مقدمه
قابلیت بقاء طولانی مدت یک سازمان ، به طور گسترده ای بسته به این دارد که چگونه اثربخشی سازمان ، منابعش را برای ارضا سهامدارانش مطلوب می سازد . برای عملیات سازمانها در صنعت ساخت ، یکی از ممتازترین ذی نفعان ، ارباب رجوع ها هستند ](استفاده کنندگان نهایی یا مشتریان بسته به نوع پروژه دارند ) بنابراین در باقی مقاله ، ارباب رجوع ، مشتری و استفاده کننده به شکل مترادف استفاده خواهند شد [ . ارضا نیازها و انتظارات منتهای اهمیت برای شرکتهاست چون کیفیت در چشمان مشاهده کننده است و هر چیزی که آنها تقاضا دارند و از محصول / پروژه انتظار دارند . مشخصات کیفی یک نهاد را تعریف می کند . ماهیت منحصر به فرد صنعت ، درک نیازها و انتظارات مشتری را به مشکلی دقیق ، برای هر پروژه ای لازم و ضروری کرده تا سطح رضایتمندی آنها افزایش یابد .
QFDو مزایای اصلی آن
بعنوان یکی از ابزارهای کیفی است که به عنوان یک روش است برای توسعه طراحی کیفی که بر رضایت مشتری و سپس تبدیل تقاضاهای مشتری به اهداف طراحی و نکات اصلی تضمینی کیفیت که در طول فاز پیشبینی استفاده می شدند ، هدفگذاری شده توسعه عملکرد کیفیت یک ابزار برنامه ریزی ساختار یافته و بسیار مؤثر برای برخورد سیستماتیک تر با تقاضای مشتری است و تعریف میکند که ، آنها صراحتاً چه چیز را می خواهند ، تا در اولین دفعه این امر تحقق یابد.
شامل:
جمع کردن دقیق نیازها و انتظارات مشتری
برنامه ریزی بهتر
تقویت ارتباطات و توافق نظر
کاهش عدم اطمینان
کاربرد QFD در بازنگری ادبیات ساخت
به کارگیری QFD قبل از مرحله طراحی
مطالعه موردی
اهداف اجرای QFD
تعیین گروه هدف
یافته های مطالعه موردی
محدودیتهاو قیدوبندهای QFD
محدودیتهای جهانی
محدودیتهای ویژه
توصیه ها برای محدودیتهای جهانی
عوامل بحرانی موفقیت برای به کارگیری توسعه عملکرد کیفیت
نتیجه گیری
این فایل پاورپوینت در 19 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.