دانلود پاورپوینت معماری هندوستان


هندوستان

هندوستان به طرف جنوب غربی جاری است و پنچ شعبه مهم دارد که به پنجاب مشهور است .

زبان : هند دارای چندین زبان و لهجه و گویش است خط و  زبان اولیه آنها سانسکریت است که کتابهای زیادی به این زبان  وجود دارد. مهمترین زبان عصر حاضر هند زبان اردو است که  تشکیل شده است از لغات فارسی – عربی و ترکی و انگلیسی و لغات محلی .

کلمه هند از نام بومی سیندهو که نام یک رودخانه  بومی هند است و ایرانیه  سیندهو را به هندو بدل کردند و هند را  به نام هندوستان یهنی سرزمین رودخانه ها خواندن از این کلمه یونانیها کلمه ایندیا را بکار بردند.

باستانشناسی هند :

باستانشناسی هند :

هنوز در هند حفاریات باستانشناسی به طور  نسبی هم انجا م نگرفته است و از آثار دوره پارینه سنگی هند  چیز زیادی بدست نیامده و تنها اشیاء نادری هست که در موزه های کلکته و بمبئی نگهداری می شود.

هنر دره سند :هند تمدنی به قدمت ایران و مصر و بین النهرین  دارد چهار مرکز مهم تمدن باستانی هند

شامل:

ü1-موهنجودارو در هزاره سوم ق م

ü2- هاراپا با فاصله کوتاهی بعد از تمدن موهنجودارو

و در هزاره دوم ق م

ü3- لوتال هزاره دوم ق م

ü4- چان مودارو هزاره دوم ق م

تمدن موهنجودارو در شمال غربی هند یعنی پاکستان قرار گرفته

 و هاراپا در پنجاب غربی واقع شده است و این دو شهر با وجود فاصله زیادی که از هم دارند تمدن نزدیک به همی دارند و این  تمدن ها قبل از ورود آریائیها به هند است.

موهنجودارو و هاراپا از نظر معماری برای ساختن خانه های خود  از خشت پخته و نیز از مصالح چوب برای پلکان و کف و بام  خانه ها استفاده کرده اند و در این دو شهر حمامهای عمومی  ،فاضلاب و مغازه های متصل به منازل ساخته اند و خیابانهای پهن و کوچه های بطور عمودی به یکدیگر ساخته شده و خانه  ها اغلب چهارگوش و اطراف آنرا حیاط فرا گرفته و تکدن  موهنجودارو بعدها بر اثر طغیان رود گنگ از بین رفته و لایه  هایی ازشن و ماسه خانه ها را پرُ کرده است.

این فایل پاورپوینت در 24 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *