دانلود پاورپوینت سیر اندیشه های شهرسازی – جورج اورول


دانلود پاورپوینت سیر اندیشه های شهرسازی - جورج اورول

دانلود پاورپوینت سیر اندیشه های شهرسازی – جورج اورول

جورج اورول(1951-1903)

  • شروع قرن بیستم

یکی از پدیده های خاص قرن بیستم و زمان میان دو جنگ جهانی اول و دوم، به قدرت رسیدن حکومتهای اقتدارگرایی بود که در بیشتر کشور های اروپایی شرایط ضد انسانی به وجود آوردند.این نظامها که ادعای خلق انسانها و جوامع نوین را داشتند،در عمل چنان ضدانسان بودند که نه تنها به ساحت انسانیت که به جان میلیونها انسان تعرض می نمودند.

شرایط بحرانی اقتصاد و اقتصاد جهانی پس از 1929،بیکاری و بی خانمانی را به عنوان مهمترین دلایل ظهور این پدیده دانسته اند.اما نباید فرامش کرد این شرایط ناهنجار ریشه درقرن نوزدهم و ملی گرایی تبلیغ شده آن زمان داشت.سرمایه داری هر منطقه برای حفظ و گسترش بازار خود نیاز به ایجاد ملتها داشت برای حفظ بازار می باید بر اشتراکات میان هر قوم و اقوام هم سرنوشت که ملتش می خواندند تأکید شود. از سالهای پایانی قرن نوزدهم پدیده ای نوظهور در سرمایه داری جهانی شکل گرفت که به امپریالیسم معروف شد.

امپریالیسم یا قدرتهای اقتصادی می کوشیدند تا با تجاوز به به بازار دیگران ،بازارهای خود را گسترش دهند.سرمایه می رفت تا مرزها را پشت سر گذارده و جهانی شود.رقابت سرمایه،به جنگ جهانی اول و به فلاکت انسانهایی انجامید که سرمایه،آنان را به توده ای آدم تبدیل کرده بود.در این زمان بود که شوروی ضعیف ترین قدرت صنعتی اروپا خود را از شوروی جدا کرده و دعوی ایجاد سوسیالیسم و انسان نوین را نمود.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

بیوگرافی

گرایش سیاسی

برخی از تألیفات

مزرعه حیوانات

1984

  • ساخت سیاسی
  • ساخت کالبدی
  • برخی مشخصه های دیگر شهر مورد نقد اورول
  • lنفی انسان

    lنفی تاریخ و هویت

    lنفی خانواده

    lنفی مذهب

جمع بندی

منابع و مآخذ

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 16
حجم: 167 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *