طبیعتا، این مثال بیان نشده است تا تفکر درباره ی آینده یک تکنولوژی را بیهوده نشان دهد بلکه نمایشگر آن چیزی است که اگر کسی تنها زمان حال را برون یابی کند بر سرش خواهد آمد. در 50 سال گذشته، نرخ منسوخ شدن تکنولوژی ها به صورت قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین درک تاریخ و فلسفه ای که در پس هر تکنولوژی در راهبرد ما وجود دارد تا تاریخ زندگی تکنولوژی های ما نگاشته شود بیشتر اهمیت می یابد.

[i] Institute of Radio Engineers(IRE)

On a Future for Power Electronics
Jacobus Daniel van Wyk, Life Fellow, IEEE, and Fred C. Lee, Fellow, IEEE
(Invited Paper)
Abstract— This paper presents a historical and philosophical
perspective on a possible future for power electronics. Technologies have specific life cycles that are driven by internal innovation,
subsequently reaching maturity. Power electronics appears to be
a much more complex case, functioning as an enabling technology
spanning an enormous range of power levels, functions and applications. Power electronics is also divided into many constituent
technologies. Till now, the development of power electronics
has been driven chiefly by internal semiconductor technology
and converter circuit technology, approaching maturity in its
internally set metrics, such as efficiency. This paper examines
critically the fundamental functions found in electronic energy
processing, the constituent technologies comprising power electronics, and the power electronics technology space in light of the
internal driving philosophy of power electronics and its historical
development. It is finally concluded that, although approaching
the limits of its internal metrics indicates internal maturity, the
external constituent technologies of packaging, manufacturing,
electromagnetic and physical impact, and converter control technology still present remarkable opportunities for development.
As power electronics is an enabling technology, its development,
together with internal developments, such as wide bandgap
semiconductors, will be driven externally by applications in the
future.
Index Terms— Future of power electronics.

این فایل ورد ترجمه در 32 صفحه و فایل اصلی pdf مقاله در 14 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *