دانلود پاورپوینت انواع بتن


نقش سیمان در ساخت بتن

سیمان یکى از مهمترین مصالح ساختمانى است که نقش بسزایى در پیشبرد اهداف عمرانى و ساخت و سازها و برنامه ریزى هاى بخش مسکن دارد. با گذشت بیش از ۷۰سال از ورود سیمان به کشور ما، متأسفانه دستگاههاى مسؤول نتوانسته اند الگوى مناسبى براى مراحل مختلف تولید، توزیع و مصرف سیمان به وجود آورند تا ضمن حداکثر بهره ورى از این مصالح ساختمانى از نوسانات مختلف بازار سیمان در فصل هاى مختلف کارى بکاهند. طرح جامع سیمان که در سال ۱۳۸۲ از سوى وزارت بازرگانى و وزارت صنایع تدوین شد، به خاطر بى توجهى به موضوع مصرف صحیح سیمان و پى ریزى فرایند توزیع سیمان بر مبناهاى غلط گذشته نتوانست گرهى از مشکلات سیمان را برطرف کند

برنامه ریزى براى ساماندهى توزیع سیمان نیازمند تعریف مجدد این فرآورده ساختمانى در مناسبات ساخت و ساز مى باشد که در این تعریف بایستى نکات زیر مدنظر قرار گیرد:

۱- در فرایند تولید هر تن سیمان، ۱۲۵ لیتر سوخت فسیلى مصرف و یک تن گاز کربن دار وارد محیط زیست مى شود و در بین صنایع مختلف، از جمله صنایع آلوده کننده است. لذا بایستى حداکثر بهره ورى مناسب از سیمان تولیدى کشور در رأس برنامه ریزى ها براى تولید و توزیع و مصرف سیمان قرار گیرد، زیرا تولید سیمان خسارات زیست محیطى فراوانى به جامعه تحمیل مى کند.

این فایل پاورپوینت در 21 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *