فرش خاكي هرمز


269858_193

اين فرش (فرش خاكي هرمز) با رنگ آميزي كردن خاك در ابعاد1400 متر مربع و در استان هرمزگان ساخته شده است، تصاویری که در حال مشاهده آن هستید به چهارمین دوره فرش شدن سواحل جزیره هرمز می باشد. بنا به گفته ی مسئولان محلی پنجمین دوره از ابتدای بهمن ماه آغار می شود.

مدیر اجرایی طرح پنجمین فرش خاکی جهان بیان داشت پنجمین فرش خاکی جهان در وسعت ۱۴۰۰ متر مربع و با خاکهای رنگی جزیره از اول بهمن ماه در جزیره هرمز طراحی آن آغاز می شود .

احمد کارگران در گفتگو با خبرنگار مهر در زمان آغاز طراحی و ساخت پنجمین فرش خاکی در جزیره هرمز گفت :  این فرش از لحاظ طرح و ابعاد از دیگر فرشهای خاکی که طی این چند سال ساخته شده است فرق دارد.

کارگران گفت: در ساخت این فرش حدود ۴۰ تا ۶۰ هنرمند از سراسر کشور با این گروه همکاری می کنند و اکنون در مراحل طرح ریزی و آماده سازی طرح هستیم.

مدیر اجرایی این پروژه نیز گفت: با توجه به اینکه ساخت پنجمین فرش خاکی هرمز از اول بهمن ماه شروع می شود و تا ۲۵بهمن ماه ادامه خواهد داشت افزود علاقمندان به هنر های محیطی و تجسمی می توانند از روند ساخت این فرش بازدید کنند.

کارگران عنوان کرد: برپایی فرش خاکی در جزیره رنگین هرمز باعث شده است که این جزیره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در استان هرمزگان مطرح شود.

بنا به گفته مدیر اجرایی پروژه فرش خاکی رواج صنعت اکوتوریسم در جزیره هرمز بر اثر این رخداد هنری قابل کتمان نیست به گونه ای که حضور گردشگران در جزیره علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی تاثیرات عمده داشته است از نظر اجتماعی نیز باعث افزایش ظرفیت های فرهنگی در جزیره شده است.

کارگران با اشاره به بکارگیری خاک های رنگی اظهار داشت: در اجرای این پروژه تمامی تلاشمان را داشته ایم که بدون آسیب زدن به محیط زیست فعالیت کنیم و دخل و تصرف انسانی در جهت تخریب صورت نگیرد و فقط خاک های رنگی  از مکان دیگر منتقل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: جزیات بیشتر  وکلی تری این طرح در اول بهمن در یک نشست خبری به اطلاع علاقمندان اطلاع رسانی می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *