مدیریت استراتژیک رستوران های زنجیره ای بوف


vشناخت نامه ی بوف

vتوزیع جغرافیایی شعب

vنمونه موفقیت ها

vچشم انداز

vمأموریت

vساختار

v ارزش ها و شعارها

vمحصولات بوف

vتحلیل محیط خارجی(PESTEL)

v تحلیل محیط صنعت( 5 نیروی پورتر)

v تحلیل محیط داخلی ( VRINE)

vاستراتژی در سطح کسب و کار

vاستراتژی در سطح شرکت مادر

vتحلیل SWOT

 

vفکر تاسیس مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف از سال 1374 در ذهن موسسین این شرکت قرار گرفت. در سال 1375 اولین شعبه از شعبات مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف در چهار راه ولیعصر تهران در فضایی حدودا 300 متر و با دکوری زیبا و منحصر به فرد در زمان خود و با دستگاه هایی بسیار مدرن و با شیوه ای جدید تاسیس گردید. از همان ابتدا استراتژی موسسین بوف، ایجاد شعب متعدد در تهران و سایر نقاط کشور (بخصوص در مراکز استانها) بود و بر همین اساس ساختار مدیریتی بر پایه ای کاملاً علمی سازمان یافت.

vامروز، تنها فست فود ایرانی که دارای یک سیستم یکپارچه مدیریتی و با ساختاری علمی در ایران فعال است، مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف می باشد. در حال حاضر این شرکت دارای 47 شعبه در تهران و سایر نقاط کشور می باشد و افق دید ترسیم شده برای این شرکت 110 شعبه می باشد. که براساس برنامه ریزی انجام شده از این 110 شعبه 100 شعبه در داخل کشور و 10 شعبه در کشورهای دیگر خواهد بود.

برای ارزیابی محیط کلان خارجی «بوف»، از روش تجزیه تحلیل PESTEL، استفاده می شود. این تجزیه تحلیل، ابزاری رایج برای شناخت محیط پیرامونی سازمان است که بر اجرای استراتژی ها و موفقیت یا شکست سازمان مؤثر است. جدول چک لیست عوامل PESTEL، برای محیط کلان رستوران زنجیره ای بوف در ادامه ارائه شده است، در این ارزیابی، هر یک از عوامل شش گانه ی سیاسی(P)، اقتصادی(E)، اجتماعی ـ فرهنگی(S)، تکنولوژیکی(T)، زیست محیطی(E) و قانونی(L) ابتدا به چند ریزعامل که تأثیر بیشتری بر عملکرد رستوران ها داشته اند، تقسیم شده است. در ستون دوم شرح عامل و کیفیت اثرگذاری آن را بیان کرده، در ستون سوم، قدرت و میزان تأثیرگذاری عوامل بر اساس طیف لیکرت( قوی، نسبتاً قوی، متوسط، نسبتاً ضعیف، ضعیف) سنجیده شده است، در ستون چهارم، نوع اثر آن عامل، بر عملکرد( مثبت یا منفی) تعیین شده است. در ستون پنجم، روند افزایش یا کاهش آن عامل بررسی شده است….

فایل پاورپوینت 52 اسلایدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *