دانلود پاورپوینت رنزو پیانو به همراه معرفی آثار شاخص


رنزو پیانو۱۴ سپتامبر۱۹۳۷درجنوا ایتاالیا متولد شد. او در سال۱۹۶۴ از مدرسه معماری میلان فارغ االتحصیل شد. به عنوان یک دانشجو تحت راهنمایی فرانکو آلبینی آموزش می دید. به لطف پدر، که مانند چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند، بی درنگ امکان آشنایی با زندگی کارگاهی و تجربه حرفه‌ای را به دست آورد و اولین روابط حرفه‌ای خود را با مشتریان پایه گذاشت، هنگامی که به طور منظم در ساختمانهای پدرش حضور می یافت تجارب عملی ارزشمندی را کسب نمود. بین سالهای ۱۹۶۵تا ۱۹۷۰ آموخته ها و تجارب علمی اش را با سفرهای مطالعاتی در انگلیس وآمریکا تکمیل کرد. در آن زمان جین پرو را ملاقات نمود. رابطه دوستی آنها تاثیر عمیقی از زندگی حرفه ای شان درسال ۱۹۷۱بود . از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۷ با ریچارد راجرز در طراحی مرکز پمپیدو همکاری داشت. او آژانس پیانو و راجرزرا با ریچارد راجرز تاسیس نمود.

در سال۱۹۷۷آتلیه پیانو و رایسرا بنا نهاد و مهندس پیتر رایس به عنوان یک شخص حرفه ای با او در بسیاری از پروژه ها همکاری می نمود. تا زمانی که درسال ۱۹۹۳ فوت کرد. سپس او مدرسه رنزو پیانو را تاسیس کرد که با حدود ۱۰۰نفر از مهندسان و متخصصان معماری با سالها تجربه همکاری داشت .

پیانو در مقام معمار (های تک) شروع به کار کرد و بعد ها به عنوان معمار ارگانیک شناخته شد و در نهایت به عنوان یک معمار مبتکر و خلاق در فنون و روش های ساختمان سازی به شهرت رسید و هنوز هم بهترین نشان و افتخار کارهای او تلاش و تحقیق مداوم برای یافتن افق های جدید معماری است که از طریق روش های جدید فضا سازی و با تا کید بر قدرت تفسیر و بازاندیشی در مورد نیازها و انتظارات انسان معاصر حاصل می شود .

پیانو همیشه تلاش کرده روش ها و مفاهیم سنتی در مورد جهت و نحوه قرار گیری ساختمان را مورد باز اندیشی قرار دهد و با استفاده از شرایط و قابلیت های طبیعی اقلیم و محیط اطراف ساختمان و هدایت ویژگی های مطلوب آن به داخل فضایی خوش آیند و سازگار با شرایط طبیعی را در داخل ساختمان خلق نماید. موضوع عجیب دیگر این که وی در اسکیس هایش ایجاد جریان ها و اشعه ها در اطراف ساختمان و تعامل آن ها با خورشید همیشه با مداد کمرنگ و سبز نشان می داد . با اینکه پیانو یک بنا زاده است و با قوانین و اصول مقبول ساختمان سازی به خوبی آشناست اما همیشه تلاش کرده طافق ها و شیوه های جدیدی را جستجو کند تا پتانسیل های جدید مصالح را کشف و کیفیت و ارزش های انسانی صنعت گری را غنی کند.

پروژهها

 

ساختمانهای اداری B&B italia در نووه دراته، کومو Novedrate, Como) )

منازل شخصی در کوزاگو (Cusago)، میلان

مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپیدو (Centre Pompidou) در پاریس آغاز از ۱۹۷۱

ساختمان تأسیسات شرکت اتومبیل سازی فیات در شهر تورینو ایتالیا

استادیوم فوتبال شهر باری ایتالیا

مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپیدو (Centre Pompidou) در پاریس

فرودگاه شهر Osaka ژاپن

Potsdamer Platz پوتز دامر پلاتز در شهر برلین آلمان

مجموعه برج‌های سیدنی استرالیا

ساختمان مرکز علم و تکنولوژی ملی هلند در شهر آمستردام

ساختمان آکادمی علوم ایالت کالیفرنیا در سانفرانسیکو آمریکا

مجتمع ورزشی راوانا

ایستگاه مترو جنوا

پایانه مسافربری کانسای

 

آثار شاخص ( که در توضیح این مراکز هر کدومشون چند اسلایدی به همراه عکس توضیحاتی داده میشه)

آکادمی علوم کالیفرنیا معمار رنزو پیانو

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

این فایل پاورپوینت در 40 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *