دانلود پاورپوینت تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه


دانلود پاورپوینت تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه

دانلود پاورپوینت تحلیل و آنالیز مجتمع تجاری تیراژه

تعریف

¨هرشبکه ای که خرید و فروش کالاها و خدمات در آن انجام پذیرد بازار نامیده می شود.

¨بازار نباید لزوماً وجود مادی داشته و فضای مشخصی را در بر گرفته باشد. به عنوان مثال بازار معاملات سهام در سطح جهانی بازاری است که عملیات آن صرفاً از طریق شبکه مخابرات بین المللی انجام می گیرد و در مجموع جای معینی ندارد.

¨در اقتصاد سنتی ایران بازار معمولاً مکانی مسقف بوده که در آن صنف های مختلف در راسته های خاص خود به داد و ستد اشتغال داشته اند. بدین ترتیب بازار سنتی به دلیل مرکزیتی که در امور اقتصادی و تجاری داشت خود به خود به مرکز زندگی سیاسی نیز تبدیل می شد.

انواع مراکز خرید

¨مرکز خرید محله ای ( حومه ای )

¨مراکز خرید متوسط یا اجتماعی

¨مراکز خرید منطقه ای ( حومه ای )

¨پاساژ

¨مالها

 استانداردها و ضوابط اجرایی درمجتمع های تجاری

اراضی تجاری واقع در مراکز حوزه ها و مراکز مناطق  تا چهار طبقه فقط مجاز به عملکردهای تجاری رده مربوطه بوده از طبقه  چهارم تا هفتم مشمول عملکردهای تجاری ، مختلط یا ترکیب یا هردو بوده و از طبقه هشتم به بالا مجاز به استفاده از کاربری های  مختلط می با شد

عملکردهای مجاز در کاربری های مختلط تجاری  به شرح زیر می باشد:

کلاسهای نهضت سوادآموزی،هنرکده های فنی ،هنری موسسات آموزش زبان خارجی ،دارالترجمه ها ، عتیقه فروشیها ،قاب سازی ها ،واحدهای خدمات پذیرایی ،سالن های اجتماعات،نمایش تئاتروفیلم،نمایندگی فروش کالاهای تجاری  وصنعتی وادارات ودفاتر بخش عمومی ،واحدهای تولیدی کوچک مثل خیاطی وگلدوزی،آموزش حسابداری و… شرکت های تاسیساتی،مهندسی،پیمانکاری،مهندسین مشاور،دفاتر خدمات کامپیوتر،گمرکی ،حمل ونقل، موسسات تولیدی ،ارائهخدمات چاپ وتکثیر ،شرکتهای  تهیه وتولید فیلم های سینمائی وویدئویی،دفاترثبت احوال ،بنگاههای  کاریابی ،مطب پزشکان ودندانپزشکان ،رادیولوژی وآزمایشگاه،خدمات بهداشتی درمانی،کلینیک های درمانی ،دامپزشکی ،کلیه کانون ها مثل

کانون بازنشتگان و…،آموزشکده های موسیقی ،نقاشی ،خطاطی، و…،فرهنگسراها ،باشگاههای ورزشی،سازمان های بین المللی وخارجی و…ومشابه.

تبصره: فقط درمراکز محله ها،کاربری مسکونی درطبقات دوم وسوم به جای  عملکردهای مختلط مجاز است.دراین صورت دردوطبقه مزبورهیچگونه عملکرددیگری مجاز نمی باشد . و ….

مجتمع تجاری تیراژه (تهران)

مساحت کل مجموعه: 8300 متر مربع

مساحت زیربنا: 34000 متر مربع  در 4 طبقه

ایده طراحی

این ایده برگرفته از الگوی بازارها و فضای شهری در سنت معماری کشورمان (البته در قالبی نوین و امروزی) میباشد که در ان بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی در درون اینگونه فضاها صورت می پذیرفت.

طراحی پلان

پلان مجموعه علی رغم فرم ساده آن از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار بوده وبا ایجاد ابهام در فضاهای جانبی و خلق منظر ها ودیدهای متنوع مراجعه کنندگان را به جستجو و کشف زوایای جدید مجتمع وا می دارد.

1-واحدهای تجاری

2-کافی شاپ

3-سرویسها

محور قطری مجموعه ضمن ایجاد عمق فضایی بیشتر در فضای داخلی با توجه به تنوع مسیر ها وفضاهای ووید در گوشه های مجموعه سبب پیچیدگی خاصی در مجموعه شده است. این امر باعث میگردد مراجعه کنندگان وخریداران رغبت بیشتری برای گردش در فضاهای داخلی مجموعه را داشته باشند.

پلان طبقه اول:

1-واحدهای تجاری

2-سرویسها

3-رستوران

با توجه به نزدیک بودن شکل زمین مجموعه به مربع محور اصلی مجموعه در قطر زمین جانمایی گردیده تا بدین ترتیب فضای داخلی از عمق بیشتری برخوردار گردد. به منظور ایجاد یک فضای دلنشین ویکپارچه در داخل مجموعه فضای مرکزی بصورت پلکانی در طبقات عقب نشینی میکند تا ارتباط بصری مناسبی در بین طبقات وکل مجوعه ایجاد گردد.

پلان طبقه دوم :

1-واحدهای تجاری

2-سرویسها

 

 

فهرست مطالب:

تاریخچه

تاریخچه در ایران

تاریخچه در جهان

انواع مراکز خرید

استانداردها و ضوابط اجرایی

تحلیل طراحی پلان های پروژه

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان طبقه دوم

پلان طبقه سوم

پلان زیر زمین

فضا ها داخلی و مقاطع

طراحی داخلی

سقف پروژه

نماها

سازه

تاسیسات

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 37
حجم: 3.11 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *