دانلود پروپوزال بررسی تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط (SMEs)


ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

در دنیای سراسر رقابت امروز، موفقیت هر ملت در گرو درک و شناخت از امکانات موجود وبهره گیری بهینه از آنها به منظور رشد و توسعه بیشتر در همه ابعاد و زمینه هاست و این امر مهم در کشور ما ایران نیز که سالیان دراز است تکیه بر درآمدهای نفتی داشته، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد. جامعه ای که می خواهد بر پای خویش بایستد و استقلال خود را در جهان امروز حفظ کند نیاز به درآمد منابع و امکانات دیگری دارد که باید شناخته شوند و به منظور رشد و توسعه آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری و اقدامات موثری را انجام دهند و از درآمد ناشی از این محصوات که زاییده خلاقیت های فردی و اجتماعی است استفاده نماید. این امر مهم در درجه اول به تحقیق در مورد شناخت منابع، موانع و امکانات و در درجه دوم به برنامه ریزی برای دستیابی به بهره وری بالاتر و اقدام سریع تر در به انجام رساندن این برنامه ها، نیاز دارد. از طرفی صادرات در حالی که عملکرد شرکت از جمله حجم فروش، سهم بازار، سودآوری و موقعیت رقابتی را بهبود می بخشد روی سطوحی از استخدام، درآمدهای ارزی، توسعه صنعتی و رفاه ملی هم به طور مثبت تاثیر می گذارد. با توسعه جهانی شدن و ادغام اقتصادی در میان کشورها، صادرات یکی از مهمترین استراتژی های بین المللی کردن شرکت ها و اقتصاد های ملی شد. مدیران شرکت ها برای رقابت در بازارهای داخلی و همچنین خارجی باید مسائل و موانع متعدد صادراتی و نتایج آنها را روی توسعه صادراتی شرکت درک کنند. این مسئله برای سیاست گذاران هم به منظور اتخاذ برخی اقدامات برای حذف و یا حداقل کاهش آثار آنها دارای اهمیت است(رحمانی یوشانلوئی و همکاران، 1392).

افزایش صادرات به دلیل جهانی شدن اقتصاد دنیا با کاهش تعرفه ها و سیاست های آزادسازی تجارت رخ داده است. دولت ها علاقمند کمک به شرکت ها جهت افزایش صادرات هستند و دولت های کشورهای توسعه یافته سیاستهای ارتقاء صادرات مختلفی را به مرحله اجرا گذاشته اند. دولت ها به ارتقاء صادرات بنگاه های خود علاقه نشان می دهند چون صادرات، نیروی محرکه رشد اقتصادی است (زو و همکاران، 1998).

سیاستهای ارتقاء صادرات دولت معمولاً منجر به افزایش بیشتر صادرات شرکت می گردد. بنابراین چنین نتیجه گیری می گردد که رفتار صادراتی شرکت و همین طور عواملی که نقش مهمی در موفقیت صادراتی آنها ایفا می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش جهت شناسایی اینگونه عوامل می تواند برای مدیران و سیاستگزاران راهنمای با ارزشی برای تدوین و اجرای سیاست صادرات باشد (کاتسیکیز و همکاران، 1996).

این فایل ورد در 36 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *