دانلود فایل pdf ارائه نمونه مدیا سنتر برای طرح معماری – Media Complex


دانلود فایل pdf ارائه نمونه مدیا سنتر برای طرح معماری – Media Complex

مجتمع رسانه ها، توسط گروه معماری CAAT و با مدیریت مهدی کامبوزیا و هلنا قنبری طراحی شده است. این مجتمع، همانطور که از نامش پیداست، مجموعه ای است در ارتباط با مدیا.

استودیو موسیقی، دپارتمان رسانه، استودیو عکاسی، گالری عکس، سالن برگزاری کارگاه های آموزشی، دفاتر اداری، رستوران و کافی شاپ، بخش های مختلف این مجتمع می باشد. بر روی سقف این مجتمع، یک آمفی تئاتر قرار گرفته است.

گروه طراحی، با توجه به قابلیت های این مرکز،تپه عباس آباد را برای اجرای پروژه پیشنهاد داده اند.این تپه، یکی از چهار تپه زیبای شهر تهران است. همچنین، از لحاظ دسترسی نیز بسیار مناسب می باشد، شما می توانید از سه بزرگراه اصلی منطقه: همت ، مدرس ، رسالت و همچنین بلوار آفریقا به این محل دسترسی داشته باشید.

همچنین ، یک منطقه غنی سبز و پارک های اراضی عباس آباد، به عنوان ریه تهران شناخته شده است. پارک آب- آتش نیز در سمت شمال شرقی سایت،واقع شده است. ابعاد زمین حدود 32400 متر و شیب دار از شمال به جنوب است.

بر اساس مقررات موجود ، 10 تا 15 ٪ از زمین می تواند برای احداث ساختمان،مورد استفاده قرا گیرد، بنابراین معماران این مجتمع، آن را در فضایی با زیربنایی در حدود 4000 متر مربع طراحی کرده اند.

هدف معماران از طراحی مجموعه ای با چنین سازه و حجمی، نشان دادن خودِ انسان و اعمال و کُنش ها و واکنش های آن به عنوان یک رسانه است.

در تصاویر زیر می توانید ایده اولیه را در روند طراحی ملاحظه کنید. هنوز شرکت یا مجموعه ای به عنوان کارفرما یا به زبان ساده تر سفارش دهنده‏ی این پروژه معرفی نشده و بنابراین نمی توان از اجرایی شدن نهایی آن اطمینان داشت.

دانلود با لینک مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *